Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg købe virksomehed eller selv starte?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

TheSpechtBoy:
Hvordan kan jeg sikre mig mod det? - Han vil først vise mig aftalen, når jeg har skrevet under.. :) 

Jeg ville ikke skrive under uden at have snakket med dropshipping firmaet, og have fået bekræftet at de gerne vil overdrage aftalen til den nye ejer af webshoppen (dig). Juridisk set har de vel lavet en aftale med ham.

Mvh Carsten

Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:52

Han gider bare overhovedet ikke sige noget om det før.. :) - Han mener jeg vil stjæle idéen ellers.. :) 

Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:31

Hej

Han har jo åbenbart ikke klart at gøre det til en success, siden han vil sælge for et så latterlig lavt beløb. Så spørgsmålet er jo om det er så god en aftale. (Rigitge produkter, rigtige priser og øvrige betingelser.)

I skal jo lave en aftale om overdragelse, hvor der står specificeret at du

- overtager et domene, evt. en virksomhed. Uansæt om det bør du få se hans regnskab. Hvad er omsætningen, hvad er udgifter til leverandøren?

- overtager rettigheder til alle elementer på websiden. Hvem har lavet design, hvem har taget billeder? Har han ræt til at sælge det hele? Er det givet at du kan overtage det uden vederlag til den/de som har lavet det?

- overtager en dropshippingaftale. Her SKAL det jo navngives hvem denne aftale er indgået med, ligesom at der skal tages et forbehold om at du faktisk KAN overtage aftalen. Det skal være provisioner for hvad som sker hvis du ikke kan overtage den, så som at aftalen i så fald er ugyldig og betaling ikke skal falde.

Han er bange for at du skal stjele hans idé, du er bange for at det ikke er nogen dropshipping aftale. Så er det vel noget med manglende tillid mellem jer, og så er min umiddelbare reaktion at sige nej tak.

Jeg tror ikke du vinder meget ved at overtage hans side, selv om du kan spare nogle få tusind kroner. Som andre siger, du kan få lavet en site billig, og nemt skaffe en dropshippingaftale selv.

mvh Øyvind

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 12:36

Jeg ville sige, at hvis du er tilfreds med den måde shoppen er sat op og du ikke tror du kan lave det bedre, så køb den. Men hvis du mener der mangler lidt indput fra dig og at du gerne vil have noget du har selv været med til at opbygge.

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)