Hej Aminoer, Jeg har været så heldig? at få lov at levere den officielle app til VM halvmaraton i københavn, hvor en af nøglefunktionerne var en trackingfunktion (via mellemtider) hvor tilskuerne kunne følge familie og venner rundt på ruten. Jeg har tidligere lavet tilsvarende løsninger til bl.a. Copenhagen Marathon, hvor det har været en stor publikumssuccess. Jeg har lagt masse af tid og energi i projektet, i forventningen om at en success her kunne blive en døråbner til tilsvarende opgaver. Alt var timet, klar og tilrettelagt for den store dag i lørdags. MEN men men sådan skulle det desværre ikke gå :( Da løbet gik igang var tidtagningsleverandøren ramt af tekniske problemer, og vi fik ikke nogen tider fra dem før vi var langt inde i løbet. Ja faktisk var de første løbere så småt på vej i mål, førend de havde fået styr på tiderne. Og da der på dette tidspunkt havde ophobet sig en enorm mængde tider, gik der ydeligere noget tid før systemerne var helt up to date. Herefter fungerede app'ens trackingfunktion upåklageligt, men da var mange af deltagerne jo allerede kommet i mål. Det er selvfølgelig pænt frustrerende, når faktorer der ligger helt uden for ens indflydelse, på denne måde kan spolere mange måneders forberedelse. Og resultatet er, at rigtig mange tilskuere (titusindevis) har stået med en app, der slet ikke fungerede til formålet under størstedel af løbet. Mange af disse tilskuere giver her efter løbet deres uforbeholdne mening til kende på Facebook, Google Play og App Store, omkring denne såkaldte "lorte app". Så hvad gør jeg nu? Er det stadig muligt at få noget positivt ud af projektet, eller skal jeg bare glemme det og komme videre i teksten? Mine egne overvejelser går omkring følgende: 1) Skal jeg forsøge at svare på kritikken på Facebook, Google Play og App Store, eller er det bedre at forholde sig passivt? 2) Oprindeligt var planen at lade app'en være online året ud (som reference), men nu er jeg måske bedre tjent med at få den fjernet hurtigst muligt? 3) Hvor meget betyder de dårlige anmeldelser for potentielle kunder, har app'en positiv eller negativ reklameværdi som den fremstår nu? Hvad tænker i? Har i prøvet noget lignende, og er der gode forslag til damage control her dagene derpå? Mvh Klaus |
Godt nok surt.
mabuhay:Hvad tænker i? Har i prøvet noget lignende, og er der gode forslag til damage control her dagene derpå?
Mit forslag er at lægge dig helt ned, beskrive hvorfor situationen opstod (uden at skyde skylden væk fra dig selv, selvom det var leverandøren der skabte problemet. Stadig dit ansvar som projektansvarlig) og beklage dybt.
Sådan nogle situationer kan opstå for alle, men det er ikke en god ide at gemme sig. Det er hvordan man håndterer dem der viser om man er professionel eller ej.
Brug evt. muligheden for på din reference på websitet at beskrive hvad der skete, hvad du har lært at det og hvordan du ville håndtere sådan en opgave i fremtiden.