Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg informere mit arbejde om ny virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg overvejer at starte en virksomhed, der sælger børnemøbler (til at starte med er det bare 2 designs). Skal jeg have lov til det af mit nuværende arbejde? Jeg er pt. fuldtidsansat som lærer, så der er ingen interessekonflikt. Jeg er glad for mit arbejde, men vil gerne prøve at være selvstændig. På sigt evt. gå ned på halv tid. 

Jeg har fundet en leverandør, der kan producere efter bestilling og sende varen direkte ud til kunden. 

Jeg er ny herinde, så jeg ved ikke helt, hvordan det foregår :-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:03

Hvorfor spørger du ikke din arbejdsgiver om det? Det kan evt. være nævnt i din ansættelseskontrakt.

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 16:50

Jeg er enig.

Kig i din ansættelseskontrakt, og spørg din arbejdsgiver. Normalt vil der ikke være noget problem, når der ikke er interessekonflikt, og du stadig kan varetage dit fuldtidsarbejde.

Held og lykke!

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 17:00

som de andre siger, check ansattelseskontrakt :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 17:52

Spørg ikke din arbejdsgiver. Han vil sige at du vil have mere fokus på dit firma end på dit 8-16 job.

Hvis der står i din kontrakt at du ikke må lave andet arbejde end det du er ansat til uden tilladelse fra din arbejdsgiver, ja så er du nødt til at spørge dem.
Står der ikke noget, så har de i min optik valgt ikke at blande sig i, hvad du laver uden for din arbejdstid og så vil jeg af ud fra min egen erfaring ikke informere dem.

De fleste arbejdsgivere er selvfølgelig interesseret i at du yder dit bedste, når du arbejder for dem. De fleste vil mene at det kan du ikke, hvis du driver anden virksomhed ved siden af og også skal have frihed/være sammen med familien.

Problematikken er desværre, at det kan være svært at drive virksomhed samtidigt med at man arbejde 8-16, da det er der kunderne ringer og man skal tale med leverandører osv.

Det er desværre ikke en nem vej igennem det afhænger meget af din arbejdsgiver holdning.

Min egen erfaring er at arbejdsgiverne generelt er negative mht. andet arbejde/firma uden for arbejdstid. Kan da også godt forstå dem, jeg ville nok også være tilbageholdende overfor en ansat, men selvfølgelig er verden heller ikke sort/hvid.

Fra Trørød
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:13

Som lærer er jeg ret sikker på at du ikke er begrænset i dit ansættelsesforhold. Så bare kom i gang. Cool

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)