Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg købe virksomehed eller selv starte?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino! :) 

Jeg går med en drøm, som nu skal udleves. Starte en Shop! ;) 

Jeg kunne godt tænke mig at sælge uoriginale GoPro dele :) Synes de originale på markedet er ALT for dyre, derfor ser jeg fortjeneste i det :) 

En gut tilbød på mig denne side Action-Kameraer.dk - Den er endnu ikke startet helt, men de har også en dropshipping aftale med..

Så er det store spørgsmål. Skal jeg selv starte side, som jeg bygger fra bunden med mit fra kina? - ELLER skal jeg købe siden for nogle tusinde kroner? :) 

Det skal siges de intet har gjort på siden med SEO osv.. :) 

Håber I kan hjælpe med et svar, Mvh.

Lukas Specht

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:44

Tja. Hvis du tror du kan gøre det bedre / billigere selv, så gør det - ellers køb den. :)

For mig som ikke kan lave noget på en side selv, ville nogle tusinde være billigt, mens andre måske synes det er dyrt.

Så, lidt svært for andre at svare på... Specielt når vi ikke kender siden der er tale om. EDIT -så lige siden var der -den ser jo fin ud.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 15:53

Hej.

Jeg synes, at din idé med at købe eksempelvis Action-Kameraer.dk er rigtigt fin. En gut har lavet siden, muligvis overvejende baseret på dropshipping, og du kan på den måde få et indblik i branchen. Du kan eventuelt selv udvide med dit eget varelager hen af vejen. Derudover kan du få et kendskab til seo, markedsføring, sociale medier osv. som der er den del mange ikke kender til, ved at drive en webshop. Og hvis det er som du selv nævner, at du kan få dette for et par tusinde, så ville jeg helt sikkert bare slå til, hvis du har modet på det.

Hvis du vil gøre det på din egen måde, lave en webshop, importere produkter fra kina osv. osv. så kan det sagtens gå hen og tage langtid - og samtidig blive dyrt. Du kan være uheldig at finde en dårlig programmør, som der udskyder deadlines og stjæler dine penge - en historie jeg kun kender alt for godt. Derudover skal du import/export registreres hvis du henter fra Kina, og der kommer noget administrativt du skal have styr på. Hvis du vælger den anden løsning kan du få styr på det hen af vejen, istedet for.

Dog vil jeg lige nævne, at jeg ville selv tjekke op på om de enkelte dele skulle være design/patent beskyttet, inden jeg begynder at sælge uoriginale dele. Hvis du sælger beskyttet dele, så kan det blive en rigtigt ubehagelig oplevelse for dig, så det er vigtigt at være helt sikker på - og der ville jeg ikke tage sælger af "Action-Kameraer"'s ord for gode varer. Jeg ville være HELT sikker.

Held og lykke med det! :)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 29. Dec 13
Skrevet kl. 16:05

Tak for det! :) 

Jeg overvejer kraftigt at købe den, da jeg ikke skal importregistreres og det hele :) 

Dog kunne det være sjovt, at lave sin egen webshop fra bunden.. :) 

Hvordan kan jeg tjekke, at det faktisk er ÆGTE varer de sælger? :) 

Jeg vil også være sikker på han giver mig siden, og de rent faktisk har en dropshippingaftale.. - Hvordan er jeg det? :) 

Mvh

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:31

TheSpechtBoy:
Jeg kunne godt tænke mig at sælge uoriginale GoPro dele

Er der et marked for det?

Jeg overvejer at købe et GoPro kamera, og hvis jeg køber et, vil jeg også købe tilbehør som sugekop, så jeg kan montere kameraet udvendig på min bil. Jeg stoler 100% på at det originale tilbehør bliver siddende, også selvom jeg kommer op i nærheden af 300 km/t. Men hvad med uoriginale sugekop holdere? Risikerer jeg at de falder af, hvis jeg kører stærkt?

GoPro kameraer er rimelig dyre ift. mange alternativer, så er kunderne ikke villige til at betale for originalt udstyr? Jeg har mange bekendte som bruger GoPro, og de bruger alle originalt udstyr. 

Af de to muligheder du skitserer, ville jeg vælge en løsning med dropshipping af originale produkter, istedet for salg af Kina kopier, som potentielt set kan give flere forskellige problemer.

Mvh Carsten

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 16:50

Carsten Jacobsen:
GoPro kameraer er rimelig dyre ift. mange alternativer, så er kunderne ikke villige til at betale for originalt udstyr? Jeg har mange bekendte som bruger GoPro, og de bruger alle originalt udstyr. 

Det er et godt spørgsmål, men der er næsten kun en måde at finde ud af det på. Do it :D . En Mac computer er også dyr, og der vælger folk da stadigvæk at købe ikke Apple dele til. Jeg tror sagtens, at der kunne være et marked for det. Men det kræver nok, at ejeren af en webshop selv får produkterne hjem fra Kina, så man kan se på dem.

Jeg har selv et GoPro kamera, og jeg bruger det både til at filme almindelige ting og vildere ting. Det sidste er helt klart det, som GoPro er skabt til, og det er nok meget muligt her, at folk ikke gider kopiprodukter, da de ikke ved, om det virker. Uden en form for kvalitetssikring bliver det nok lidt opad bakke.

Tilmeldt 29. Dec 13
Skrevet kl. 16:57

Jeg er lidt bange for, at jeg bare betaler ham for siden...

Hvis han nu ikke engang har en leverandør til det?

HVordan forsikrer jeg mig mod det? :)))

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:03

TheSpechtBoy:
HVordan forsikrer jeg mig mod det? :)))

Lav en skriftlig aftale med alle detaljerne i. Og få en Advokat til at godkende den.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:22

TheSpechtBoy:
Jeg er lidt bange for, at jeg bare betaler ham for siden...

Er det selve siden du er interesseret i, er det dropshipping aftalen eller er det en kombination?

Hvis det kun er dropshipping aftalen, kunne du jo evt. se om du selv vil kunne få en aftale på plads.

Personligt ville jeg nok ikke betale ret meget mere end 5.000 kr. for en færdig webshop og en dropshipping aftale. Der findes mange dygtige Amino'er der laver webshops i det prisleje, som ville kunne lave den lige som jeg ville have den, og en dropshipping aftale med en leverandør ville jeg nok kunne få ved at tage telefonen og ringe rundt.

Se på om købet af webshoppen m/aftale sparer dig for så meget tid, at det kan betale sig. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 29. Dec 13
Skrevet kl. 20:42

Jeg får den i hvert fald for under 5.000kr.. :) 

Jeg er dog bange for, om han har en rigtig dropshippingaftale, eller han snyder mig.. :) 

Hvordan kan jeg sikre mig mod det? - Han vil først vise mig aftalen, når jeg har skrevet under.. :) 

MVh, vil gerne hurtigt svar ;)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)