Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvangivelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Hvordan udfylder jeg min selvangivelse i SKAT.dk? hvad er nettoomsætning? Jeg kan huske sidste år var der kun 2 rubrikker, men husker ikke hvilket af dem.

Hilsen Turk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52

først og fremmest skal de forskellige begreber gerne fremgå af dit regnskabsprogram og hvis det er omsætning under 300.000 kr, ja så kan det være få rubrikker der skal udfyldes ud over virksomhedsoplysninger fra 300 til 306

nettoomsætning er dit samlede salg (uden moms) det som er omsætning i dit regnskab generelt og bruges til bl.a. at kontrollere rimelighed af moms og andet

Husk at checke om du har haft gaver, repræsentation, bespisning og andet hvor du skal lægge 75% af omkostningen til dit resultat da kun 25% i mange fald er fradrag + evt skat af fri telefon og- måske fratræk for kørsen for virksomheden efter kørebog og andet.

Her lidt om rubrikkerne +  en video fra skat som bonus i SÅDAN UDFYLDER DU UDVIDET SELVANGIVELSE 

vh John H

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 10:19

John: Måske du også ved det her på stående fod.

I min udvidet selvangivelse, der er rubrikken løn ikke muligt at ændre i (der står "læs vejledning" (tror jeg..)). Og under vejledning står der ikke noget jeg kan bruge til noget.

I det her felt har jeg de foregående år skrevet hvilken løn jeg har udbetalt til mig selv.

Har du en ide om hvordan det kan være at feltet ikke er muligt at rette i?

Mvh Kim 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim:
I det her felt har jeg de foregående år skrevet hvilken løn jeg har udbetalt til mig selv.
det lyder ikke forståeligt. Hvis du driver selskab som aps så har du jo indberettet lønnen og så står den der automatisk. Feltet er kun til rigtig løn

Hvis du har personlig virksomhed så eksisterer løn slet ikke og så bliver det hele uforståeligt, for så må du ikke tage hensyn til hvad du har udbetalt til dig selv - 

Hvis du kører VSO og det er hæverække følgen er der felter til det i virksomhedsdelen, men som alm personlig virksomhed eksisterer løn ikke og skat er helt ligeglad med hvad du hæver - Du hæver via status og det påvirker derfor slet ikke dit resultat og i så fald kan du har store fejl tidligere år??

Læs nøje denne lette forklaring om hvordan man beskattes i en personlig virksomhed, så du forstår at løn eksisterer slet ikke http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html og har du kikset med det hidtil, bør du nok lige ofre en time med en revisor så I sammen kan afgøre hvad der er bedst for dig, så du ikke pludseligt står med et smæk - eller har fået betalt for meget

vh John H

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 23:52

Hej

Tak for dit svar :)

De forgående år har jeg ikke selv lavet det. Det prøver jeg så på her i år.. og det lyder ikke som om jeg jeg skal ha noget hjælpe det det Geeked

Altså... for at være sikker på jeg forstår det i den rigtige retning.
1. Hvis jeg udbetaler løn til mig selv, så skal det ikke stå som lønindtægt på min selvangivelse.
2. Det er et mellemværende imellem mig og min egen virksomhed.
3. Har jeg på året overskud på 10.000 og udbetaler dem alle til mig selv, så vil det i virksomhedsregnskabet fremgå et overskud på 10.000, og det vil også fremgå at pengene er udbetalt til mig selv.
4. I den udv. selvangivelse skal de udbetale 10.000 til mig selv ikke skrives.
5. Derimod skal de 10.000 skrives som overskud - og det er her skatten kommer ind i billedet?

Er jeg på rette spor?

Mvh Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01

Ja til alt dog pt 3 - det vil ikke i sig selv fremgå at pengene er udbetalt til dig selv af selvangivelsen, men det vil fremgå af dit regnskab og skat har ikke behov for at kende dine indskud eller hævninger men ja hele vejen ellers så du er på rette spor - måske en gang til læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html for at forstå at personlige hævninger ikke har spor med skat at gære :)

vh

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 00:09

Super.. godt jeg lige blev stoppet her :)

Må vist ha fat på den tidligere hjælp igen til regnskabet.

Tak.

Mvh Kim 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)