Hej, Ved et held var jeg på Google analytics, hvor jeg pludselig kunne se min besøgstal røg op omkring de 100. Og kunne se de besøgende kom fra alle mulige lande. Så tænkte der er sgu noget galt her. Så lukkede shoppen. Har så efterfølgende prøvet at åbne den igen og så går der lidt. Og så kommer der igen besøgende fra andre lande. Så min tanke er nu at nogen har min side i kikkerten. Eller den allerede er smittet med et eller andet snavs? Har scannet med denne: http://sitecheck3.sucuri.net/ (ved ikke om den er noget værd) Men den finder ikke noget. Bruger prestashop 1.5.4.1. Nogen som har nogle ideér til hvad jeg kan prøve eller lign? Mvh. Kim |
Hej Kim,
Min første tanke var, at det minder om et DDoS-angreb - altså ikke hackere. DDoS kan man ikke rigtig sikre sig imod. DDoS er det som f.eks. Anonymous bruger, og det overbelaster systemet, men der er som regel ikke tale om indtrængen.
Det vigtigste er back-up. Sørg for altid at have en "ren" og opdateret back-up af alle filer osv liggende eksternt.
Du kan eventuelt tale med din udbyder om, at skifte IP adresse eller lukke siden i et stykke tid, indtil angrebet er ovre.
Hav et stærkt password, som folk på ingen måde kan gætte sig frem til via oplysninger de kan finde om dig :o)
Tror det eneste, der reelt er at gøre er, at have en god back-upplan!
Mvh M. Friis,