Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dødtræt af dårlige betalere

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

switch:
Sørg også for at få kunden til at skrive under på en kontrakt ved større opgaver, således at begge parter er enige om hvad der skal laves. Samtidig kan kunde med underskrift på kontrakt ikke løbe fra at de rent faktisk har bestilt den pågældende opgave.

Gerne vil tro på systemet.

Det er jo nok en svipser i systemet.

Spekulanterne slår til igen 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:11
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Michael:
Gratis inkasso hos Transcom betyder, at:

Du får hvad du betaler for ... Jeg har tidligere brugt Transcom jeg sendte omkring 20 fordringer til dem, på mellem 600 og 25.000kr ... og de fik lige præcis 0,-kr hjem. Derudover sendte de mig også lige en regning på 3500kr - som jeg selvfølgelig nægtede at betale.

Kunderne lavede forskellige kendte krumspring for at slippe for at betale ... og Transcom faldt for dem på stribe.

Jeg kræver altid upfront betaling for opgaver under 10k, det frasorterer de mest useriøse. Hvis folk ikke betaler får de en venlig påmindelse på email uden rykkergebyr, den får de 2-3 dage efter regningen skulle have været betalt. På 10. dag får de en rykker med 310kr + 100kr og med besked om at hvis ikke regningen er betalt inden 10 dage, overføres sagen direkte til min advokat, uden yderligere varsel.

De fleste skynder sig her at betale inden den frist, de få der ikke gør betaler efter advokaten har sendt dem et brev. 

Hvis først en kunde har været forbi advokaten afviser vi som udgangspunkt nye ordrer fra dem, eller som minimum afkræver vi fuld forudbetaling.

Vi har ikke problemer med dårlige betalere.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 06:11

Birte Andersen:

Så jeg vil rette ovenstående til: "Det værste er, at kunderne ved, at vi andre TROR, at det ikke kan betale sig..."

Som jeg har oplevet det, drejer det sig simpelthen om at vide, om kunden HAR PENGENE ELLER EJ.

For hvis de slet ikke har penge at betale med, ja, så må vi selv til lommerne for at betale advokaten. Men har de pengene eller noget, der kan gøres udlæg i, så kommer de også af med dem. Enten så snart, de faktisk får et brev fra advokat/inkasso, eller senest når sagen har været i fogedretten. Det er rigtig mange penge, jeg har fået hjem, uden at det har kostet mig en krone. Og min advokat er ret flink til at fortælle mig, når en kunde står i så mange registre, at det ikke tjener noget formål at fortsætte. En sådan mail/brev fra en advokat kan så bruges til at fradrage det tabte beløb på årsregnskabet.

Yes Lige præcis

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 06:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Michael:
Jeg er klar over det her rækker langt ud over dine "åndsevner" Så prøv nu for en gangs skyld at holde dig til emnet i stedet for at chikanere folk.
No

Jeg ved ikke om dine evner rækker til at trykke på linket ? dårlige betalere 

Eller du har måske ikke haft så "stor" omsætning endnu ?? så du kan få et lignende beløb til gode. ? Wink

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:38
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Martin

Mikkel Mikjær Christensen:
Du får hvad du betaler for ... Jeg har tidligere brugt Transcom jeg sendte omkring 20 fordringer til dem, på mellem 600 og 25.000kr ... og de fik lige præcis 0,-kr hjem. Derudover sendte de mig også lige en regning på 3500kr - som jeg selvfølgelig nægtede at betale.

Kommer Dinero til at have funktioner, hvor man kan karaktergive inkassovirksomheden ? Og indeholder Dinero en simpel 'statistik' over:

- Antallet af sager ialt

- Antallet af sager, som er afsluttet godt (pengene betalt)

- Antal aktuelle sager.

- Antallet af sager, som er mere end 1 måned gamle og endnu ikke afsluttet.

Ud fra denne 'statistik' kan man hurtigt få en vurdering af, hvor seriøs inkassovirksomheden er.

mvh Erwin

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 08:48

Det kaldes "at være hæderlig", dine forbindelser er ikke hæderlige mennesker, ganske kort.

B2B og B2C handler i høj grad om at være hæderlig. Vi skal behandle vores kunder godt men vi skal sandelig også behandle vores leverandører godt, og hæderligt.

Jeg har ikke læst alle svarene og ved ikke hvilken branche du er i men jeg formoder det er noget "design" lignende hvor du giver kunden et forslag. Eneste jeg kan sige er, at det er rigtig dårlige mennesker der ikke vil betale for din ydelse og det eneste du kan gøre er, at forlange penge "upfront", altså et gebyr for at starte på opgaven. 

Det ER svært at tage penge for noget som man ikke har leveret men omvendt, HVIS folk er seriøse og hæderlige så betaler de gerne først.

vh
Rainer

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:58

ecentralen:

- Antallet af sager ialt

- Antallet af sager, som er afsluttet godt (pengene betalt)

- Antal aktuelle sager.

- Antallet af sager, som er mere end 1 måned gamle og endnu ikke afsluttet.

Ud fra denne 'statistik' kan man hurtigt få en vurdering af, hvor seriøs inkassovirksomheden er.

Aftalen er lavet sådan, at vi på sigt kan sætte flere inkassopartnere på og så kunne det være interessant med et ratingsystem.
Men vi skal lige igang først.

Men det inkassofirma vi har lavet aftale med, er kendt som en stor seriøs spiller, så jeg vil tro at folk vil være tilfredse med det vi starter ud med.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Kunderne lavede forskellige kendte krumspring for at slippe for at betale ... og Transcom faldt for dem på stribe.

Jeg kræver altid upfront betaling for opgaver under 10k, det frasorterer de mest useriøse.

Jeg håber du selv kan se at det her modsiger sig selv ?. Og derfor fik du 1 stjerne fra mig af, fordi dit indlæg ikke virker særlig troværdig. At du så begynder at kaste 1 stjerner tilbage på mig, gør jo ikke at du virker mere troværdig Skype-Wondering

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:35

Martin Thorborg:
Er det noget i kan bruge?

Ja! 

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)