Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dødtræt af dårlige betalere

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Her er hvad der står på deres side Martin =

Gratis inkasso hos Transcom betyder, at:

• I får hele hovedstolen tilbage på de inddrevne fordringer
  • Transcom tager ikke en procentdel af inddrevne midler
  • Ingen årlige abonnementsudgifter
  • Ingen oprettelsesafgifter
  • Rykker- og inkassovarsel for 0 kroner
  • Ingen advokatudgifter. Transcoms advokatsamarbejdspartner møder i alle landets retskredse for 0 kroner.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:35

Hej Michael

Spændende, det kigger jeg nærmere på.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:20

Hej Martin,

Der er nogle (inkasso-)virksomheder, som tilbyder at købe ens fakturaer - f.eks. kurs 90 (blot for at nævne et tal). Hvis har du en faktura til 1000 kr til en kunde, så får du straks 900 kr af denne virksomhed. Du får derved ikke problemer med dårlige betalere - men dit overskud bliver mindre (under forudsætning af at du ikke får dårlige betalere).

Har I planer om en tilsvarende mulighed ?

mvh Erwin

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 16:35

som de andre siger, få pengene før du er færdig og de får produktet :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Jeg kan da lige nævne, at Dinero lancerer "No cure no pay" inkasso for Pro brugere om godt 14 dage.
Så har du en dårlig betaler, trykker du blot på inkassoknappen og så ryger kunden rundt.
Får de ikke pengene hjem er det 100% gratis, får de pengene hjem, napper de 10 %.

Er det noget i kan bruge?

De bedste hilsner

Martin

Glæder mig meget til at jeg kan sidde i Dinero og trykke på en knap

At det koster mig 10 % er ok, så har jeg tid til at pleje de "ordenlige" kunder

Kanon at den kommer, jo før jo bedre

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nielsen:

Glæder mig meget til at jeg kan sidde i Dinero og trykke på en knap

At det koster mig 10 % er ok, så har jeg tid til at pleje de "ordenlige" kunder

Kanon at den kommer, jo før jo bedre

Jo - men der vil stadig være nogle håbløse dårlige betalere, som du får problemer med. Du får 90% fra de betalere, som kun er "halv dårlige", men de "total lamme dårlige betalere" får du (0% + bøvl) ...

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 20:06

@ecentralen - Finansiering af fakturaer kaldes factoring. Det kan man se et eksempel på her i forbindelse med regnskabsføring/program.

Jeg ville som privatkunde aldrig udlevere hverken mit cpr-nummer eller noget andet "bevis" medmindre omstændighederne var specielle. I de brancher hvor man ellers normalt får tilsendt en faktura, ville jeg som kunde føle mig mistænkeligtgjort, og handle andre steder. Sådan tror jeg også andre ville tænke.

Som forretningsmanden i den anden ende betyder det tabte indtægter, og medmindre jeg ved præcis hvilke beløb jeg skal stille op mod hinanden, så ville risikoen for at jeg kunne tabe mere på manglende omsætning fra kunder - end tab på dårlige betalere - få mig til at finde andre mere elegante løsninger. Løsninger som vel og mærke kun går ud over dem der har gjort sig fortjent til det.

Når min elektriker kommer for at skifte en sikring, og han så finder ud af at der skal et nyt relæ i, - hvad gør vi så? Jeg har jo betalt forud for en sikring. Skal jeg så betale kontant for relæet, her og nu? Hvad nu hvis jeg ikke er hjemme? Skal elektrikeren så komme igen næste dag, og så skal jeg sidde i mørke når jeg kommer hjem om aftenen? Det er kun et tænkt eksempel, men viser jo hvor besværligt det kan blive for de 98-99% af kunderne som betaler enhver sit.

Jeg ville ihvertfald finde et andet sted at handle.

Så det gælder altså om ikke at skyde så meget med spredehagl, men sætte ind præcis hvor det gør mest nytte. Enten som selvfinansierende ved kalkulen af priserne, eller ved at forsikre sig ud af det.

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:08

Fed funktion Dinero er ved at lancere, men det kræver selvfølgelig at dem der driver inkassoen rent faktisk formår at inddrive gælden.

Uil
Udenjob.dk 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:26

Uil:

Fed funktion Dinero er ved at lancere, men det kræver selvfølgelig at dem der driver inkassoen rent faktisk formår at inddrive gælden.

Uil
Udenjob.dk 

De laver ikke andet og tjener ingen penge hvis de ikke gør, så jo da, de får de fleste hjem.

De bedste hilsner

Martin

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:42

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hvorfor kan der ikke betales "forud" ved diverse ydelser, ligesom når der betales i en webshop ???

Der betales da, normalt, ikke forud i en webshop. - Der betales når varerne sendes.

Hvis jeg skal have udført ydelser på min shop, så er det betaling når der leveres, og ikke et sekund før... 

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)