Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 37 ud af 46 (455 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

John ang. dit indlæg kl. 16:18 så er der helt sikkert noget i det der nævnes der, men faktum er at de udenlandske indløsere kan gøre det VÆSENTLIGT bedre på en lang række parametre end Nets, og så længe de kan det, så vil en voksende del af handlen (transaktioner) gå til udlandet, selv på helt danske varer, og det mener jeg er er på grænsen til at være absurd.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46792
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40

skanse72:

John ang. dit indlæg kl. 16:18 så er der helt sikkert noget i det der nævnes der, men faktum er at de udenlandske indløsere kan gøre det VÆSENTLIGT bedre på en lang række parametre end Nets, og så længe de kan det, så vil en voksende del af handlen (transaktioner) gå til udlandet, selv på helt danske varer, og det mener jeg er er på grænsen til at være absurd.  

er det så meget mere absurd end at iphone og i princip alle telefoner laves uden for danmark, jeg mener, hvis konkurrencen er sådan, at de udenlandske virkeligt kan vinde, så er det jo det. Jeg tror ikke NETS er så hylende bange for den konkurrence, men bliver den alvorlig, så må de jo hitte på noget. Som det er nu vil jeg nu tro at NETS står stærkt og som nævnt mener jeg at over 90% af danske nettransaktioner sker via brug af dankort delen. Nogen har måske et mere præcist tal (og ikke et tal for hvor mange dankort der er visadankort men for hvor mange % af alle transaktioner kører via dankortdelen - jeg mener over 90% faktisk)

Godt hvis der er udenlandsk konkurrence da det jo så vil skubbe udviklingen i nets også og ja det kan de som alle andre sikkert trænge til.

Det kan lægges til at mange udenlandske shops er rasende sure på dankortet som de jo generelt ikke har og som de synes forvrider konkurrencen så store danske shops med rene dankortlæsninger har langt billigere vilkår på det danske marked end udenlandske har. Skulle ikke undre om Eu en dag pibber op der også :)

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:54

Umiddelbart oplyser Nets ikke de tal direkte som du efterlyser, men:

"I 2012 er der gennemført 60,1 millioner Dankort-transaktioner på internettet."

"I 2013 foretog danskerne 79,7 millioner transaktioner med Visa/Dankort i udlandet. Det er godt 18 millioner mere end i 2012"

Sidstnævnte dækker over både nethandel og fysisk handel. Jeg er ikke klar over om et salg på en dansk hjemmeside til en dansker med Visa kort vil indgå som "Udenlansk" her.

Interessant problematik omkring ulige vilkår i EU pga. lave gebyrer fra Nets på dankortet, det kunne godt udvikle sig til politisk ballade.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46792
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12

det virker som om der ikke længere føres statistik over antal rene dankort transaktioner og så transaktioner via Visa/dankort så længe det er dansk udstedte kort.

Der føres derimod statistik over betalinger i Danmark via dansk udstedte kort, kontra udenlandsk udstedte, og der er naturligt nok meget få udenlandsk udstedte kort 21,3 mio mod 976 mio danske i sidste statistik

Blot skiver flere det oplagte, at langt hovedparten af transkaktioner i DK sker via dankort - nemli i princip alle i butikker med terminaler og også langt flest internethandler,  men en nøje statistik der deler føres ikke af nets eller nationalbanen eller danmarks statistik

I øvrigt vil detail handlen jo frem mod 2018 få højere udgifter ved at tage mod dankort - næpppe op til visa gebyr, men jo stigende priser som jeg har læst aftalen - noget med at detailhandlen skal dække de nøgne omkostninger (og stadigt "gratis" for bruger = betalt som altid via priser)vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 08:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Interessant men noget nørdet. Er Ewire tråden efterhånden en Nets tråd? Tråden kunne have heddet Alternativer til Ewire.

De fleste ser sig blinde på de måske 2-5% de kan miste ved ikke at have Nets. Men prøv også at vende det om: Der er mange der bare har nets og visa som betalingsmuligheder for kunderne i deres shop. Så er der muligvis op til 10% mersalg i vente, hvis de fik sat bankoverførsel og PayPal ind.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 11:42

Davs folkens.

Jeg skal lige forstå det rigtigt. Skal man have anmodet om konkursboet inden den 25. eller vil det først være muligt at anmode fra den 25?

Såfald hvis man skal anmode elektronisk nu, hvor skal dette så gøres?

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:45

Efter den 25. april bliver det muligt, sådan forstår jeg teksten på ewire.dk

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige modtaget en mail med følgende:

Kreditorinformation nr. 1

ewire Danmark A/S under konkurs, Søndergade 4, 2., 8000 Aarhus C - CVR-nr. 26313600

ewire Danmark A/S er taget under konkursbehandling ved dekret afsagt den 15. april 2014 af Skifteretten i Aarhus på baggrund af en egenbegæring fra skyldner.

ewire Danmark A/S har drevet virksomhed fra adressen Søndergade 4, 2., 8000 Aarhus C.

Advokat Jørgen Hauschildt er af skifteretten udpeget som kurator.

Skifteretten har ikke i forbindelse med afsigelsen af konkursdekretet truffet beslutning om indkaldelse til skiftesamling til valg af kurator og eventuelt kreditorudvalg. Fordringshaverne kan begære skiftesamling til valg af kurator og eventuelt kreditorudvalg afholdt ved at fremsætte skriftlig begæring herom til skifteretten senest 3 uger efter bekendtgørelse om konkursen har været indrykket i Statstidende.

Senest fredag den 25. april 2014 kl. 12 vil det være muligt at få adgang til en oversigt over Deres kontoindestående samt mulighed for elektronisk at anmelde kravet i konkursboet på http://ewire.dk. De opfordres til at anvende denne løsning frem for at anmelde kravet pr. mail.

De opfordres samtidig til at anmelde Deres eventuelle krav inden 4 uger fra konkursens bekendtgørelse i Statstidende. Hvis et eventuelt krav ikke formelt anmeldes i konkursboet,
vil kravet ikke modtage andel af eventuel dividende i boet.

For kreditorer med hjemsted i Danmark er det en forudsætning for en eventuel senere dividendeudlodning, at CVR-nr. eller CPR-nr. er blevet oplyst. Jeg skal derfor opfordre Dem til at oplyse dette i forbindelse med Deres anmeldelse af krav i boet. For udenlandske kreditorer er angivelse af navn og adresse tilstrækkeligt.

Henvendelser i sagen bedes ske pr. e-mail: ewire@bechbruun.com.

Næste kreditorinformation vil blive fremsendt om ca. 3 uger, jf. konkurslovens § 125, stk. 1.

Med venlig hilsen
Jørgen Hauschildt

Claus Hilligsø Bak
Kræver ingen underskrift

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 18:26

Jeg har netop også modtaget denne besked.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 13:02

Hej.

Hvad er folk hoppet over til som erstatning for ewire? :)

Er meget i tvivl, men har besluttet mig for, at ihvertfald åbne op for MobilePay, men det er jo bestemt ikke nok.

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Side 37 ud af 46 (455 indlæg)