Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provisionslønnet arbejde - Hvordan fraktureres markedsføringsomkostninger, domæneomkostninger mm. ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skal sælge et produkt, for en anden virksomhed, og jeg er provisionslønnet pr. Salg af virksomheden. Jeg har ingen virksomhed, lønnen betales som min personlige indkomst. Jeg skal sælge produktet på min egen web-shop, som udelukkende er oprettet og markedsført i forbindelse med salget af produktet.

Jeg skal betale for markedsføringsomkostninger, domæneomkostninger og proffesionelt design og kodning af hjemmesiden.

Hvordan skal udgifterne fraktureres, hvis jeg ingen virksomhed har?

Tusind tak for deres tid!

Med venlig hilsen,

Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31

Først og fremmest SKAL du CVR med moms hvis du kan forvente at omsætte for 50.000 kr på 12 mdr i træk - ikke tjene men omsætte og du skal registrere på forventing eller kan du få moms på alt inden du registrerede - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Hvis du registrer dig så fakturerer du med moms til dem der betaler dig. 

Hvis du ikke skal op på 50.000 kr under nogen omstændigheder på 12 mdr i træk, så skal den der betaler dig, indberette alt du får i provision på dit CPR som bidragspligtig b indkomst og du skal så når du sælger, sikre du aldrig sælger for over 50 t på 12 mdr og du skal føre fuldt regnskab, og trække omkostninger som du nævner fra indtægter og opgive dit overskud til skat

Du skal ikke regne med at kunne vise underskud og få fradrag i anden personlig indkomst ud fra det du beskriver men ellers, bare føre helt normalt fuldt regnskab og opgive i forskud og årsopgørelse (udvidet selvangivelse)

For mig lyder det logisk at få virksomhed med moms registrering i dit fald, og ikke være på provision men købe det du skal bruge af dem, men alt er muligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Apr 13
Skrevet kl. 20:01

Hej John, Tak for dit svar.

Men situationen er lidt mere kompliceret end som så.

Produktet jeg skal sælge er et dyrt produkt, derfor kan jeg ikke selv købe hvad jeg skal bruge.

Virksomheden jeg modtager provisions løn af varetager alt - Heriblandt reklamations ret, kundeservice, forsendelse og lagerhåndtering. Jeg skal udelukkende stå for markedsføring og vedligeholdelse af min egen hjemmeside. Hermed også betale omkostningerne for dette. 

Ved køb på min hjemmeside, køber kunden faktisk af den anden virksomhed.

Jeg modtager min provisions løn hver 14. dag og skal opgive det som indkomst til SKAT. Men hvad gør jeg med udgifterne i mit tilfælde?

Tak for deres tid!

Med venlig hilsen,

Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12

AndreasHenriksen:
Jeg modtager min provisions løn hver 14. dag og skal opgive det som indkomst til SKAT. Men hvad gør jeg med udgifterne i mit tilfælde?

1 Nej du skal ikke alene opgive det til skat Det SKAL den der betaler dig hvis ikke du har CVR - alt til CPR SKAL den der betale indberette

2 Hvis du fakturerer din kunde så skal du være momsregistreret ved oms + 50t

3 Hvis den anden virksomhed fakturerer så er der to muligheder:

a Du trækker dine udgifter fra på din selvangivelse som udgifter for at erhverve din b.indkomst. Det foregår ved at den der honorerer dig, indberetter dit honorar til skat og det kommer til at stå i rubrik 12 på din selvangivelse, og du angiver så dine udgifter - som så KUN må være 100% rene udgifter for at få indtægten. De udgifter som er rent nødvendige tager du så som fradrag i rubrik 29  - samlet res må ikke komme under 0

b De som betaler dit honorar tager de udgifter direkte til sig ( de har også momsfradrag) og trækker det fra din provision

Skulle noget som ex computer komme ind i billedet er det besværligt når du ikke driver virksomhed (ligningsmæssige fradrag over år så du ikke får trukket fra år 1 og går i 0 og så ejer ting når du ikke længere får honorar - I så fald må du høre skat direkte

vh John H

Tilmeldt 13. Apr 13
Skrevet kl. 20:22

Cookie - John Hannover:
- samlet res må ikke komme under 0

Hvad betyder det?

Cookie - John Hannover:
a Du trækker dine udgifter fra på din selvangivelse som udgifter for at erhverve din b.indkomst. Det foregår ved at den der honorerer dig, indberetter dit honorar til skat og det kommer til at stå i rubrik 12 på din selvangivelse, og du angiver så dine udgifter - som så KUN må være 100% rene udgifter for at få indtægten. De udgifter som er rent nødvendige tager du så som fradrag i rubrik 29  - samlet res må ikke komme under 0

Ved at benytte denne metode - Hvilket beløb betaler jeg så skat af?

Venlig hilsen,
Andreas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40

indtægt minus udgift - du forskudsregistrerer begge bare og sørger for godt regnskab at vise skat hvis de er nysgerrige

vh

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:13

Du skulle nok tage og ofre et par håndører på en revisor eller anden dygtig økonomi mand til at gennemgå din kontrakt og forhold i øvrigt.
Mår det er sagt, kunne det godt lyde som om du agerer handelsaget og der vil så både kunne være situationer hvor du er skattemæssigt betegnet som lønmodtager og andre hvor du kan anses for selvstændig erhvervsdrivende. Jeg hælder mest til det sidste ud fra de givne oplysninger, hvilket også vil være det mest fordelagtige for dig i forhold til fradrag af omkostninger mv. Som John er nærmere inde på ovenfor.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16

enig CEF - ville bestemt også gå igennem helt konkret med revisor, for det er ikke en helt almindelig løsning der skal testes her - i forhold til specielt afgrænsning af omkostningerne - lige som skriftlige aftaler (jura) skal være meget præcise, så ingen pludseligt kan løbe fra en aftale og efterlade den anden uden leverandør eller andet

vh 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)