Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet fra vippen og indeværende aktiver ved opstart af firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Ostersk Design Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe taget tilløb til igen at oprette virksomhed, med dertilhørende cvr.nr.

Jeg har som ung haft firma der solgte smykker, dette blev dog afløst af moderskabets glæder, uddannelse og alt det der. Jeg har i alle årene

fortsat produceret smykker, mest fordi jeg ikke KAN lade være.

Nu er spørgsmålet hvordan jeg lige griber det an. Har varelager og div. materialer for (skud fra hoften.) ca. 30.000,-. Da det blot har været en

hobby uden salg for øje, har jeg ingen dokumentation for indkøb mv. 

Jeg har hjemmeside, også mest for sjovt.....

Spørgsmålet er om jeg ikke bare skal springe ud i det og oprette et cvr.nr, da jeg jo har udgifter til hjemmeside og eksempelvis købt ny computer

netop til at få min hjemmeside på banen. 

Men skal jeg oplyse indeværende aktiver og hvordan? Tjener jo ikke de 50.000,- , så skal jeg vente med det cvr.nr.? Kan jeg trække udgifter til

computer fra i rubrik 111 på skat uden cvr. ?

Hvordan prissætter jeg mine smykker ifht. til moms, mv.?

Tror mit egentlige spørgsmål går ud på, hvad kommer først hønen eller ægget/ cvr.registering eller alt det praktiske (Logo, reklame, 50.000,-

indtjening osv.)

Mvh Mette

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Ostersk Design Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer (prøver lige en kopi af oprindelige besked. Den ser noget underlig ud?)

Jeg har længe taget tilløb til igen at oprette virksomhed, med dertilhørende cvr.nr.

Jeg har som ung haft firma der solgte smykker, dette blev dog afløst af moderskabets glæder, uddannelse og alt det der. Jeg har i alle årene fortsat produceret smykker, mest fordi jeg ikke KAN lade være.

Nu er spørgsmålet hvordan jeg lige griber det an. Har varelager og div. materialer for (skud fra hoften.) ca. 30.000,-.

Da det blot har været en hobby uden salg for øje, har jeg ingen dokumentation for indkøb mv. 

Jeg har hjemmeside, også mest for sjovt.....

Spørgsmålet er om jeg ikke bare skal springe ud i det og oprette et cvr.nr, da jeg jo har udgifter til hjemmeside og eksempelvis købt ny computer netop til at få min hjemmeside på banen. 

Men skal jeg oplyse indeværende aktiver og hvordan? Tjener jo ikke de 50.000,- , så skal jeg vente med det cvr.nr.? Kan jeg trække udgifter til computer fra i rubrik 111 på skat uden cvr. ?

Hvordan prissætter jeg mine smykker ifht. til moms, mv.?

Tror mit egentlige spørgsmål går ud på, hvad kommer først hønen eller ægget/ cvr.registering eller alt det praktiske (Logo, reklame, 50.000,- indtjening osv. bankkonto....)

Mvh Mette

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)