jeg har en kunde der har skyldt mig omkring 4000 kroner i over et år! Han lover altid at komme med pengene, men han er ikke dukket op i så langtid. Han siger jeg ikke skal går videre med sagen, da det vil blive dyre for mig.
hvordan klare jeg denne sag og hvordan får jeg ham inkasso.hvis jeg regner gebyr samt renter med vil den stige de 12-15000 kroner..
hvordan klare jeg denne sag og hvordan får jeg ham inkasso.hvis jeg regner gebyr samt renter med vil den stige de 12-15000 kroner..
Hvis du ikke har sendt ham opgørelse og rykkere skylder han i realiteten kun 4.000 DKK - vælger du at køre incasso, så vi de tage nogle procenter af beløbet, samt alle evt. rykkere og sagsomkostninger.
Jeg vil måske hvis du sender mange fakturaer hvoraf en uoverskuelig procentdel ikke bliver betalt, at tale med virksomheder ala Svea Finans som køber alle dine fakturaer, og så står de for at indhente pengene. blot en tanke.
Du skal starte med at sende ham rykkere af 100,- hvor du samtidig gør det ham klart at der falder yderligere renter og gebyrer på såfremt betalingen ikke indtræffer inden 10 dage. Dem kan du sende 3 af på maks 100,-
Den tredje rykker er samtidig dit inkassovarsel. Søg på nettet hvad det indebære, her skal du skrive en lovtekst. Der giver du ham 10 dage til at komme med en indsigelse. Gør han det skal du kunne bevise, at han har modtaget din ydelse.
Alternativt kan du starte sagen som en småsag i civil retten, det kræver ingen advokat. Læs mere her:
Håber det giver lidt hjælp. Vi har 30 sager kørende med inkassobureau. Ikke for at få pengene, for det koster os faktisk penge, inkasso er dyrt når det er småbeløb. Men vi gør det at princip fordi vi ikke mener folk skal slippe. Pt. har vi vundet 5 sager i fogedretten og fogeden inddriver gælden for os nu.
Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!
Der er ikke meget at gøre når man er umyndig. Du har ikke gyldigt kunne indgå aftalen ( fritager dog ikke skyldner) og du kan ikke gyldigt selv indgå en aftale med et inkassofirma.....
Så uden hjælp fra far og mor er det op af bakke for dig.