Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Fra  ValQyrie Sports Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørge, men jeg håber. :)

Jeg har for nyligt stiftet en enmandsvirksomhed, og har selvfølgelig bestilt nogle samples af diverse ting. 

Fik skrevet frem og tilbage med et par producenter, hvor vi derefter blev enige om at sende de samples til mig, altså privat. Hvilket også virkede fint nok.

Det hele går fint, lige indtil jeg får et brev fra SKAT og varemærkeforfalskningen. Om at mine produkter var blevet tilbageholdt, og at jeg snarest ville høre fra de advokater der stod for firmaet. Det skulle stadig siges at de er blevet sendt til mig som privatperson.

Her i morges modtog jeg et brev fra advokaterne, hvor der stod, jeg citerer ''_____ har bekræftet at båndene er varemærkeforfalsket, og de kan derfor ikke acceptere at de bliver frigivet til omsætning. jf. Varemærkelovens §4. Vi er bekendt med at du har et firma på samme adresse. Det er på denne baggrund vores opfattelse, at dit køb af båndene er med henblik på videresalg, og din import udgør derfor en krænkelse af vores klients caremærkerettigheder.

Hvor der så nedenunder står et forlig de allerede er klar til at indgå, som har en del penge de vil ha indsat på deres bankkonto indenfor 4 dage.

Der er tale om 60 stks. bånd, som har en værdi på ca. 1200kr hvis man vælger at kigge på det med danske øjne.

Det skal også siges at mit enmandsvirksomhed er nystartet, har ikke solgt et eneste produkt, har ikke en butik, heller ikke webshop.

Håber der er lidt kloge hoveder herinde der kunne hjælpe mig her, da jeg for at sige det mildt talt, er en smule bange. 

MVH Sebastian,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20

Jeg antager du har købt varerne uden for EU:

Som importør er det dit ansvar at du ikke køber/importerer kopivarer.

Du får meget svært ved at forsvare at 60 stk. er til eget brug og ikke til videre salg.

Ligegyldigt hvordan du kigger på det, har du importeret ulovlige produkter, og hvis du ikke er importregistreret har du brudt endnu en lov.

---

kontakt advokaten og erkend din fejl og se om du ikke kan forhandle dig til en bedre løsning, hvor du skal betale mindre.

Måske det kan gavne din sag at tage kontakt til producent/distributør og få oprettet en forhandleraftale på lovlig vis.

En eventuel bøde fra skat kan du ikke slippe for.

---

John har skrevet lidt om import på hans bloghttp://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

overordnet er første svar, at du jo selv er ansvarlig for, at alt du køber er ægte og ikke kopi varer

Det er ikke lovligt at købe kopivarer via nettet - heller ikke til en privat.

Det er ikke lovligt at købe noget til videresalg fra uden for EU som dette jo kunne være - som privat, det kræver CVR med minimum importregistrering

Det er ikke sådan, at man bare så kan købe dem som privat - hvis told mener at antal eller andet tyder på videresalg, så stopper det det uanset hvad

Om du retsforfølges privat eller som personlig virksomhed har ikke betydning som sådan, for det er jo dig som person der rammes uanset hvad

Advokatens konstatering af firma på samme adresse og antallet gør at du nok både kan få rod med varen og med i så fald at have importeret uden den fornødne importregistrering som virksomhed

Du må nok forvente, når de er gået til advokat og brugt tid på at konstatere du har virksomhed på adressen, så slipper de dig ikke bare uden penge til dem. Du må argumentere med, at du anså det for vareprøver og er ny og at du ikke var bekendt med kopi og lov om den slags. Du må også klart argumentere med, at du ingen har solgt og er villig til at sende dem alle båndene - men da du ikke har haft indtægt og ikke har intention og at narre dem, forventer du så også, at de dermed lukker sagen

Hvis du beklager og returnerer alt til advokaten f.eks. - så står de med en sag der ikke er så sikker på at gi ret meget, da du ingen indtægt har haft og de heller ikke har nået at få nogen konkurrence da du heller ikke har haft dem til salg overhovedet, og chancen for at lukke den der, er ret god.

Hvordan det bedst formuleres må du selv eller andre afgøre, men du har begået en klassisk fejl, og må nok tage det lidt som lærepenge desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 14
Fra  ValQyrie Sports Skrevet kl. 18:45

Tusinde tak for de hurtige svar.

Jeg er skam importregistreret, så det skulle slet ikke være et problem overhovedet.

For at gøre det hele lidt nemmere, er der tale om tennis/badminton greb, Så en pakke på 60, er et normalkøb for folk der dyrker den sport, inklusiv migselv.

