Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S selskab & skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude - her et spørgsmål vedr. SKAT og et to-mands I/S selskab.

Sammen med en kompagnon har jeg et i/s selskab som beskæftiger sig med filmproduktion. Vi har ind til videre manøvreret nogenlunde uhindret igennem alle moms- og skattemæssige spørgsmål, men er kommet i tvivl om følgende:

Som udgangspunkt investerer vi alt overskud i firmaet selv ret omgående (produktionsomkostninger og udstyr). Yderst sjældent har vi trukket småbeløb ud i løn, og har hidtil påført det vores respektive personlige årsopgørelser som b-indkomst.

Vores opfattelse er, at de penge som er "inde" i selskabet for lov at cirkulere her urørt af SKAT, da der netop ikke er noget "overskud" liggende. Vi fører selvfølgelig momsregnskab, og betaler evt overskydende moms.

Et scenarie kunne være, at vi tjener 50.000 på et projekt, bruger 25.000 på driftsomkostninger og 25.000 på udstyr. I så fald, skal de 50.000 vel ikke beskattes nogetsted, hverken i selskabet eller hos os som interessenter?

Håber mit spørgsmål er nogenlunde klart - og på forhånd tak for hjælpen!!

/Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46700
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58

Jeg tror I kan bruge en revisor. I må slet ikke have noget der hedder løn i et I/S hvis ikke I har aftalt det i jeres I/S aftale men det kan lade sig gøre. Normalt vil man ikke tage lønnen over resultatet men det kræver mere viden for at sige noget

Ja hvis I køber udstyr og det er udstyr som straksafskrives under 12.300 grænsen per selvstændig ting - og finde på jeres I/S aktiv liste så det kan identificeres løbende og ved en evt lukning hvor det jo tilhører selskabet - og der er regninger og alt så er det jo en omkostning og dermed reduceres jeres overskud tilsvarende

Det forudsætter jo så også, at det købes i samme regnskabsår som indtjeningen var og ikke et senere år . hvert år opgøres for sig, hver momsperiode for sig

Jeg synes bare lidt det ser ud som om I ikke har et egentligt regnskab måske, for så burde I jo se at resultatet var gået med med udstyr og driftsomkostninger og så er det 0 som ikke giver skat, men jeg synes, ud fra spørgsmålet, at det kan være godt at undersøge, om I fører regnskab korrekt og om I skal hæve som løn (som jeg så ville mene kunne være direkte a skat i det fald)

En revisor i en time max, og I ved i gør ret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan være at trådstarter bare kaldte det for løn. Man må vel som hovedregel gerne tage penge ud af et I/S, selvfølgelig afhængig af hvad der står I/S-aftalen.

I øvrigt hvis i normalt ikke tager penge ud af I/S'et og stort set udelukkende bruger dem i selskabet, skal i overveje at undersøge mulighederne ved virksomhedsskatteordningen (VSO). Det kan give jeres firma en skattefordel. Hvis i alligevel skal snakke med en revisor, kan i høre vedkommende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja hvis ikke der ligger noget specielt om løn aftale så må man hæve ligeså meget man vil da hævninger og indsætninger slet ikke sker via drift så, og derfor ikke påvirker resultatet og så heller ikke skatten

trådstarter skrev bare - og indberettet som B-skat som jeg ikke lige får til at hænge sammen. Er der en egentlig lønnet i aftalen er det vel ikke B skat - så ud fra det og de øvrige spørgsmål specielt ville jeg hvis jeg var dem, betale for en kort rådgivning hos en revisor eller bogholder. Kan sikkert fåes meget billigt for en nyttig time via ex www.agera.dk Venlig hilsen John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18

Ja, vi skal klart snakke men en revisor. Det må vi nok erkende. Jeg tror dog, at vi har nogenunde styr på det meste.

Spørgsmålet er bare helt enkelt, om de penge selskabet tjener på nogen måde skal beskattes selvom de biiver investeret direkte i firmaet i kraft af udstyr og drift?

Vi har altså et regnskab som cirka går i nul, og dermed et firma som vi skattemæssigt har set helt uafhængigt af vores private økonomier. Vi har ført momsregnskab i selskabet, og i øvrigt hver i sær tjent penge/betalt skat i kraft af andre jobs ved siden af selskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

Hvis al indtjening går til ting der enten er ren omkostning eller ting der må straksafskrives (koster under 12.300) så er det en udgift og hvis udgifter svarer til indtægter har man 0 i resultat og det er så det man opgiver til skat

Problemet lyder som om , at sådan kunne du ikke spørge hvis I førte et lovpligtigt regnskab og den med i hæver løn og betaler b skat af den hænger heller ikke bare sådan lige godt sammen - så fat hjælp - if in doubt

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

Tak for svarene - revisor-tid er bestilt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)