Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 34 ud af 47 (462 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46794
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er jo fint nok set - og ja "udeladt" virker jo ikke til at være ledelsen selv da det er en der har slutte med brug af ewire (og derved måske ha trukket sine penge?) Der er meget der ikke er klart her

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:48

hi john hannover,ved du hvordan man kan få fat i en kreditorliste,så en forening kan dannes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59

nej desværre ikke - måske andre kan melde ind . ellers må man jo "annoncere" efter dem

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:23

Skanse72, du har helt ret i, at det lyder dybt problematisk.

Og ja, Finansstyrelsen har under alle omstændigheder giver Ewire ALT, ALT for lang snor og dermed ageret ubekymret i forhold til, at en masse "almindelige" mennesker, kunne tabe deres penge.

I øvrigt forstår jeg ikke, hvordan Ewire har kunnet stifte "kortfristet gæld". Selskabet har vel ikke kunnet stille kundernes penge som garanti? Der er noget HELT råddent i den sag.

Men det ser jo ud til, at Ewire har været ledet af nogle unge festaber i starten af 20'erne, som åbenbart har formået at holde Finansstyrelsen for nar, uden at der er blevet skredet ind. Det betaler kunderne nu regningen for. Det er fandme trist.

Selv ville jeg gerne hæve mine penge løbende fra dag 1, men Ewire-direktøren kunne ikke finde ud af at skaffe mig den nødvendige sikkerhedsgodkendelse, selv om jeg flere gange insendte det nødvendige materiale. Ewire ville ganske enkelt ikke af med pengene, fordi de vidste, at der var ugler i mosen. 

Men det er under alle omstændigheder skandaløst, at Finanstilsynet ikke har holdt ekstra godt øje med Ewires meget unge ledelse, der legede rundt med danskernes penge.

Det må være muligt, at gå direkte efter ledelsen i Ewire, hvis boet er tømt. 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, Nets har monopol på det rene dankort (5019), men ikke Visa/dankortet som de fleste kunder har.

Kan man nøjes med Visa, Visa/dankort, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Direct og Maestro er en S5 / Valitor løsning en mulighed. Hurtig oprettelse, kun billede- og konto dokumentation og ingen krav om sikkerhed.

Jeg hjælper gerne.

Mvh

Svend Erik Andersen

sea@s5.dk

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:17

Men det ser jo ud til, at Ewire har været ledet af nogle unge festaber i starten af 20'erne, som åbenbart har formået at holde Finansstyrelsen for nar, uden at der er blevet skredet ind. Det betaler kunderne nu regningen for. Det er fandme trist.

DETTE er IKKE korrekt

undersøg nu hvem der sidder i bestyrelsen og dermed den REELLE ledelse af selskabet

og har gjort det længe - det er IKKE unge i 20'erne men erfarne folk der gemmer sig bag 20 årige..... direkte klippet fra deres års regnskab;

bag disse selskaber står

advokat

Lasse Rungholm

se her http://dk.delacour.dk/mennesker/advokater/lasse-rungholm/

og nummer to- som er to selskaber

pilot og aktionær

Per Birger Andersen

som er bestyrelses formand i ewire

http://www.tv.nu/p/10083012351325danmarktv2

http://www.proff.dk/rolle/per-birger-andersen/-/10808754/

det er spændende her at følge om finanstilsynet vil leve op til deres egne ord om at gøre personlig ansvar gældende for bestyrelsen

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 17:47

Der er mange delte meninger om SKRILL ( www.skrill.com som alternativ betalings mulighed. Jeg ser fordelen særligt i forhold til internationale betalinger. Ewire var jo alt andet lige KUN for danskere (Skandinavien).

Er de (SKRILL) nu også så slemme som nogle få brokhoveder gør dem til ?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:48

Svend Erik Andersen:

Ja, Nets har monopol på det rene dankort (5019), men ikke Visa/dankortet som de fleste kunder har.

Kan man nøjes med Visa, Visa/dankort, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Direct og Maestro er en S5 / Valitor løsning en mulighed. Hurtig oprettelse, kun billede- og konto dokumentation og ingen krav om sikkerhed.

Jeg hjælper gerne.

Det er utroligt som tingene blandes sammen.

Der findes Visa-kort og der findes Dankort... (Og en masse andre kort) - Visa/Dankort henviser alene til et fysisk kort der kan fungere som begge dele.

Det FYSISKE plastic-kort som nogle henviser til som 'Visa/dankort' ar ALENE et kort, der kan fungere som Dankort hvor dette er muligt (Primært i danmark) og som Visa-kort i resten af verden.

Derfor, hvis du vil kunne vise Dankort-symbolet på din shop skal du have en aftale med en udbyder der kan modtage dankort... For nuværende Nets. - Har du ikke de, må du ikke vise Dankort-logoet!

Derfor... Vælger du en indløser der modtager Visa, vil transaktionen blive pålagt Visa-gebyret og IKKE Dankort-gebyret, der er væsentligt lavere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54

Carsten Kvist:

Svend Erik Andersen:

Jeg hjælper gerne.

Det er utroligt som tingene blandes sammen.

Der findes Visa-kort og der findes Dankort... (Og en masse andre kort) - Visa/Dankort henviser alene til et fysisk kort der kan fungere som begge dele.

Det FYSISKE plastic-kort som nogle henviser til som 'Visa/dankort' ar ALENE et kort, der kan fungere som Dankort hvor dette er muligt (Primært i danmark) og som Visa-kort i resten af verden.

Derfor, hvis du vil kunne vise Dankort-symbolet på din shop skal du have en aftale med en udbyder der kan modtage dankort... For nuværende Nets. - Har du ikke de, må du ikke vise Dankort-logoet!

Derfor... Vælger du en indløser der modtager Visa, vil transaktionen blive pålagt Visa-gebyret og IKKE Dankort-gebyret, der er væsentligt lavere.

Det som er mest bekymrende er, at en udbyder som Svend Erik her repræsenterer til en vis grad roder tingene sammen på den måde. Det er jo fint at de kan tilbyde Visa kort men JA der er pokker til forskel på at kunne tage rene dankort - eller kun kunne tage Visa og det fremgår bestemt ikke af Svend Eriks salgstaler herinde, så helt enig Carsten. Vi har set problemer nok med betalingsformidlere der måske ikke holdt målet og ikke var helt oprigtige i det de fortalte - lad os blive fri for flere af slagsen - dankort symbolet må slet ikke vise hvis man kun tager visakort og det kan gøre en stor forskel. Jeg forstår der er kamp og man vil reklamere, men betalingsformidlere har fået en på hatten - så de skal være meget præcise fremover tak - S5 gik for kort tid siden  (inkl Svend Erik) ud med at dankortet lukkede i 2015

Det svarer til at Nordea kaprede kunder ved at påstå at Den Danske bank lukkede 2015  MEGET slemt rent ud sagt og for mig tager det enhver tillid bort

vh John H

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 00:03

Cookie - John Hannover:
Det som er mest bekymrende er, at en udbyder som Svend Erik her repræsenterer til en vis grad roder tingene sammen på den måde.

Det er han desværre ikke ene om. Det er ret bekymrende at se, hvor mange der ikke forstår forskellen.

Bare i noget så simpelt som gebyret! - Men der er jo også reglerne for brug af kortene. Hhv. Nets' regler og Visas regler.

Meget bekymrende... Og så at så mange vitterligt tror at der findes noget der hedder Visa/dankort, og at det er et kort på lige fod med Vias og Dankort..

Jeg tror desværre det snyder mange små start-ups.

Side 34 ud af 47 (462 indlæg)