Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontoplan i Dinero

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har startet nyt firma og vil denne gang forsøge selv at stå for bogføringen af de 10-20 månedlige bilag :)

Har lige et par indledende spørgsmål:

- Hvordan kommer jeg til at se kontoplanen som benyttes i Dinero

- Langt de fleste af mine udenlandske online-indkøb kommer kun med en mail som faktura. Hvordan benytter jeg dem som bilag: laver til pdf og vedhæfter eller?

Med venlig hilsen

Bjørn
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 54
Fra  Erhvervslearn Skrevet kl. 08:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Børn

Kontoplanen kan du finde under 'Regnskab' -> 'Kontoplan'. Der du ser en standart opsætning, hvor du har mulighed for at oprette nye kontolinjer.

Angående dine faktura, så er det bestemt en god ide, at hente dem ned og vedhæfte dem som bilag. Desværre og lidt underligt, så er det ikke muligt at vedhæfte bilag, med den gratise version af Dinero. Du bliver nød til at købe pro versionen.  

Så hvis du vil forsætte med den gratise version, så skal du nok udskrive dine bilag og lægge dem i en bilags mappe.  

Håber det kunne hjælpe

Mvh Oliver

Tilmeldt 6. Apr 05
Skrevet kl. 08:48

Hej Oliver

Tak for dit svar. Har allerede Pro versionen. Var blot da jeg skulle til at gå i gang at jeg lige blev nødt til at fastslå hvordan og hvorledes. Stoler fint 'på skyen' men vil jo også gerne gemme lokalt - just in case. Tænkte både på at jeg selv skulle hente dem ned igen som en backup, men også på hvis andre fx kommende revisor skulle kunne tilgå dem osv. Fandt senere i går hvilke filformater der accepteres: "JPG, PDF, PNG, GIF og alle de billeder du tager fra din smartphone"

Fandt også flg.:

"Kan jeg downloade et bilag efter jeg har oploadet det i Dinero ? Det kan du tro – det er super nemt : Køb -> alle -> find bilag -> tryk på navnet -> download fil

Det er jo dejlig nemt at tage et foto med sin smartphone. Men en meget stor del af mine bilag kommer som en eller flere mails (fx. invoice + paypal kvittering for selve betalingen) og disse skal så printes til pdf osv. Har nu selv lavet et system til løbende at lave disse pdf-filer - lad os se om jeg kan holde fast i at lave det med det samme eller en gang om ugen da handelsdato fx. ikke altid er det samme som bankdato

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 54
Fra  Erhvervslearn Skrevet kl. 08:59

Hej Børn

Super duper, virker til at du har styr på det. 

Destro mindre papir der flyder rundt destro bedre i min mening, så fyr løs med mobilen ;) 

God dag

Oliver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33

Bjørn:
lad os se om jeg kan holde fast i at lave det med det samme eller en gang om ugen da handelsdato fx. ikke altid er det samme som bankdato
det bedste er at boggføre med det samme og bogføre via kreditorer udestående og debitorer - og så bogføre betalingen når den sker, både ens egne betalinger og dem man modtager. Derved har man overblik og man skal jo i alle fald gøre det inden moms, da det jo altid er handelsdato som du kalder det, som er bogføring og moms pligt dato og ikke betaling som jo kan være i et andet kvartal/halvår/helår

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 05
Skrevet kl. 11:45

Tak for din uddybning John - din forklaring bliver sikkert tydeligere når jeg har prøvet det en gang eller to.

Det er sådan set også planen at gøre det med det samme samt at få det både systematiseret og kalenderlagt. Fandt bare ud af under min indledende 'opsamlings-runde' at jeg fx. har abonnementer som trækkes automatisk lige som ikke alle gør en opmærksom på det - Måske er de bange for at kunderne afmelder hvis de ser alle deres regninger :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34

Tilmeldt 6. Apr 05
Skrevet kl. 14:39

Har så sent som i dag henvendt mig til LinkedIN som pænt takkede for min idé med automatisk fremsendte fakturaer og ville sende ideen videre. Så det må blive ved kalender-alarmer indtil videre :)

Og ja ellers kan jeg for mange af dem trække den fra deres hjemmeside. Det vigtige er nok mest at bogføre/ huske alle de små spontane 5-10$ køb med det samme 

Tilmeldt 6. Apr 05
Skrevet kl. 14:44

Faktisk er flere og flere programmer og ydelser flyttet 'i skyen' på abonnementlignende vilkår så det var måske en til idé bunken hos Dinero at finde på noget smart. I min branche er der desværre valutaspektret med i billedet så jeg kan ikke bare sætte en abb. postering til 25 USD til hver den 17. i måneden :(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58

Det kan jeg ikke lige se Dinero løse - de koncentrerer sig om big things first og main-stream - men først og fremmest vil skat jo ha der er et bilag der viser hvad det er man tager som udgift - og ikke kun et udtræk i banken til xxxx vist på kontoudtog som jo ligeså godt kunne være privat eller lidt god whisky. Du er nødt til at skaffe andet end bare et træk i banken - og er der svingende valuta, enten bogføre ved hævning hvis det er samme kvartal/moms eller bogføre fast de f.eks. 25 $ og så bogføre diff på konto for valutadifferencer

vh John H

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)