Jeg er igang med at starte en webshop og har fundet mine første varer, jeg har allerede fået tilsendt en faktura og er klar til at købe, men ..
Jeg mangler stadig at oprette mit firma, samt en konto, som er tilknyttet firmaet så jeg kan trække momsen fra.
Nu er er mit spørgsmål, skal jeg vente til jeg har det hele på plads? Eller kan jeg godt købe varepartiet med min private konto nu også når jeg har fået oprettet mit firma og en konti tilknyttet virksomheden, kan jeg så fratrække momsen, hvis jeg har fakturaen?
Eller kan jeg godt købe varepartiet med min private konto nu også når jeg har fået oprettet mit firma og en konti tilknyttet virksomheden, kan jeg så fratrække momsen, hvis jeg har fakturaen?
Ja, det kan du godt, hvis det ikke varer alt for længe. Cookie, som er en mester på dette område, plejer så vidt jeg husker at sige, at hvis der ikke går mere end ca. 6. måneder, er det ok.
Ja forudsat alle køb udelukkende er med henblik på stiftelse og drift af det nye og MAX 6 mdr inden og du ikke har solgt noget uden moms inden OG det ikke er noget du kan tage i brug privat inden - som klare krav. Læs gerne:
Jeg er igang med at starte en webshop og har fundet mine første varer, jeg har allerede fået tilsendt en faktura og er klar til at købe, men ..
Jeg mangler stadig at oprette mit firma, samt en konto, som er tilknyttet firmaet så jeg kan trække momsen fra.
Nu er er mit spørgsmål, skal jeg vente til jeg har det hele på plads? Eller kan jeg godt købe varepartiet med min private konto nu også når jeg har fået oprettet mit firma og en konti tilknyttet virksomheden, kan jeg så fratrække momsen, hvis jeg har fakturaen?
Mvh Philip :)
uanset om du gør det ene eller andet, skal du jo betale det du har bestilt
Du har jo fået en faktura, så indbetal denne og tag problemerne senere
Jeg synes jo du skriver i overskrift at du har fået faktura, og så er det den dato uanset hvornår du betaler. Har du ikke købt så vent dog til du kan se du er lidt tæt på stiftelse, som kan klares på få dage i øvrigt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
OG det ikke er noget du kan tage i brug privat inden - som klare krav
Hej John, mente du "må" tage i brug inden, eller mente du virkelig "kan"? For ellers er det jo det samme som at det ikke er muligt, for varer på et varelager KAN vel hypotetisk altid tages i brug inden, også selv om man ikke gør det?