Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero bogføring - salg på Trendsales - hvordan ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal bogføre salg gennem Trendsales.dk, specielt tænker jeg på det gebyr som siden opkræver for handlen.

Når en kunde købe en varer hos mig for 100 kr + 22 kr i porto, laver jeg en faktura på disse beløb til kunden. Kunden betaler altså 122 kr i alt. Men af dette beløb bliver trukket 4% i gebyr. Dvs jeg får ikke de 122 kr, men kun 117,12 kr.

Hvordan jeg behandler det gebyr beløb i Dinero, er jeg meget i tvivl om. Jeg kan ikke lige se, at jeg kan sætte dem på fakturaen, altså nævne at jeg har haft 4,88 kr som udgift ved handlen, og det er heller ikke en udgift som skal pålægges køber, men som jeg betaler? 

Hvad gør jeg med dette gebyr beløb, så regnskabet i Dinero går op til sidst ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:19

En ide, men den er nok ikke korrekt - at sætte dette gebyr ind som et køb under konto "fragt og gebyrer". Men er det korrekt at oprette et køb, blot for det ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:23

Hej Hej.

Jeg laver en guide senere på ugen om dette :)

Hvis der ikke er en anden bruger som svare, håber jeg du kan vente et par dage.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40

indtil Rasmus kommer tilbage, så ville jeg bare bogføre den udgift som gebyr konto 7220 i min kontoplan (men det er selskab) mod banken.

Jeg kan godt se det lidt irriterende dels at skulle se banken som først det fuldebeløb ind og så i linjen under gebyret som går at banken stemmer + ekstrabogføring, men jeg kan ikke lige her hitte en bedre metode som får dig videre

Ved at bogføre faktura som betalt - får du udlignet kunden og ved at bogføre gebyret som gebyr på gebyr udgiftskontoen, får du også overblik over dine samlede gebyrer og banken til at stemme

vh John H

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:51

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej Hej.

Jeg laver en guide senere på ugen om dette :)

Hvis der ikke er en anden bruger som svare, håber jeg du kan vente et par dage.

De bedste hilsner

Rasmus

Jeg venter gerne et par dage :) og skal nok rykke dig, hvis du ikke følger op på det ;)

- Kim -

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:53

Cookie - John Hannover:

indtil Rasmus kommer tilbage, så ville jeg bare bogføre den udgift som gebyr konto 7220 i min kontoplan (men det er selskab) mod banken.

Jeg kan godt se det lidt irriterende dels at skulle se banken som først det fuldebeløb ind og så i linjen under gebyret som går at banken stemmer + ekstrabogføring, men jeg kan ikke lige her hitte en bedre metode som får dig videre

Ved at bogføre faktura som betalt - får du udlignet kunden og ved at bogføre gebyret som gebyr på gebyr udgiftskontoen, får du også overblik over dine samlede gebyrer og banken til at stemme

vh John H

Tak John :)

Men indtil videre kan jeg vel godt udskrive fakturaen til kunden, og så tage resten af gebyr-regnskabet om et par dage. Eller skal det helst gøres samme dag ? 

- Kim -

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16

det kan du helt uden problem gøre, bare du så ved at det er årsagen til at banken ikke stemmer

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:08

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:47
Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:50

Lyder rigtig godt, tak Rasmus :) Men den melder tilbage med en fejl :)

- Kim -

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)