Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO hvem og hvornår

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi har taget springet og besluttet at starte egen webshop. Er godt i gang med Martin's epusher bog, men har lige nogle hurtige spørgsmål omkring SEO.

Lige nu kigger jeg på hvilken e-shop løsning vi skal bruge, men jeg vil samtidig gerne vide hvornår jeg skal sætte en SEO ekspert på sagen. Er det inden jeg begynder at ligge vare ud? Eller inden webshoppen rammer nettet og kommer i kontakt med søgemaskinerne?

Er der nogen der kan anbefale en god SEO ekspert. Gerne billig ;) - Webshoppen starter med et lille udvalg varer, så det er ikke den store database man skal rode i.

På forhånd tak ;)

MVH.

Jimmy

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy,

Tillykke med din beslutning om at starte en webshop.

Når jeg læser dig indlæg, så tænker jeg: Hvorfor hyre en SEO ekspert? Hvorfor gør du det ikke bare selv?

Forstå mig ret - det kan give god mening at hyre en professionel, men det er ofte en lidt dyr løsning, som forudsætter at du har likviderne i virksomheden.

Jeg bruger selv Wordpress og Woocommerce på en shop og Prestashop på en anden. Begge har plugins som gør det utrolig nemt at søgemaskineoptimere stort set alle dele af webshoppen "out-of-the-box". Skulle jeg vælge forfra, så ville jeg til enhver en tid vælge WP og Woocommerce!

Vedr. dit spørgsmål om hvorvidt du skal få styr på SEO'en før din butik rammer nettet, så vil jeg svare: Ja og nej!

Jeg mener det er vigtigt at få styr på det mest basale før dine sider bliver indekseret, dvs. titles og descriptions for hver af dine produktsider og forside etc. Derudover skal sørge for, at dine sider kun bliver indekseret en gang, hvilken du kan gøre med flere gratis plugins til Wordpress (f.eks. Yoast seo plugin)

Den eksterne SEO, som f.eks. linkbuilding, kan du altid gøre lidt senere!

Håber det gav en smule mening, ellers bare skriv.

PS: Jeg er ikke SEO "ekspert", men har rodet med det i 6-7 år. Hav en fed solskinsdag!

Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jimscheel:
Er der nogen der kan anbefale en god SEO ekspert. Gerne billig ;)


Don't go there :-)

At vælge den billigste "helt" som findes, ville helt sikkert ikke gavne jer.

Hvis i ikke har pengene til rigtig SEO, så lad være med det.
Eventuelt læs på det selv, gør de basale ting, læs noget mere, bliv ved med at læse/lære, tag det så langt det muligt, selv.

Hvis i så får nogle fine salg mm. så kan i overveje at smide penge efter SEO, SEO på en hel webshop, kommer ikke billigt - hvis det altså skal virke.
 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg har læst mig frem til, er at SEO er et must. Det tænker jeg også for min webshop allerede nu skal konkurre blandt mange hundrede andre. Jeg tror på at netop de produkter jeg vælger, skal være drivkraften, men jeg kan jo heller ikke undgå at skulle markedsføre mig på søgemskinerne.

Når jeg mener billig, er det fordi jeg tænker det ikke er det store arbejde, når vareudvalget er mindre.

Men ja, løsningen kan være at gøre det selv, selvom jeg ikke er ret meget inde i det. Lige nu testkører jeg Magento.

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Iøvrigt aner jeg intet om prislejet for få en SEO ekspert på sagen, så det med at det skal være billigt er lidt relativt.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

At få en til at lave seo for jer, skal i regne med mindst 3000 kr. per måned hver måned, så længe i har jeres webshop. Ofte binder man sig ofte i 6 måneder af gangen. 

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha!

Se det budget vil vi ikke kunne klare i opstartsfasen, så det bliver umuligt.

jeg troede man kunne hyre én til at kigge på det, inden man gik i luften.

så blev jeg lidt klogere... Tak!

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo er noget der skal laves løbende ja.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, man kan nå langt med diverse plugins til webshop systemerne, men de lærer dig altså langt fra det hele, hvorfor det altså godt kan vise sig at være det værd at hyre en, der ved lidt mere om det, hvis man ikke selv er så stærk i det.

Et plugin kan ikke gå ind i Webmaster Tools og se, hvilke fejl man kan finde derinde. Eller finde hvilke junk-pages og 404'ere som Google har indexeret og vide hvordan man får dem fjernet. 

Og dertil hvordan man linkbuilder i 2014. De fleste som har rodet lidt med SEO ved, at der kommer nogle opdateringer til algoritmerne fra Google, så det ikke bare er at gøre som i 2011, hvor man tæppebombede ens side med alt hvad der kunne opstøves af links.

Man kan hurtigt fucke det op for sig selv, hvis man ikke ved, hvad man har med at gøre. Selvfølgelig kan det reddes efterfølgende, men så kan det nemt blive endnu dyrere end hvis man fik det gjort ordentlig til at starte med.

Jeg ejer ikke et SEO Agentur eller noget lignende, så jeg prøver ikke selv at sælge ham en service. Men jeg har selv brugt mange penge på at lære mig SEO fra bunden af for at kunne gøre det selv. Taget flere kurser, brugt en del penge på diverse værktøjer, opbygget min egen link profiler til mine sider. Alt dette begynder jeg nu at høste frugterne af, hvor mine landingsider ligger nummer 1 på mine største keywords/phrases.

Vh
Martin 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:
At få en til at lave seo for jer, skal i regne med mindst 3000 kr. per måned hver måned, så længe i har jeres webshop. Ofte binder man sig ofte i 6 måneder af gangen. 

Det kommer da i høj grad an på hvor meget han skal have lavet. Hvilke keywords/phrases han ønsker at rangere på og konkurrencen på dem. Lige ledes om han laver en aftale på den gamle stil med et fast beløb pr måned - eller får en løsning, hvor han betaler per keyword/phrase per måned afhængig af deres placering i SERPs (No Cure - No Pay).

Ligeledes afhænger det også af, hvor meget han selv laver. Dog skal han være klar over, at mange af eksperterne inden for området ikke rører kunder, som selv roder med deres sider, hvad angår tekster, METAs osv. Især ikke hvis det kommer til No Cure - No Pay løsningen.

Hvis jeg var SEO ekspert og tilbød dette selv til en kunde, så skulle kunden ikke gøre noget som helst uden at løbe det forbi mig, så jeg sikrer mig, at det ikke skader mere end det gavner. For så ville det gå ud over min indtjening - ligesom hans/hendes.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)