Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal bogføre salg gennem Trendsales.dk, specielt tænker jeg på det gebyr som siden opkræver for handlen. Når en kunde købe en varer hos mig for 100 kr + 22 kr i porto, laver jeg en faktura på disse beløb til kunden. Kunden betaler altså 122 kr i alt. Men af dette beløb bliver trukket 4% i gebyr. Dvs jeg får ikke de 122 kr, men kun 117,12 kr. Hvordan jeg behandler det gebyr beløb i Dinero, er jeg meget i tvivl om. Jeg kan ikke lige se, at jeg kan sætte dem på fakturaen, altså nævne at jeg har haft 4,88 kr som udgift ved handlen, og det er heller ikke en udgift som skal pålægges køber, men som jeg betaler? Hvad gør jeg med dette gebyr beløb, så regnskabet i Dinero går op til sidst ? - Kim - |
En ide, men den er nok ikke korrekt - at sætte dette gebyr ind som et køb under konto "fragt og gebyrer". Men er det korrekt at oprette et køb, blot for det ?