Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 43 ud af 49 (488 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvorfor læser du det ikke som at kunden er shoppen

Jeg læser det som at kunden er den der handler i en butik. Hvis kunden ikke får sine varer efter at have betalt med ewire så kan vedkommende gå ned i banken og få foretaget en tilbageførsel.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 10:33

Jeg tror jeg har ret meget ret... 

Desuden er der ingen grund til at antage at transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned, betyder at levering ikke har fundet sted...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

Dennis Johansen:
Desuden er der ingen grund til at antage at transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned, betyder at levering ikke har fundet sted..
det er der jo herinde og på facebook ganske mange shops der har beskrevet at de nu skal levere uden at ha fået penge. Dine antagelser - om at kreditkort haver nu pludseligt har ewire konto og om at alt er leveret ved den pludselige lukning er begge som jeg ser det helt ved siden af

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Fra  ScanDix Skrevet kl. 11:21

Du kender vist ikke rigtigt logikken i ewire.

Jeg har, som SHOP - modtaget en ordre. Jeg har, som SHOP leveret en vare. Men jeg har, som SHOP - overfor EWIRE ikke gjort krav på betaling (capture) på tidspunktet for lukningen af systemet, og dermed er transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned - relevant for mig... og andre i samme situation.

Dine antagelser, om mine antagelser ift. hvad Advokaten skriver direkte er derfor som jeg ser det, helt ved siden af...

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:26

Jeg vil mene at kunderne automatisk får en Ewire konto når de betaler med Ewire. Når de betaler med deres kreditkort, sættes pengene ind på deres Ewire konto, hvorfra shoppen så kan gå ind og 'capture' når varen er afsendt. 

Jeg vil derfor mene, at man godt kan være "fræk" og sige at kunden har fået det de har betalt for, nemlig "Ewire penge". Medmindre shoppen har været inde og 'capture' betalingen så pengene er overført fra kundens Ewire konto til shoppens Ewire konto. 

Men det rigtigste at gøre, synes jeg, er at sende varerne afsted som kunderne har "betalt" for. Det har jeg valgt at gøre, men nu er de fleste af mine produkter så også digitale og har derfor minimalt tab (hvis man ser bort fra manglende fortjeneste), men lidt fysiske varer har der da også været imellem. Kan godt se at det ikke er rart at sende fysiske varer afsted for flere tusinde kroner, som man nok aldrig ser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27

Dennis - alle dine penge - = dem der er indbetalt til din shop - uanset om du har bedt om udbetaling for dem eller ikke - indgår i DIT krav mod ewire - Ikke i kreditkortbetalerens krav men din shop har krav på alle pengene - du som er kommet ind til ewire og ikke betalt til dig helt uanset om du har ladet dem stå - eller bedt om at få dem ud eller andet

Du har det fulde krav mod ewire - og den der brugte kortet har IKKE en ewire konto - eller pludseligt fået en og KAN ikke anmelde sit krav mod ewire. Kreditkortbruger kan KUN anmelde manglende leverance til sin kreditkortudsteder og kræve pengene ført tilbage.

Der ved jeg ikke hvad der sker, hvis butikken ikke leverer. HVIS det så er banken der har udstedt kortet, som nu skal dække tabet med bankens penge (kunden kan kræve penge tilbageført), uden banken ellers har været involveret - så tror jeg fremtiden ser meget mørk ud for alle andre udstedere end NETS

vh John H

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 11:27

Såvidt jeg ved får alle handlende kunder oprettet en Ewire konto.. (anden gang kunden handler blir denne bedt om at logge ind med den kode man angav ved første køb) Ergo kan jeg godt se logikken i at kunden har fået pengene retur på deres ewirekonto..

Jeg havde 2 køb op til lukningen hvor jeg sendte varen til kunden med det samme uden at vide hvad der ville ske.. jeg plejer ikke at godkende betalinger på Ewire før slut på ugen, derfor har jeg ikke noget udestående med Ewire, da pengene er gået tilbage til mine kunders Ewirekonto.. og jeg har jo sendt dem varer.

Spørgsmålet er nu så bare om mine kunder har fået pengene tilbage på deres rigtige konto, om de står på deres Ewirekonto eller om de slet ikke aner noget, for hvis de står på deres Ewirekonto og jeg har sendt varen, samt Ewire ikke har meddelt kunden har penge til gode sååååå...

Men for mit synspunkt så har jeg sendt varer til kunder der ikke har betalt..

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:31

Bo Johannesen:
Spørgsmålet er nu så bare om mine kunder har fået pengene tilbage på deres rigtige konto, om de står på deres Ewirekonto eller om de slet ikke aner noget, for hvis de står på deres Ewirekonto og jeg har sendt varen, samt Ewire ikke har meddelt kunden har penge til gode sååååå...

Jeg er ret sikker på at pengene ikke automatisk kommer ud fra kundens Ewire konto til deres bank/kreditkort. Jeg fik at vide fra Ewire, at hvis jeg refunderede penge tilbage til de e-mail adresser kunder havde brugt til at betale med (dvs. deres Ewire konto) skulle kunderne selv ind på Ewire og hæve dem ud til deres bankkonto, "NemID" blev vist også nævnt i den sammenhæng. Derfor har de fleste af de tilbagebetalinger jeg har foretaget, da også været direkte til kundernes bankkonto fordi de fleste kunder ikke helt forstår Ewire konceptet, tænker jeg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

Jamen - HVIS kunden så er kreditkorthaver og denne ikke får pengene tilbage fra ewire som jo er konkurs - så bryder vel et helvede løs for betalingsformidlere som jo ikke stiller noget der ligner samme sikkerhedskrav som NETS og hvis alle mulige banker ender med at skulle dække kunde tab fordi shops ikke leverer (ret naturligt hvis de ikke får betaling) - så bryder det system vel sammen synes jeg. 

Jeg har stoppet al nethandel hos mig hos alle andre end NETS til videre - men bank skal ikke udsættes for tab på mig fordi jeg køber hos nogen der beholder mine penge - men jeg håber da ikke det er sådan

Når nogen en gang ved hvad der er op og ned fra kurator, og det må der være en del der gør - så lad os høre hvad der er op og ned

vh John H

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Fra  ScanDix Skrevet kl. 11:37

Så du ender altså med at give mig ret ? ;)

Side 43 ud af 49 (488 indlæg)