Tror vidst også det skal siges, at det var ''intet'' mærke jeg bestilte på, så jeg havde på ingen måde overhovedet bedt om det. Håber det giver lidt mere lys over sagen. :)

MVH Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03

helt fint med import registrering i alle fald. Det kan godt være 60 er normal køb det må du jo tage med advokaten men at det var et "ikke mærke" osv - hjælper ikke med "lovens" øjne - DU og kun du er ansvarlig for at sikre, at intet du importerer er kopi desværre, og alt her tyder på at det er det, siden både told og siden advokaten har fanget den.

Med ingen fortjeneste og intet salg tror jeg som sagt du bør kunne lande den ved at sende dem alle til advokaten eller hvor han nu vil ha dem - og få lukket sagen med en beklagelse

Du kan sagtens fremføre at det ikke var kopi osv men jo mere du fremturer og jo mindre du spilder med og er lidt underdanig hvis du kan se det er korrekt det er kopier, jo billigere. Bruger du advokatens tid på at skulle slås med dig, så risikerer du bare at de puster sig yderligere op, så bestemt dig for, om du har en god sag du vil modsige dem i, eller en hvor du skal spille med på deres hold og bare undgå erstatning

vh John H

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@ Sindustries

Går du selv til den sport som varen er beregnet til? Er din virksomhed på nogen måde tilknyttet salg af lignende produkter, har du offentligt skrevet hvilke ting din virksomhed vil sælge, og matcher din branchekode med en passende for salg af produktet du har importeret?

Det er helt korrekt at du ikke må importere kopi vare fra et IKKE-EU land. Og der har efterhånden været mange sager om private der falder i, og efterfølgende for en regning fra brandet. Men som oftest kan regning forhandles og oftest helt afskrives.

Det er dog umuligt for os at vurdere din sag, så jeg ville kontakte en advokat hvis regningen fra brandet forsvare dette. 

@ John 

SKAT har varen i karantæne, indtil advokaten enten frigiver eller beder om destruktion. Vores ven her i tråden har ikke varene. Derudover er der ikke noget advokaten fanger, selskabet bag brandet får besked fra SKAT omkring dette, og de sender det højst sandsynligt automatisk videre da de nok har prøvet det før.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:34

Sindustries:

For at gøre det hele lidt nemmere, er der tale om tennis/badminton greb, Så en pakke på 60, er et normalkøb for folk der dyrker den sport, inklusiv migselv.

Tror vidst også det skal siges, at det var ''intet'' mærke jeg bestilte på, så jeg havde på ingen måde overhovedet bedt om det. Håber det giver lidt mere lys over sagen. :)

Står der et varemærke på de bånd/Greb ?. Har før prøvet at de tog noget i tolden hvorefter de påstod det var kopi varer. Da jeg gjorde indsigelse mod det og bad dem bevise det, endte det med at de måtte opgive og udlevere varen. Så det er vigtig at du ved nøjagtig hvordan produktet ser ud.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 14
Fra  ValQyrie Sports Skrevet kl. 19:41

Hej M

Jeg går selv til den sport som produktet er beregnet til.

Inde på CVR.dk står mit firma som et Detailhandel fra postordreforretninger, som jeg skrev tidligere, er det ikke et produkt som jeg vil sælge, overhovedet. Dog kan firma navnet godt til dels bindes sammen med produktet.

Men jeg vil få snakket med dem i morgen, og så vil jeg få snakket med en advokat bagefter. :)

MVH Sebastian

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:43

Husk at gøre opmærksom på at du selv dyrker sporten, eventuelt hav noget parat der bekræfter dette. F.eks. kvittering for medlemsgebyr etc. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52

Sindustries:
Men jeg vil få snakket med dem i morgen, og så vil jeg få snakket med en advokat bagefter. :)
God rækkefølge så du ikke smider gode penge efter dårlige før du ved hvor skarpt de står

Godt at kunne vise du dyrker sporten med medlemskab f.eks.

Godt hvis du kan argumentere seriøst for at det ikke er kopi, men lidt underligt at told så har fanget den sådan og videre givet til rettighedsindehaver, så se til at være klædt på til den diskussion

Skidt at din virksomhed kan forbindes naturligt med produktet - kan godt fjerne lidt troværdighed

ER det kopi, så vil det også hvis det er importeret til privat skulle destrueres da selv private ikke må importere kopier, men det forudsætter jo de kan påvise det ligger inden for området "kopi"

Hvis du selv faktisk også kan se nu, at det er kopi, og de stiller sig tilfreds med at du giver dem varen så tror jeg ikke jeg ville bruge penge på en advokat - det må afhænge af det krav de kunne finde på at stille

Det kan være godt at høre hvad det fører til, jeg tror du slipper ret godt

vh John H

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)