Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har masse af trafik men ingen salg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle her på Amino

Jeg står med et lidt dilemma, jeg har ok med trafik, men ingen salg, er der nået jeg gør helt forkert eller hvad er det lige der sker?

Jeg og damen har åbnet webshoppen op her for 14 dages tid siden, og da det er første gang jeg har drevet webshop ved jeg ikke om det er meget normalt at der går langtid før de første pr ordre kommer ind i butikken eller om de gerne skulle komme relativt hurtig.

Det er en webshop hvor vi forhandler hunde produkter samt hundefoder, jeg forsøger at drive vores koncept lidt den sociale vej, hvor SEO første kommer senere sådan rigtig, naturligvis har vi fokus på SEO fra dag 1 så som gode urls, meta desc og title og hvad der ellers måtte tilhøre.

Jeg tænkter det er hurtigere at få en del trafik fra de sociale medier frem for at bruge de første 2-3 mdr på gode placeringer på bla. Google og Bing og derfor har jeg valgt at fokusere på sener.

Vi har idag haft de sidste 14 dage over 1.000 besøgene men ikke et enste salg og det undre mig lidt, vi holder en konkurrence nu hvor man kan tilmelde sig med sin Facebook bruger og upload et hunde billede hvor man så kan skrive tekst + indhold omkring sit billede, dette giver også god trafik, igår var dag nr. 1 hvor vi havde 250 besøgene alene igår, og håber naturligvis at succesen forsætter hele månden.

Webshop: http://www.poteshop.dk/
Konkurrence: http://www.poteshop.dk/konkurrence

Så det jeg gerne vil have information / feedback er hvad jeg mund har gjort forkert her? håber på postiv feedback og rigtige goderåd.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 11:37

Umiddelbart ser jeg dine manglende betalingsmuligheder som det største problem - at begrænse sig til Paypal og Bankoverførsel er desværre ikke helt nok.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 11:40

Hej Thomas

Dette fakta er jeg helt enig med dig i, men afventer stadig PBS/Nets detsværre, men de kommer slet ikke ind i vores indkøbskurv(hundekruv) og ja det kunne være dejligt at finde ud af hvorfor problemet opstår.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:50

De første uger vil i få mange besøgende fra familie, venner og venners venner (hvis i deler på facebook). De vil normalt blot kigge lidt i shoppen og ikke købe.

Hvis i laver sådan en konkurrence får i også mange besøgende ind, som kun er der for konkurrencens skyld.

Har i fået organiske besøgende eller besøg fra facebook annoncering - altså besøgende, som kommer fordi de har søgt efter noget eller mangler noget? Og ikke kun er der for konkurrencens skyld.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54

Start med at spore de besøgendes adfærd med Google Analytics, så du kan se om der er punkter i købsforløbet, der skal optimeres på.

Men du skal nok forvente en lav konvertering fra besøgende, der kommer for at deltage i en konkurrence. Konkurrencer er gode til at gøre din hjemmeside kendt og kan give handler på sigt.

Hvis du vil have salg nu, kan du med fordel lave målrettede Google Adwords annoncer, hvor de besøgende f.eks. har søgt på hundefoder. På den måde får du besøgende, som allerede har vist en interesse for dit produkt og derfor lettere kan konverteres til kunde.

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 12:23

Hej Paris!

Jeg er enig med de indlæg der allerede har været her.

Hvis I gerne vil koncentrere Jer om de sociale medier og specielt facebook er det ganske væsentligt hvilken segment det er der kommer ind. Jeg ville måske skubbe den i gang med en segmentering af målgrupper som rammer de kunder I gerne vil have der kommer ind gennem facebook. Mht til konvertering har jeg skrevet en kort blogindlæg her: http://www.smartweb.dk/blog/11-fra-besoegende-til-kunder/ som netop handler kort om at gøre besøgende til kunder.

Hvis du blot har kastet en post op på facebook og det er 14 dage siden I gik live, uden kampagner af nogen art, så går der desværre lidt rum tid inden der sker noget :-) og det kommer desværre heller ikke af sig selv.

1. Kig på Jeres konverteringsværktøjer.

2. Lav en Google adwords strategi/kampagne

3. Lav en Facebook kampagne med annoncer og målret dem mod Jeres målgrupper

4. Del de gode historier som folk gerne vil dele gennem sociale medier.

5. Arbejd med SEO gennem, blogs, søgeordsoptimering, linkbuilding etc.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)