Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mystisk opførelse på min shop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved et held var jeg på Google analytics, hvor jeg pludselig kunne se min besøgstal røg op omkring de 100. Og kunne se de besøgende kom fra alle mulige lande. Så tænkte der er sgu noget galt her. Så lukkede shoppen.

Har så efterfølgende prøvet at åbne den igen og så går der lidt. Og så kommer der igen besøgende fra andre lande. Så min tanke er nu at nogen har min side i kikkerten. Eller den allerede er smittet med et eller andet snavs?

Har scannet med denne:

http://sitecheck3.sucuri.net/ (ved ikke om den er noget værd) Men den finder ikke noget.

Bruger prestashop 1.5.4.1.

Nogen som har nogle ideér til hvad jeg kan prøve eller lign?

Mvh. Kim

Fra Århus C.
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:48

Hej Kim,

Min første tanke var, at det minder om et DDoS-angreb - altså ikke hackere. DDoS kan man ikke rigtig sikre sig imod. DDoS er det som f.eks. Anonymous bruger, og det overbelaster systemet, men der er som regel ikke tale om indtrængen.

Det vigtigste er back-up. Sørg for altid at have en "ren" og opdateret back-up af alle filer osv liggende eksternt.

Du kan eventuelt tale med din udbyder om, at skifte IP adresse eller lukke siden i et stykke tid, indtil angrebet er ovre.

Hav et stærkt password, som folk på ingen måde kan gætte sig frem til via oplysninger de kan finde om dig :o)

Tror det eneste, der reelt er at gøre er, at have en god back-upplan!

Mvh M. Friis, 

Mvh. Mathias Friis

Jeg laver tekstarbejde på freelanceniveau med en grundlæggende forståelse for nøgleordanalyse og SEO.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 22:56

ja tænkte også selv samme tanke omkring et DDos-angreb. Troede bare de tog rigtig store sites, hvor der ligesom var en "mening" med det ikke ikke bare "lille mig".

Har åbnet shop igen og her det sidste stykke tid har der ikke været noget. Og måske jeg bare skal nappe stik ud fra modem/ router og vente noget tid for derefter at tilslutte igen. Så kan det være jeg pr. automatik får en ny ip.

Tak for budet til mulig årsag.

Kim

Fra Århus C.
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:15

Ja, det har du ret i - det virker underligt, at de skulle angribe en mindre shop. Det kan måske være virusprogrammører, det forsøger at i ficere dine filer fordi du sælger Antivirusprogrammer? :/

Mvh

Mvh. Mathias Friis

Jeg laver tekstarbejde på freelanceniveau med en grundlæggende forståelse for nøgleordanalyse og SEO.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 19:57

Ja intet er umuligt i disse dage.

Kim Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)