Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tid

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehehe... fedt!!

Dims-tour 2005... jeg er frisk...
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:39

Hej Hans

Jeg tror du misforstår mit indlæg lidt.
Når jeg siger livsplan, men jeg ikke en karrieplan, men en vurdering af hvad der giver værdi i dit liv. Hvis du kendte mit liv, tror jeg du ville forstå at jeg aldrig har lagt en karrierplan (det ville da være den mærkeligste i denne verden) men jeg har lagt en plan der går på at jeg vil have det sjovt, ikke lave (for mig) kedeligt arbejde og jeg vil tjene så mange penge jeg kan, uden det bliver kedeligt. For penge er sgu sjove at have (syntes jeg).

Det er muligt at de mennesker der udfylder blanketter ville blive bange for at tænke over livet, men er de helt ærligt lykkelige mennesker? Nogle er, men andre er helt sikkert ikke. De fleste af den slags mennesker var en gang vilde dyr på savannen. De kunne tænke selv, havde passion og drømme. I dag sidder de i ZOO og tager til takke med de almisser der bliver dem tildelt. Nogle har boet så lang tid i ZOO at de aldrig ville kunne klare sig på savannen igen, men andre kunne sikkert hjælpes tilbage i den vilde natur og på den vis få et bedre liv.

Så jeg vil ikke råde folk til at lægge de vilde komplicerede og detaljerede planer med deres liv. Men blot tage et check på om noget kan laves om til det bedre og måske bryde nogle vaner som trænger til at dø.

Håber jeg forklarede mig bedre denne gang

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:52
Jeg er meget enig i, at man skal gøre det man synes gør en glad. Hvad er ellers pointen med at leve? Jeg gider i hvert fald ikke at ende med at sidde som en gammel mavesur mand og ærgre mig over alt det jeg kunne have gjort, men som jeg lod være med. Men med i det billede hører også en masse ikke-ervervsmæssige "aktiviteter" - som f.eks. at være sammen med min datter. Jeg vil ikke ende med at have en pige, som har masser af (fars) penge, men som aldrig ser mig. På den bekostning sagde jeg faktisk for nyligt nej til et job til flere millioner, da jeg ikke følte det ville gavne min familie. Penge er fedt, men det er ikke alt. Jeg ville sige nej igen. Selv hvis jeg blev tilbudt 100 millioner ville jeg ikke tage dem, hvis det betød at jeg måtte undvære min datter. Min datter er "spild af tid", men for saten hvor bliver jeg lykkelig af al den spildte tid med hende :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:57
Nu håber jeg ikke det er en reaktion på mit indlæg, ellers tager jeg sgu et formidlingskursus
Min datter indgår i at "have det sjovt", det jeg ikke gider, er ting der keder mig. Og ved at betale mig fra det, kan jeg være mere sammen med min familie, arbejde med ting der morer mig (f.eks. denne debat) og noget jeg forhåbentligt også tjener gode penge på af og til. 

Dbh Martin
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:46
Hej Martin

Jeg tror egentlig grundlæggende, vi er enige: Du kalder det livsplan, jeg kalder det løbende værditjek. Ordet livsplan tændte lige mig en smule af - måske pga. mit mellemtraumatiske forhold til en tidlgiere arbejdsplads.

Hvad angår "blanketfolket" og deres eventuelle lykke byder min moral mig at fæste lid til, at de forstår at få mest mulig glæde af de ressourcer, de har.

Ét af de mest harmoniske mennesker, jeg husker at have mødt var udlært mekaniker, men arbejdede på et rensningsanlæg - om dagen. Tilsyneladende en "blanketmand". I weekenden var han en blændende saxofonist og om aftenerne måtte vi unge drenge komme og spille sammen med ham. Han et naturtalent af en msuikpædagog, men takkede gang på gang nej til undervisningsjobs. Hvis han fra sin himmel ser væden i mine øjne, mens jeg skriver dette, håber jeg, han fornøjer sig derved. Om han var lykkelig, ved jeg ikke, men han fyldte sit liv med ting, han kunne lide - bortset fra andres spildevand, forstås.

Gode hilsner
Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:58

Hej Hans

Så er vi enige
Dog vil jeg sige at vi har en forskellig definition af en blanketmand.
Min blanketmand følger ikke sine drømme, mens din blanketmand lever sine drømme ud i fritiden.

Et live eksempel på en blanketkvinde jeg arbejdede sammen med på en tidligere arbejdsplads skal du lige have:

En dag kom Berit (det kalder vi hende lige) ind på kontoret og sagde synligt ophidset: "Der skete noget vildt i går da jeg kom hjem fra arbejde" og for en gangs skyld lyttede jeg interesseret. For normalt var der ikke meget fest over hendes sludren. Hun fortsatte: "Da jeg kom hjem, gik jeg hen til køleskabet og tog en øl og drak den". Jeg lyttede nu mægtig spændt på den kommende sprudlende afslutning. Men den udeblev af den simple grund, at det VAR historien. Hun havde med andre ord drukket en øl på en hverdagsaften og det var et peak i hendes liv af dimensioner. Skulle jeg have fået en lignende oplevelse, så skulle jeg har nappet Niagra Falls i en utæt tønde, men en uplanlagt øl var altså rigeligt for Berit.

Den oplevelse har lært mig meget om livet og hvad jeg ikke nogen sinde skal ende med. I mine øjne er hun en zombie, eller med andre ord en levende død....
Det min herre, er i mine øjne en ægte blanketkvinde og hun spillede ikke sax i fritiden

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:44
> Nu håber jeg ikke det er en reaktion på mit indlæg, ellers tager jeg sgu et formidlingskursus

Det kunne vi sikkert allesammen trænge til en gang imellem - jeg synes bare kurser (og al mulig anden "skole") er så forbandet kedeligt, så du skal ikke regne med at se mig der :) Men, det var iøvrigt ikke specielt rettet mod dig - det vare bare lidt almindelig filosofering over hvad der er vigtigt her i livet ... Jeg tror grundlæggende set vi er meget enige, og nok ikke så forskellige: Et par tossehoveder med en masse energi
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 22:39

Spændendee tråd, og den fik mig til at tænke på en fantastisk inspirerende mand: Steven R. Covey.

Han har skrevet bøger og holdt en masse foredrag om "The 7 habits of highly effective people".

Det kan lyde som en qucik-fix ting, men det er en utroligt lærerig bog, som jeg kan anbefale på det varmeste. Den giver en nogle værktøjer til at lakmus-teste sine beslutninger.

Læs mere om forfatteren her: http://www.stephencovey.com/

...og bogen kan naturligvis købes på amazon.
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)