For lige at vende tilbage til trådens udgangspunkt, ang. ewire, så kan jeg læse mange er frustreret (inkl mig selv) over manglen på information, specielt os der har penge i klemme hos ewire. I folks spekulationer om hvad der er sket, er der ingen der nævner muligheden for at det er finanstilsynet der har sagt stop, det mener jeg bestemt også kan være en mulighed.
Når tilsynet gør det, så får virksomheden ofte meldingen at de slet ikke må udtale sig før situationen er afklaret, hvilket passer her.
Hvis nogen har tænkt over hvor meget ewire kan ligge inde med af vores penge, så kan jeg oplyse fra deres regnskab 2012 (kan hentes på cvr.dk for 37 kr) at de lå inde med ca 8 mllioner af BRUGERNES penge, så det er ikke helt peanuts vi taler om når det er små og mellemstore virksomheder der har penge i klemme.
Vi må vente til vi hører mere, men håber virkelig finastilsynet har levet op til deres ansvar og på et tidligere tidspunkt har pålagt ewire at sikre midlerne fra brugerne, specielt set i lyset af de dårlige regnskaber fra 2011 og 2012 med underskud på 3 millioner om året.