Skanse72, du har helt ret i, at det lyder dybt problematisk.
Og ja, Finansstyrelsen har under alle omstændigheder giver Ewire ALT, ALT for lang snor og dermed ageret ubekymret i forhold til, at en masse "almindelige" mennesker, kunne tabe deres penge.
I øvrigt forstår jeg ikke, hvordan Ewire har kunnet stifte "kortfristet gæld". Selskabet har vel ikke kunnet stille kundernes penge som garanti? Der er noget HELT råddent i den sag.
Men det ser jo ud til, at Ewire har været ledet af nogle unge festaber i starten af 20'erne, som åbenbart har formået at holde Finansstyrelsen for nar, uden at der er blevet skredet ind. Det betaler kunderne nu regningen for. Det er fandme trist.
Selv ville jeg gerne hæve mine penge løbende fra dag 1, men Ewire-direktøren kunne ikke finde ud af at skaffe mig den nødvendige sikkerhedsgodkendelse, selv om jeg flere gange insendte det nødvendige materiale. Ewire ville ganske enkelt ikke af med pengene, fordi de vidste, at der var ugler i mosen.
Men det er under alle omstændigheder skandaløst, at Finanstilsynet ikke har holdt ekstra godt øje med Ewires meget unge ledelse, der legede rundt med danskernes penge.
Det må være muligt, at gå direkte efter ledelsen i Ewire, hvis boet er tømt.