Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man en bankkonto - og kun en bankkonto ?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Ved du har "lukket" tråden, men vil alligevel lige komme med mine input.

Jeg stod i samme situation for få uger siden, efter at jeg kom op at toppes med min nuværende privat bank som krævede et opstartsgebyr på 5000 kr. for at åbne en erhvervskonto... jeg smuttede og smækkede døren efter mig.

Derefter kontaktede jeg en del mindre men også større banker, og der var flere små banker der tilbød at tage os som kunder. Sparekassen Vendsyssel og Andelskassen JAK gav grønt lys men da jeg så kom igennem til Den Danske Bank som var positive hele vejen igennem og troede på min forretningsidé, så blev jeg ikke blot kunde, men fik også tilbudt en masse fordele og kort. 

Jeg kan kun anbefale at prøve at kontakte en masse banker.... så skal det nok lykkes. 

Min egen bank jeg havde haft i 20 år og som krævede 5000 kr i gebyr, var Jyske Bank - så måske du skulle gå udenom dem :)

Held og lykke.

Mvh 

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør da ikke være noget problem at få en bankkonto hvis ikke man skal låne penge, men åbenbart ??, det er et mærkeligt samfund

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

rentebasen:
Det bør da ikke være noget problem at få en bankkonto hvis ikke man skal låne penge, men åbenbart ??, det er et mærkeligt samfund

Well de komplekse systemer der håndterer vores penge koster hundreder af millioner om året i drift og udvikling.
Nogen skal betale det, og hvis en bank kun har udsigt til en konto med et indestående uden yderligere forretning, er det bankens andre kunder der skal betale for det.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Blauenfeldt:
Nu er jeg ret ny i dette forum, men min holding er helt klart, at hvis man ikke har noget positivt at byde ind med, skal man måske undlade at kommentere - det hjælper helt klart ikke den der starter tråden

For nogen er glasset halv fuld og for andre halvt tomt. Banker driver forretning som alle andre. Hvis du satser 1 kr. så er det en udfordring at overbevise banken om at deres udgift på en konto - ca. 1000 kr. - er en god forretning. Du vil vel heller ikke selv frivilligt indgå en dårlig forretning med mindre du tror på at det giver overskud på sigt?

Tag forretningsplan, budgetter, kontrakter eller hvad du nu har under armen og bank på bankernes døre. Umiddelbart lyder det som om nogle af de mindre banker kan være muligt - eksempelvis kreditbanken i Aabenraa.

Fra Trørød
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Blauenfeldt:
Er der nogen der kan hjælpe mig med at at åbne en bankkonto - det burde jo bare være at underskrive nogle enkle bankpapirer og så starte derfra.

Nej, det er der ikke. Og de svar du har fået går så ud på at hjælpe dig til selv at finde ud af hvad problemet kan være. Det er der ingen grund til at være fornærmet over Brian.

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har alle private konti I en Bank. Og kun firma konto I en anden Bank.

De forskellige banker prøvede også at presse mig I sin tid, dog uden held.

Og efter at et par banker er gået på halen. Er det stadig sådan. pt. har jeg Jyske bank tilknyttet firma. Nykredit og Danske bank som privat.

I sin tid da jeg åbnede min konto havde jeg da lidt problemer. Men jeg fortalte dem at så længe de ikke skulle låne mig penge kunne de jo være lige glade.

Jeg har ingen lån overhovedet.

Heller ingen kassekredit. Selv om det stå på min konto at det er en kassekredit.

det er nok noget teknisk fra Bankens side.

Men det kan godt lade sig gøre. hvis man altså ikke skylder alle vegne.

Og for øvrigt skal alle også firmaer have en Bank konto det er der ingen der må sige nej til.

Så her er Banken også under pres. Men de gør meget for at få dine private bankforretninger over til dem.

Bar sig at din privat økonomi ikke rager dem. så længe du ikke skylder dem noget. :-)

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Maj-Britt Svane:
Bar sig at din privat økonomi ikke rager dem. så længe du ikke skylder dem noget. :-)
Bare vid - at det fungerede for et par år siden og jo ikke ændret for eksisterende engagementer men - det er lang vanskeligere at få en sådan aftal nu - klogt nok af bankerne og mange vil komme i vanskeligheder ved at tro, at man sagens kan dele privat og firma økonomi i 2014 - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maj-Britt Svane:
Og for øvrigt skal alle også firmaer have en Bank konto det er der ingen der må sige nej til.

Her går du galt i byen - problemet er netop at bankerne er i deres gode ret til at sige nej til erhvervskonto. Det er blandt andet derfor at myndighederne skal finde en alternativ måde at udbetale penge på. hvis et firma ikke har en erhvervskonto.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:
Står du i RKI eller har en stor gæld? Om det er et IVS eller anden virksomhedsform har ingen betydning for om man kan få en erhvervskonto.

Jeg står hverken i RKI og har ingen gæld overhovedet. Har endda allerede firma men derfor har jeg alligevel oplevet at banker har været svære at få i snak om en konto til nyt firma netop pga man ikke skal låne penge for så er man ikke interessant for dem (fik jeg afvide ihvertfald)

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Frandsen:

I bund og grund kan en Bank (lige som andre virksomheder) selv vælge hvem de har lyst til at lave forretninger med. En bankkonto er der formentlig kun udgifter forbundet med fra deres side, og nok derfor de ikke ønsker at oprette.

Du er nok nød til at spørge nogle flere banker, indtil du finder en som vil hjælpe dig. Og evt. stille dem i udsigt at I også vil flytte jeres private engagement senere...

Det er ikke helt korrekt. De kan kun vælge deres erhvervskunder, da §20 kun er gældende for private.

I henhold til bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder. 

§ 20. Et pengeinstitut kan ikke uden en individuel og saglig begrundelse nægte at oprette en almindelig indlånskonto. Begrundelsen skal på anmodning gives i papirformat eller på andet varigt medium.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152477

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)