Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 28 ud af 49 (488 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

skanse72:
Glemte lige at sige at jeg mener finanstilsynet også har sovet i timen her, de skulle have sat ewire under pres allerede i 2011 da ewire kommer med et negativt nettoresultat på 3 mio

Synes nu ikke at man kan sætte Ewire under pres i 2011 når den tilladelse som er blevet givet er fra 2012?

Det må formodes at forudsætningerne for tilladelsen var til stede på tidspunktet for tilladelsens tilblivelse.

I 2011 var ewire klassificeret som e-pengeinstitut, bl.a. med særregler der diktere halvårlige regnskaber til finanstilsynet, det er på den baggrund jeg mener det, selvom det ikke fremgik i mit indlæg (har skrevet om det i et tidligere indlæg)

Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ewire har aldrig været et fuldt e-penge institut (De har alene haft den begrænsede licens)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er vi sikre på at de i 2011 blev klassificeret  som E-penge institut. Det kræver vel en helt anden kapital - Hvor ved vi at de blev det andet end ud fra et arkiv udtræk fra Ewire selv?  Jeg kan se de søgte 1/10 13 om tilladelse som e-penge institut (stå i finanstilsynets meddelelse af idag om ewire) Jeg er ikke spor sikker på de nogen sinde har været andet end begrænset udbydet

Det er klart, at det er alvorligt hvis de har hævdet det og ikke har været det - som det arkiv udtræk siger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:

Glemte lige at sige at jeg mener finanstilsynet også har sovet i timen her, de skulle have sat ewire under pres allerede i 2011 da ewire kommer med et negativt nettoresultat på 3 mio.

Ret mig, hvis jeg husker forkert, men var det ik i 2011, at Ewire brugte store summer på at forbedre og lave den checkout løsning, som alle webshops efterfølgende har anvendt? Og at det var omkostninger til udvikling og programmering, som sikkert har medført det dårlige resultat?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

skanse72:
I 2011 var ewire klassificeret som e-pengeinstitut,

Ja - men en tilladelse gælder ud fra de vilkår som nu engang er gældende på de tidspunkt som de blev givet. Var de opfyldt på det tidspunkt - Ja så kan Finanstilsynet ikke gøre andet end at give en tilladelse.

Det er nok "revisoren" i mig - men jeg synes at brugerne af en betalingsløsning selv har et større ansvar for at være opmærksom på risici når de vælger leverandører. derfor undrer det mig også at folk hovedløst eksempelvis springer videre til en ny udbyder, som har en dårlig hjemmeside, ikke underlagt tilsyn og for den sags skyld heller ikke aflagt regnskab....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

skanse72:
I 2011 var ewire klassificeret som e-pengeinstitut,

Ja - men en tilladelse gælder ud fra de vilkår som nu engang er gældende på de tidspunkt som de blev givet. Var de opfyldt på det tidspunkt - Ja så kan Finanstilsynet ikke gøre andet end at give en tilladelse.

VED vi at de var klassificeret som e-pengeinstitut i 2011 (andet end arkiv udtræk fra nettet fra ewire selv)??  Jeg synes ikke det giver mening så at finanstilsynet nu i dagens meddelelse skriver, at ewire 1(10-13 søgte om tilladelse til at være e-penge institut??

Enig - nu må folk i det mindste være klare over, at det kan ha risiko at vælge galt næste gang

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke deres script og deres setup har en værdi, hvis der skulle være andre som ville, lave en tilsvarende service. Der burde være muligheder i det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er klart, at det er alvorligt hvis de har hævdet det og ikke har været det - som det arkiv udtræk siger

Alvorligt ja - og ikke mindst sammenholdt med at selskabslovens regler om nødvendigt kapitalberedskab tilsyneladende er overtrådte. Men for at det for alvor skal blive rigtigt alvorligt - så kræver det dels at nogen vil køre en sag (måske kurator - men det kan ende med en udgift til boet) og dels at der er nogen i den anden ende som kan betale.

Det kan blive en langtrukken affære.

/Henrik

Tilmeldt 14. Apr 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

http://finanswatch.dk/Finansnyt/article6642663.ece

Side 28 ud af 49 (488 indlæg)