Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger mindre snedkeri med CNC fræser

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, selvfølgelig hænger det sammen at du skal betale 5000+ for det er det det koster. Hvis du så kun kan sælge det for 1500, så har du jo en dårlig forretning.

Jeg kan ikke tælle hvor mange møbler jeg har stødt på gennem tiden, smarte, funktionelle men for dyre at lave.

Dit problem er at du ikke har regnet den rigtige pris. Det lyder meget som om din pris er baseret på du selv har hentet nogle plader hjem i garagen og lavet det der.

Firmaer kører altså sjældent  rundt og henter ting selv.

Fragt af plader til fima ca 500 kr

Plader     xxx kr

Hvis det kræver en ny profil, så koster tegningen af værktøjet alene ca 500 kr plus moms

Profil platter ca. 200 kr per platte, hvilket vil sige minimum 400 kr plus moms.

Husleje

Forrentning af CNC 1 mio+

Og sådan kan vi blive ved...

Så med en ny profilværktøj har du allerede brugt 1400 kr plus moms inden der er savet i nogen plader!!

Så som en første gangs produktion, lyder din pris meget billig!

Hvis du ikke er tilfreds med prisen, så laver du det jo bare selv. Stick out tongue

Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 08:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Der er vi bestemt ikke enige! Firmaer for leveret pladerne gratis, de betaler mindre for dem end i eks. Silvan.

Der skal ikke købes nyt profilværktøj hjem, det er alm. fræsning.

Du skal kun programmer 1 gang, så køre du der ud af med få klik på maskinen.

Et firma bør også kunne rumme de små nystartede blandt deres gode kunder, ellers kommer der ikke nye ideer og produkter på markedet vel? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignByHagbart:
Firmaer for leveret pladerne gratis

Øh, nej det gør de ikke!

Nu har jeg også købt ind så jeg ved udmærket, hvad det koster at få plader hjem og det er ikke gratis.

DesignByHagbart:
Du skal kun programmer 1 gang, så køre du der ud af med få klik på maskinen.

Ting er ikke altid som de forgiver at være. Det er nemt at forsimple ting man ikke ved noget om.

DesignByHagbart:
Et firma bør også kunne rumme de små nystartede blandt deres gode kunder, ellers kommer der ikke nye ideer og produkter på markedet vel? 

De rummer dig jo også, de har givet dig en pris og de tager dig helt sikket ikke i røven og hvor skal de vide fra at du bliver en god kunde?? Det er så vidt jeg ved noget man skal bevise først.

Første produktion koster ALTID sådan er det bare, hvis du tror på dit produkt så skal du bare lave 20-40 stk afgangen, så vil du finde ud af prisen er en anden.

Styk prisen er helt sikket heller ikke det samme anden gang, du skal have lavet det samme.

Du har absolut ingenting at have dit brok i udover du kommer af med lidt gale over folk ikke vil arbejd gratis for dig.

Da du helt tydeligt ikke ved hvad ting koster, så synes jeg ikke der grund til at diskutere det mere.

Forsat god dag Smile

Tilmeldt 22. Feb 14
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 09:28

De arbejder da ikke gratis, de tager mellem 450-900 kr i timen, de tjener lidt på materialer og så lander vi på en god pris, de har så tjent eks. 1000 kr per enhed som de så kan betale, løn, husleje osv.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 10:06

DesignByHagbart:

Det synes jeg ikke, men hvis du kan sælge 2 plader sat sammen, som max kan koste 1500 kr i butikken, hænger det så sammen at jeg skal betale 5000 kr + moms + pap og forsendelse og al det andet som der også skal være råd til?

Jeg ved godt hvad ting koster og med hensyn til cnc, så er de fuldt godt med, det er ikke det jeg afviser, det er produktionslinjen og den tilpasning et produktionsmøbel har, hvor de ikke kan være med. De er bedst til enkelt ting, gerne for firmaer som kan betale en god pris.

Du må jo, som alle andre, tilpasse dine priser til virkeligheden. Kan det ikke hænge sammen, så har du vist valgt den forkerte branche.

Tilmeldt 22. Feb 14
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 10:57

Det er da sjovt at der er andre som kan producere deres møbel i Danmark

http://www.tvbord.dk/shop/online-lll-vaeghaengt-1002p.html

Mit bud er at der er 3 gange så meget materiale på dette møbel end på mit og det må tage 10 gange længere tid at lave det møbel jeg linker til.

Kan du forklare mig hvorfor jeg så ikke kan tage 1500 kr for mit møbel?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:37

DesignByHagbart:

Det er da sjovt at der er andre som kan producere deres møbel i Danmark

http://www.tvbord.dk/shop/online-lll-vaeghaengt-1002p.html

Mit bud er at der er 3 gange så meget materiale på dette møbel end på mit og det må tage 10 gange længere tid at lave det møbel jeg linker til.

Kan du forklare mig hvorfor jeg så ikke kan tage 1500 kr for mit møbel?

Du kan, hvis du vil, sælge dit møbel for 500,00 kr - det tjener du så nok ikke ret meget på.

Spørgsmålet er jo ikke hvad du kan, eller ikke kan sælge dit møbel for, men om du er villig til at betale hvad det koster for at få produceret de dele du skal bruge.

Tilmeldt 22. Feb 14
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 11:43

Det jeg siger er at mit møbel godt kan laves for de 1000 kr + moms, det er bare for lille en opgave til at nogle gider samarbejde med mig?

Det er tjals :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50

Måske du skulle spørge tv-bord, hvad den første serie kostede?? (og i har volumen til forskel!)

Du kan ikke sammenligne, på den simple måde du gør!

Du skal se udover dine opstarts udgifter.

Send mig dine tegninger og specifikationer, så skal jeg få fat i et tilbud til dig.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:07

Jeg er fuldstændig enig med Thomas. 

Man kan ikke bare udregne en produktions-pris ud fra nogle simple faktorer, som du gør. Sådan hænger tingene slet ikke sammen.

En maskine som en CNC-fræser tjener penge, når den har et fast arbejds-flow, og egentlig bare står og "masse-producerer".  
Så når du kommer med din "lille opgave", vil det for virksomheden være en "pause" i den egentlige produktion, og derfor vil der ikke blot være udgifter til de gængse ting som strøm, lokaler osv, men sådan set også en "mistet indtjening" på de ting den ellers kunne lave.  

I en produktions-virksomhed berør det faktisk mange flere end man regner med, når en lille "special-opgave" skal køres igennem, og man er derfor nødt til at forstå hvofor små opgaver faktisk kan være væsentligt mere omfattende, en meget større, men "faste" opgaver...

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)