Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forstår du elementær købs-psykologi ?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er underligt at callcentre m.m. har så mange opgaver, også for store firmaer.

Så "alle" gør så ikke som dig.

Har du aldrig fået en seriøs henvendelse fra et firma ?? mange af disse har også hemmelige numre, når de ringer ud

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 18:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Interessant debat! 

Jeg vil da gerne starte med at sige, at oftest i disse call-centre hvor man oftest kommer ind som ung måske faktisk uden salgserfaring og skal til at sælge lige på og hårdt - kan være frustrerende!

Jeg skal selv til at beskæftige mig lidt med salg nu her fremadrettet, og jeg er da opsat på at begynde at ringe til mine fremtidige kunder, jeg har holdningen: "En god handel, starter altid med en god samtale". Jeg vil da først og fremmest få kunden til at synes om mig, samt skabe en slags relation til kunden. Det er vigtigt for mig at slå fast for kunden, at jeg er en person man kan stole på -> og ikke bare den typiske kedelige sælger der ringer til 1000 mennesker på en dag og jagter salg salg salg og atter salg. Det har jeg egentlig kun haft succes med, jeg starter altid en dialog ud med:"Goddag, du snakker med Mads Grønning, har du 2 minutter?" Hvis kunden siger nej, vil jeg ikke presse på, da jeg egentlig ikke selv kan lide typen som ikke giver sælgerne en chance. Giv dem en chance. Når det så er sagt, og kunden har sagt ja -> Så mener JEG at det er vigtigt ikke at fokusere på salget helt 100, men begynde med nogle samtale emner. Starte med at sige, at jeg ringer angående jeg kan se det og det og det, og hvordan kan det være det er sådan med dig, hvad mangler du, har du behovet? Hvis kunden ikke har behovet, så er det ikke værd at begynde at sælge til kunden. Man skal KUN sælge hvis kunden har BEHOVET for det man sælger, ellers er det jo nytteløs. 

Men alt i alt rigtig gode råd Flemming, jeg tænker om du ikke kunne tænke dig at smide mig en e-mail på: mads@bjergoe.com
Jeg vil gerne lige diskutere lidt forskelligt med dig, hvis det kunne have interesse.

De bedste iværksætter hilsner

Mads B. Grønninng 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:12

Jeg har også fået enkelte henvendelser fra seriøse telefonsælgere, men er ikke vild med det alligevel. Det hænger sammen med, at jeg som de fleste andre foretrækker at sige ja, når folk beder mig om noget, så de stiller mig i forlegenhed ved at tilbyde noget, som jeg må sige nej til. Mere ligger der såmænd ikke i det. Derfor ringer jeg heller ikke selv til folk, medmindre vi har en aftale om det. :)

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skulle dette i virkeligheden ikke være skrevet som ekspertindlæg? Nå, anyways, rigtig god læsning! :)

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

- Jeg er ikke ekspertblogger, men jeg kan lave det som en iværksætterblogpost her på amino.dk. 

- Mads, jeg har sendt en mail. Er det sparring du har brug for ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55

lige et tip : Tænk over at bygge LEADS når du laver cold calls.

Hvorfor så det ? Fordi det tar noget tid at skabe tillid til evt ny kunde, og salg er ikke bare noget der skal laves idag og næste uge men også om 2 mdr, 4 mdr osv. En pipeline fyldt med gode leads vil du blive glad for

Jeg har skrevet et par indlæg om LEADS

Her http://optimersalget.dk/leads/ 

og her http://optimersalget.dk/mere-om-leads-6-tips-til-dig/ 

Der kommer et tredje indlæg fra mig om LEADS inden længe, så du kan bogmærke eller følge min blog på anden vis, hvis du vil læse det 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:27

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Hvis jeg bliver ringet op af en seriøs sælger, opfordrer jeg dem til sende en e-mail

Det er jo det som er så håbløst dårligt af mange telefonsælgere. Den udmelding skal jo komme fra sælger, og være hovedformålet med at ringe op til den potentielle kunde.

99% af kunderne vil naturligvis have tilbuddet på skrift, og har du ikke det klar til kunden, så lad være med at ringe overhovedet.

En ultra kort præsentation af produktet, og konstatering om behovet er der + tilladelse til at sende yderligere info pr. mail.

Hvis kunden gerne vil snakke længere, er det selvfølgelig fint, men det skal komme fra kunden.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Så "alle" gør så ikke som dig.

Det er der da heller ikke nogen som har påstået.

Men hvis sælgerne ikke tager i betragtning, at der findes folk som Louise (og mig) som ikke bryder sig om at blive ringet op, men derimod gerne læser en mail i fred og ro, så mister de jo altså potentielle kunder lige dér.

Så Louises indspark er uvurderlig info til sælgerne, for det virker ofte som om, at de slet ikke har fantasi til at forestille sig andre måder at sælge på, end at ringe og overrumple potentielle kunder med en smart salgstale, eller en nylært salgsteknik.

Og nu handler tråden her jo altså om købs-psykologi - og ikke om hvordan man opdrager kunderne til at tage telefonen når man ringer  ;)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:14

Jesper Laugesen:

Det er jo det som er så håbløst dårligt af mange telefonsælgere. Den udmelding skal jo komme fra sælger, og være hovedformålet med at ringe op til den potentielle kunde.

99% af kunderne vil naturligvis have tilbuddet på skrift, og har du ikke det klar til kunden, så lad være med at ringe overhovedet.

En ultra kort præsentation af produktet, og konstatering om behovet er der + tilladelse til at sende yderligere info pr. mail.

Hvis kunden gerne vil snakke længere, er det selvfølgelig fint, men det skal komme fra kunden.

Det sjove er faktisk at mange sælgere ikke gider sende en mail. Jeg har flere gange oplevet at blive ringet op og bedt om at få tilbuddet på en mail, hvorefter man aldrig hører fra dem igen.

Det værste er en dansk hostingudbyder som ringede 5-6 gange og bad om at tale med min kollega, og hver gang fik de hans email og blev bedt om at sende en mail, hvis de ville have mulighed for at komme med et tilbud, men de sendte aldrig en mail, men ventede lige en uge og ringede så igen. Sådan blev de ved i næsten 2 måneder, hver gang med samme besked herfra :-)

Jeg har i øvrigt aldrig personligt købt noget af en der har henvendt sig til mig. Hvis jeg skal bruge noget privat eller i firmaregi, så beder jeg mit netværk om anbefalinger.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kunne man ikke forestille sig, at man som sælger havde flere skud i bøssen, så hvis man blev mødt af en nej-tak-send-en-mail-kunde som mig, satte man en velskrevet mailkampagne i gang på måske 3 mails fordelt over et par uger??

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)