Hej alle.. Jeg har et lille anlægsgartneri, som kun er et bijob (ud over min igenværende udd. som anlægsgartner). Jeg dummede mig ved at lease en bil i starten, det vlrkede som en god ide, men denne bil har jeg ikke kunne betale, og bilen er nu sendt retur.. Nu er mit spørgsmål så, skal jeg gå på "røven"? Mit regnskab ser ca sådan her ud: Bank: -60000 (33000 i udbetaling til bilen som rent lån) ca 30K i brugt kassekredit. Bil: mangler at betale ca 20k på leasing Bil: mangler ca 7500 kr i manglene forsikring Kunder: har en kunder som ikke syntes at han skal betale de 14k + moms som han skylder.. ingen kontrakt, ren aftale mellem ham og mig. Skylder ca 8k væk til andre småting. Skylder ikke moms og skat.. har nok en hel del til gode.. Banken har smækket kassen i.. tak danske bank..:) (betaler da selvf. stadig 350 i kvartalet som erhvervs kunde) Firma er enkeltmands firma. Har for ca 5k "gartner udstyr".. ikke vildt salgsbart...
Hvad syntes i jeg skulle gøre?
Jacob
|
Da det er en enkeltmandsvirksomhed er du ikke fallit før du er gået personligt konkurs, og så slemt skulle det nødigt gå.
Det er jo ikke uoverskueligt store beløb det handler om, så med en solid arbejdsindsats burde du jo kunne tjene penge nok til at betale din gæld af og starte på en frisk?