Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor pris?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Revisoreleven:
synes jeg ikke det lyder galt. 

Hej 

mener du seriøst, at I tager 26-52kr. pr. bogførte bilag?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 21:45

Så ikke, at han havde specificeret regningen længere nede. 

26 kr. pr. bilag lyder forkert, men hvis han kun giver kr. 8.000 for regnskab med VSO samt indkomst- og formueopgørelse lyder dette også billigt. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:50

Revisoreleven:

Så ikke, at han havde specificeret regningen længere nede. 

26 kr. pr. bilag lyder forkert, men hvis han kun giver kr. 8.000 for regnskab med VSO samt indkomst- og formueopgørelse lyder dette også billigt. 

Det er en joke, dette indlæg, ikke?.

Hvis revisoren forestår bogføringen, så skal årsregnskabet ikke koste kr. 8.000 med tillæg for debitor.

Min bedste overbevisning er, at prisen max. andrager kr. 12.000 excl. moms, måske endda nærmere kr. 10.000 excl. moms og det er incl. Virksomhedsskatteordning og kontrol af eventuel ægtefælles selvangivelse.

Her troede jeg, at jeg havde høje honorarerSkype-Blush

Måske man skal rekalkulere igen, NEJ, mit DB er fornuftigt...

Tonny

Tilmeldt 11. Jan 14
Skrevet kl. 21:56

Hej Tonny

Kr. 10.000 ex. moms for bogføring, løbende afstemning, indberetning moms, udarbejde regnskab efter VSO med dertilhørende reviewerklæring samt indkomst- og formueopgørelse lyder i mit hoved meget billigt.

Du må lave regnskaber meget hurtigt eller have rigtig effektive medarbejder eller også har vi andre noget at lære af :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:10

Revisoreleven:

Hej Tonny

Kr. 10.000 ex. moms for bogføring, løbende afstemning, indberetning moms, udarbejde regnskab efter VSO med dertilhørende reviewerklæring samt indkomst- og formueopgørelse lyder i mit hoved meget billigt.

Du må lave regnskaber meget hurtigt eller have rigtig effektive medarbejder eller også har vi andre noget at lære af :)

Det ved jeg nu ikke, men bogføringen af 300 bilag i en arbejdsgang tager vel ikke mere end 4 timer, max. 5 timer. Løbende afstemninger sker jo i bogføringen, herunder bank, debitor og kreditor. Momsen giver reelt sig selv, hvis resten er afstemt.

Årsregnskabet er alt andet lige ikke "raketvidenskab", når revisor selv har forestået bogføringen, så det kan vel klares på et par (2) timer. Opgørelser til brug for Virksomhedsskatteordningen incl. skatteoptimering til topskat og hensyn til ægtefælles indkomstforhold m.v. tager yderligere 1 time.

2 timers møde, 1 time ved afleveringen og 1 time til gennemgang af årsregnskabet.

Hvad er vi så oppe på, ialt 10 timer, så et par timer til de løse og evt. afklaringer, tja så er vi på 12 timer. 12 timer á kr. 900,00 pr. timer giver vel. kr. 10.800.

Det vil efter min bedste overbevisning være en helt regulær og fair pris for opgaven. 

Nu nævner trådstarter ikke noget om omfanget af opgaven, udover årsregnskabet og selvangivelsen, men er det incl. en indkomst- og formueopgørelse (excl. evt. anpartsvirksomhed - K/S deltagelse), så er det 1 time ekstra.

Jeg har stadig efter snart 30 år indenfor branchen (1. september i år er det præcis 30 år) den holdning, at jeg skal have honorar for det aktuelle tidsforbrug. 

Tonny

Tilmeldt 11. Jan 14
Skrevet kl. 22:19

Det var satans hurtigt, jeg har noget at glæde mig til om 28 år kan jeg høre.

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:28

Tak for alle jeres svar. Det er interessant at høre anders meninger omkring dette.

Lige for at opklare at bare tivils spørgsmål. Det dejer sig kun om mit firma, som er peronligt ejet og hverken et APS, KS, IS eller hvad det nu hedder. Min kones selvangivelse har revisoren aldrig kigget eller spurgt efter. Vi Holder ingen møder, jeg aflever bare mine 2 ringbind 2 gange om året (halvårsmoms). Og der er ingen efterfølgende møde ved aflevering af årsregnskab det modtager jeg blot pr. mail.

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:28

og jeg har ikke ander selskaber end dette.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:36

sunela:

Tak for alle jeres svar. Det er interessant at høre anders meninger omkring dette.

Lige for at opklare at bare tivils spørgsmål. Det dejer sig kun om mit firma, som er peronligt ejet og hverken et APS, KS, IS eller hvad det nu hedder. Min kones selvangivelse har revisoren aldrig kigget eller spurgt efter. Vi Holder ingen møder, jeg aflever bare mine 2 ringbind 2 gange om året (halvårsmoms). Og der er ingen efterfølgende møde ved aflevering af årsregnskab det modtager jeg blot pr. mail.

Meget interessant!

Er din nuværende revisor en godkendt revisor? Hvis ja er der en revisorerklæring i dit årsregnskab med en konklusion?

Tonny

Jeg vil anbefale dig at få de 3 tilbud gennem agera.dk, så kan du formentlig finde væsentlige besparelser og måske endda få noget rådgivning med i prisenWink

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:38

sunela:

Nu får du jo tre bud fra Agera. Ellers så har du inddirekte et bud fra Tonny, som jeg tror holder.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)