|
John ang. dit indlæg kl. 16:18 så er der helt sikkert noget i det der nævnes der, men faktum er at de udenlandske indløsere kan gøre det VÆSENTLIGT bedre på en lang række parametre end Nets, og så længe de kan det, så vil en voksende del af handlen (transaktioner) gå til udlandet, selv på helt danske varer, og det mener jeg er er på grænsen til at være absurd. |
er det så meget mere absurd end at iphone og i princip alle telefoner laves uden for danmark, jeg mener, hvis konkurrencen er sådan, at de udenlandske virkeligt kan vinde, så er det jo det. Jeg tror ikke NETS er så hylende bange for den konkurrence, men bliver den alvorlig, så må de jo hitte på noget. Som det er nu vil jeg nu tro at NETS står stærkt og som nævnt mener jeg at over 90% af danske nettransaktioner sker via brug af dankort delen. Nogen har måske et mere præcist tal (og ikke et tal for hvor mange dankort der er visadankort men for hvor mange % af alle transaktioner kører via dankortdelen - jeg mener over 90% faktisk)skanse72:John ang. dit indlæg kl. 16:18 så er der helt sikkert noget i det der nævnes der, men faktum er at de udenlandske indløsere kan gøre det VÆSENTLIGT bedre på en lang række parametre end Nets, og så længe de kan det, så vil en voksende del af handlen (transaktioner) gå til udlandet, selv på helt danske varer, og det mener jeg er er på grænsen til at være absurd.
Godt hvis der er udenlandsk konkurrence da det jo så vil skubbe udviklingen i nets også og ja det kan de som alle andre sikkert trænge til.
Det kan lægges til at mange udenlandske shops er rasende sure på dankortet som de jo generelt ikke har og som de synes forvrider konkurrencen så store danske shops med rene dankortlæsninger har langt billigere vilkår på det danske marked end udenlandske har. Skulle ikke undre om Eu en dag pibber op der også :)
Venlig hilsen John H
Bliv gratis medlem