Ja det er underligt at callcentre m.m. har så mange opgaver, også for store firmaer. Så "alle" gør så ikke som dig. Har du aldrig fået en seriøs henvendelse fra et firma ?? mange af disse har også hemmelige numre, når de ringer ud |
Interessant debat!
Jeg vil da gerne starte med at sige, at oftest i disse call-centre hvor man oftest kommer ind som ung måske faktisk uden salgserfaring og skal til at sælge lige på og hårdt - kan være frustrerende!
Jeg skal selv til at beskæftige mig lidt med salg nu her fremadrettet, og jeg er da opsat på at begynde at ringe til mine fremtidige kunder, jeg har holdningen: "En god handel, starter altid med en god samtale". Jeg vil da først og fremmest få kunden til at synes om mig, samt skabe en slags relation til kunden. Det er vigtigt for mig at slå fast for kunden, at jeg er en person man kan stole på -> og ikke bare den typiske kedelige sælger der ringer til 1000 mennesker på en dag og jagter salg salg salg og atter salg. Det har jeg egentlig kun haft succes med, jeg starter altid en dialog ud med:"Goddag, du snakker med Mads Grønning, har du 2 minutter?" Hvis kunden siger nej, vil jeg ikke presse på, da jeg egentlig ikke selv kan lide typen som ikke giver sælgerne en chance. Giv dem en chance. Når det så er sagt, og kunden har sagt ja -> Så mener JEG at det er vigtigt ikke at fokusere på salget helt 100, men begynde med nogle samtale emner. Starte med at sige, at jeg ringer angående jeg kan se det og det og det, og hvordan kan det være det er sådan med dig, hvad mangler du, har du behovet? Hvis kunden ikke har behovet, så er det ikke værd at begynde at sælge til kunden. Man skal KUN sælge hvis kunden har BEHOVET for det man sælger, ellers er det jo nytteløs.
Men alt i alt rigtig gode råd Flemming, jeg tænker om du ikke kunne tænke dig at smide mig en e-mail på: mads@bjergoe.com
Jeg vil gerne lige diskutere lidt forskelligt med dig, hvis det kunne have interesse.
De bedste iværksætter hilsner
Mads B. Grønninng