Jeg har undersøgt det nærmere og det ser ud til at det kræver lidt mere arbejde end jeg regnede med for "bare" at starte en webshop. Jeg kan også se at mit indlæg er lidt nytteløst efter som jeg ikke har noget CVR og alt det der.
Er der en "guide" som i kan anbefale mig og mine to venner, til at opstarte en virksomhed? Vi er alle sammen 16-17 år, så ingen af os er myndige.
Grunden til at vi blev motiverede til at starte vores egen virksomhed var at vi havde ham med det brugte golfbolde firma på besøg på vores HHX! Vi fik så denne ide og ville udføre den med det samme, men tak for at informere os at der er mere arbejde i det så vi ikke kommer til at gøre noget forkert/ulovligt!
Jeg har undersøgt det nærmere og det ser ud til at det kræver lidt mere arbejde end jeg regnede med for "bare" at starte en webshop. Jeg kan også se at mit indlæg er lidt nytteløst efter som jeg ikke har noget CVR og alt det der.
Er der en "guide" som i kan anbefale mig og mine to venner, til at opstarte en virksomhed? Vi er alle sammen 16-17 år, så ingen af os er myndige
Ja jeg tænkte nok der kunne være et lille problem med alder. Man må godt handle med ting og ydelser når man er under 18 år. Men
Man må så ikke blive momsregistreret og kan ikke blive importregistreret og ikke importere fra uden for EU, men - gerne fra EU. Man må ikke kunne forvente at omsætte for over 50.000 kr på 12 mdr (man bør registrere sig når man rammer 3.500 per måned og oms. stiger)
Ja Casper fortæller godt og fint det virker. Han skal lige huske at sige til jer i HHX eller hvad det kan være hvor I generelt er så superheldige ikke at være 18 , at enten skal man være 18, eller klare sig uden CVR eller få dispensation, men godt det fængede - han er dygtig
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Er der en "guide" som i kan anbefale mig og mine to venner, til at opstarte en virksomhed? Vi er alle sammen 16-17 år, så ingen af os er myndige.
Grunden til at vi blev motiverede til at starte vores egen virksomhed var at vi havde ham med det brugte golfbolde firma på besøg på vores HHX! Vi fik så denne ide og ville udføre den med det samme, men tak for at informere os at der er mere arbejde i det så vi ikke kommer til at gøre noget forkert/ulovligt!
Nu skal i jo ikke lade jer slå ud!
En af jer bliver sikkert snart 18 - Så akn han lave firmaet... - Så skal i lave en ordentlig overenskomst mellem jer.
Længere er den faktisk ikke... Man skal haller ikke gøre det værre end det er... Med lidt gå-på-mod er i oppe at køre på 14 dage. (For alt papirarbejdet i hvert fald).
Hvis i er et par stykker om det må i jo alle hver især lave 50.000 omsætning om året.
Nu ved jeg ikke hvor meget i forventer at tjene på det, men hvis i nu er 3 mand og i gør det rigtigt kan i sådan set have en omsætning på 150.000 om året, og dem kan i jo dele som i har lyst bagefter :)
Hvis i er et par stykker om det må i jo alle hver især lave 50.000 omsætning om året.
Nu ved jeg ikke hvor meget i forventer at tjene på det, men hvis i nu er 3 mand og i gør det rigtigt kan i sådan set have en omsætning på 150.000 om året, og dem kan i jo dele som i har lyst bagefter :)
Joo... Men det hjælper dem ikke. For hvis de vil importere SKAL de være importregistreret... Og det KRÆVER CVR-nummer.
hvis i nu er 3 mand og i gør det rigtigt kan i sådan set have en omsætning på 150.000 om året, og dem kan i jo dele som i har lyst bagefter :)
som også er galt. 3 mand der arbejder som beskrevet er som I/S de facto og må absolut ikke lægge omsætning sammen- det er 50.000 der er grænse enkeltvis - eller for noget der har samarbejde - ikke hver især lægge sammen for himlens skyld - den kan blive dyr og gi moms af alt der er omsat inden registrering + bod på samme beløb
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
og så går den jo begge veje. Under 18 kan ikke hænges op og skabe en masse gæld på en underskrift og behandles straffemæssigt anderledes, så den er nok lige så meget til fordel for under 18 årige. Er man seriøs med det og - vil ens forældre påtage sig ansvaret, så bør man søge statsamtet om dispensation, og vil ofte få det, bare det virker fornuftigt, med planer og budgethttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html
Venlig hilsen John H