Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor trækker jeg udgifter fra min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 268
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står i et lille problem, hvor jeg ikke helt ved hvor jeg skal angive udgifter fra min virksomhed. Er det under tast selv erhverv? Eller skal man gøre det under ens private selvangivelse?

Mvh
Kasper 

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener med at trække udgifter fra.

Men jeg går udfra at du er momsregistreret og dermed har et cvr nummer, når du er selvstændig erhvervsdrivende med cvr nummer, laver du jo løbende et regnskab, som viser dine indtægter og omkostninger. Dette regnskab vil så udvise enten et overskud eller et underskud på bundlinjen.

Har du et overskud angiver du dette i rubrik 111 på den udvidet selvangivelse, og har du et underskud angiver du dette i rubrik 112

 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 268
Fra  Trendday ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Undskyld for mit forvirrende spørgsmål.
- Men ja, du har forstået det helt korrekt.

- Men problemer ligger i, at virksomheden er lukket. Og jeg har før virksomheden lukkede, ikke fået angivet udgifterne. Er det muligt at angive udgifterne/omkostningerne, da virksomheden er lukket ned?

Mvh
Kasper 

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Det eneste du skal opgive til skat er om der er overskud eller underskud, så er ikke helt med på hvad det er for nogle omkostninger du vil angive til skat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Pedersen:
Jeg står i et lille problem, hvor jeg ikke helt ved hvor jeg skal angive udgifter fra min virksomhed. Er det under tast selv erhverv? Eller skal man gøre det under ens private selvangivelse?

det er da nok så meget et større problem Big Smile for det tyder jo på at du driver et I/S uden at vide at man skal føre regnskab. Nå, i alle fald, alle indtægter minus alle udgifter som direkte har med at skaffe indtægten og begge dele uden moms, giver dit resultat til skat

Læs gerne hvordan man beskattes i personlig virksomhed (inkl. I/S) som udgangspunkt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html og måske også lidt let forklaret skat og moms her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Du må endeligt nok også læse om HVAD SKAL MAN FØRE FOR REGNSKAB I VIRKSOMHED

Ellers vil jeg råde til at finde en ekstern bogholder eller revisor der lige kan sætte det på rette spor - evt via www.agera.dk inden det går rigtigt galt

God vind med det, og tag læsningen stille og roligt, det er ikke så slemt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)