Jeg er ved at lave en aftale gennem Pacsoft mht fragt, men deres volume vægt forvirrer mig.
Jeg har en vare der vejer 700g når den bliver lagt på en vægt. Regner jeg ud efter Pacsoft's formel med Højde x Bredde x Længde x 280 på den pågældende vare, så får jeg tallet 5,6. Hvad skal jeg med dette tal, 5,6 ?
Jeg håber ikke det betyder at min pakke på 700g nu vejer 5,6 kg...eller hvordan ?
-------
Undskyld - regnefejl :)
Det rigtige resultat er 0,568. Mon ikke det så betyder at min pakke vejer 568g i Pacsoft og ikke 700g som på en vægt ?
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Hvis ikke du angiver målene, er det svært at hjælpe.
Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.
Det lyder meget rigtigt, men ellers kan du bruge denne: http://www.postdanmark.dk/da/Logistik/priser/volumenberegner/Sider/home.aspx
Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.
Resultatet er det samme om der er mellemregninger/mål eller ej, men du får dem her :)
Som sagt vejer min pakke 700g på en vægt, men hvis jeg bruger Pacsoft's formel så bliver resultatet 29cm x 24cm x 3cm x 280 = 0,29 x 0,24 x 0,03 x 280 = 584
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Resultatet er det samme om der er mellemregninger/mål eller ej, men du får dem her :)
Som sagt vejer min pakke 700g på en vægt, men hvis jeg bruger Pacsoft's formel så bliver resultatet 29cm x 24cm x 3cm x 280 = 0,29 x 0,24 x 0,03 x 280 = 584
- Kim -
Det er (næsten) rigtigt beregnet med de 584 (eller 585 rundet op) g. Men det er det højeste af de to beløb, der benyttes, som Rasmus siger. Men i dit aktuelle tilfælde er det lige meget, da det er inde for samme vægtgrænse.