Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første køb, faktura tilsendt

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke lige hvordan man tager et varelager i brug uden at sælge det og så har vi jo salg uden moms så det jeg gerne vil frem til er at vor ven ikke bør købe en ipad/bærbar/computer og lignende og ha den i 6 mdr i privathjemmet da skat kan udgå fra at i alle fald telefonen men også computeren - hvis den er den eneste, også bruges privat/kan bruges privat og vil ha delt moms

Den slags vil jeg ikke anbefale at man køber 6 mdr inden stiftelse. Holde sig til noget som varelager, sætte webside op, visitkort og ikke nogen af de ting som man kan forventes at bruge delt privat og firma - men sten sikker er jeg ikke på skats reaktion - det er for at undgå skat skal sige, det er jo en privat ting og den skal du sælge ind til markedspris og uden moms.

Omvendt er det jo helt unødvendigt at købe den slags før lige op til eller på stiftelsesdato Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg ved ikke lige hvordan man tager et varelager i brug uden at sælge det

Enig tror jeg læste det som MULIGT at tage varerne i brug privat, og den MULIGHED vil jo sådan set altid være der.
Er helt med nu. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip W:
Sælger har sendt den til mig, men har ikke betalt for noget endnu

Bare for en ordens skyld: Købe og betale er egentlig to ting. Hvis man har sat en vare i ordre og/eller f.eks. skrevet under på en købskontrakt, så har man købt en vare. Også selv om man ikke har betalt den endnu.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)