Hey Folkens. Jeg har en plan, at oprette et aps Firma for udlejninger af boliger. Jeg er lige igang med at købe den 1 ejerlejlighed som privat på 45 mm2 til billig penge ca 200.000 kr i en lille by, Kontant fra opsparingkontoen. Planen er, at leje Lejligheden ud. Fællesudgifteren er på 800 kr. + Lejen skal være på 2200 kr = Total Leje 3000 kr. pr måned. 1) Spørgsmålet er skal jeg betale skat af indtægten efter alle udgiftere er trukket fra, og hvor meget er det %? 2) Havde det været beder at læg 100.000 kr ud fra opsparing, og lån 100.000 fra banken, så kunne jeg for fadrag pga bank lånet, og jeg mener at så længe men har gæld så betaler men ikke noget skat af leje indtægten? 3)Jeg har hørt at det ikke kan betale sig at oprette firma føre men har over 3 lejligheder, kan det passe? Jeg siger mange tak, dem der bruger tid på at hjælpe her. Mvh Dan :) |
du Skal oprette et firma fordi du kommer til at have en omsætning på over 20.000,00 Kr
og du skal ikke betale skat før huset er betalt ud. det ville sige vis du indskyder 200.000,00 Kr i firmaet og køber et hus for dem skal du kun betale SKAT når lejeindtægter eller andet indkomst i det firma over stiger dit brugte beløb. det ville kort sagt sige du kun skal betale skat af overskud.
og man kan ikke svar på hvor mange % du skal betale i skat. det komme an på om du betaler topskat og mange andre ting med hvis du ikke betaler top skat tror jeg det er ca 38%