enig |
Mon ikke de 2,4 mill. hurtigt forsvinder i betaling til kurator m.m.?
Debat
enig |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Dog ikke, et forsigtigt bud ville være 400.00 - 500.000, men er der ikke nogle revisor aminoer på banen her?
|
Synes nu ikke at man kan sætte Ewire under pres i 2011 når den tilladelse som er blevet givet er fra 2012? |
I 2011 var ewire klassificeret som e-pengeinstitut, bl.a. med særregler der diktere halvårlige regnskaber til finanstilsynet, det er på den baggrund jeg mener det, selvom det ikke fremgik i mit indlæg (har skrevet om det i et tidligere indlæg) |
|
Ewire har aldrig været et fuldt e-penge institut (De har alene haft den begrænsede licens) |
|
Er vi sikre på at de i 2011 blev klassificeret som E-penge institut. Det kræver vel en helt anden kapital - Hvor ved vi at de blev det andet end ud fra et arkiv udtræk fra Ewire selv? Jeg kan se de søgte 1/10 13 om tilladelse som e-penge institut (stå i finanstilsynets meddelelse af idag om ewire) Jeg er ikke spor sikker på de nogen sinde har været andet end begrænset udbydet Det er klart, at det er alvorligt hvis de har hævdet det og ikke har været det - som det arkiv udtræk siger vh John H |
|
Hvis der er nogen der har mod på at starte et nyt internet betalings alternativ ser det ud til der kommer langt bedre muligheder for det i nær fremtid :) |
Ja - men en tilladelse gælder ud fra de vilkår som nu engang er gældende på de tidspunkt som de blev givet. Var de opfyldt på det tidspunkt - Ja så kan Finanstilsynet ikke gøre andet end at give en tilladelse. Det er nok "revisoren" i mig - men jeg synes at brugerne af en betalingsløsning selv har et større ansvar for at være opmærksom på risici når de vælger leverandører. derfor undrer det mig også at folk hovedløst eksempelvis springer videre til en ny udbyder, som har en dårlig hjemmeside, ikke underlagt tilsyn og for den sags skyld heller ikke aflagt regnskab.... |
VED vi at de var klassificeret som e-pengeinstitut i 2011 (andet end arkiv udtræk fra nettet fra ewire selv)?? Jeg synes ikke det giver mening så at finanstilsynet nu i dagens meddelelse skriver, at ewire 1(10-13 søgte om tilladelse til at være e-penge institut?? Enig - nu må folk i det mindste være klare over, at det kan ha risiko at vælge galt næste gang vh John H |