Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger mindre snedkeri med CNC fræser

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Står og skal bruge nogle tilbud og i den forbindelse søger jeg efter et snedkeri som har en cnc fræser, det er vigtigt at vores arbejdsgang er sat op til møbelproduktion, selv om det er få stk der skal laves, da prisen skal holdes nede.

Helst i Københavnsområdet eller Sjælland

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 10:01

Har send dig en privat besked.

Tilmeldt 22. Feb 14
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 18:38

Nu har jeg fået tilbud fra 2 snedkerier, eller rettere 1, da det andet ikke ville bruge tid på så lille en opgave.

Hvorfor vil firmaer ikke tjene penge?, med mindre at der er mange penge i det? sådan kan vi i DK jo ikke producere ting, der er det efter Ikea metoden, tjen lidt, sælg meget. 

De 2 firmaer jeg har kontaktet kan lave opgave for følgende hvis du spørger mig.

2 timers arbejdsløn ( 900 kr ) + moms
Materialer ca. 100-200 kr.

Så laver de 100 stk. har de en omsætning på over 100.000 kr for 200 timers arbejde, som en lærling kunne lave?

Har altid ment at man skal få lavet det man kan i DK, men jeg tvivler på at de danske firmaer overhoved "gider" lave små opgaver. 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:05

Nu er det jo svært at svare på for os, men hvis de har gearet hele deres produktion efter væsentligt højere serie tal, vil man opleve rigtig mange steder der takker nej til opgaven, evt sender sig videre.

Hvor er vi henne omkring møbelproduktion ? - Tænker hvor specielle værktøjer emnet vil kræve (Evt smid en PM)

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 22. Feb 14
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det kan laves med alm. maskiner  og en håndoverfræser, men det vil gå meget hurtigere hvis man har en CNC maskine. Ikke noget svært i det.

Det er 5 snit og 3 huller i 1 plade og en hylde, nemt og hurtigt, det skal altså ikke koste 5000 kr + moms Hvor langt ude er det lige?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu skal du jo lige huske at en CNC kræver plads (husleje), el, luft, udsugning, væktøj (som er mange gange dyre end det til din håndoverfræser) og så skal du lige have en mand der kan køre maskinen.

Udanset om du skal have lavet 1 eller 10000 stk skal der laves program og opstilling på CNC og det er der ingen der gør gratis.

Jeg tvivler du finder nogen der vil køre CNC tilunder 6-700 kr i timen.

Tilmeldt 22. Feb 14
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 21:18

Jeg har regnet med 15 min. i cnc maskinen til ca. 900 kr, og resten af de 2 timer til opskæring og pålimning.

Jeg går ud fra at deres timepris afspejler deres udgifter, en snedker for altså kun ca. 180 kr i timen + pension m.v. 

Programmeringen koster 600 kr og skal kun gøres 1 gang, så køre maskinen derudaf.

Snedkerværkstederne har bare ikke fuldt med tiden hvis du spørger mig, jeg har trods alt 20 års erfaring med værksteds arbejde.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:45

Har du en skitse ? - Kender muligvis en gammel arbejdsplads der kunne hjælpe, dog langt fra sikker - Smid gerne en PM.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ja, det er muligt at snedkeren koster 180 plus moms.

Men han skal stadigvæk arbejde i et værksted, de maskiner han arbejder ved bruger stadigvæk strøm og skal vedligeholdes og værktøjerne koster meget mere end det du bruger i garagen.

Med hensyn til erfaring så er jeg udlært snedker og har ca 20 års erfaring, hvor af de 10 år jeg programmeret og opereret CNC maskiner.

Og jo snedkerværkstederne er fuldt med tiden, de har omstillet til mere og mere volumen arbejde og derfor er projekter hvor man kun ønsker nogle få stks. ikke altid så interessante.

Da du ikke vil betale hvad det koster, så må jeg forslå du laver det hjemme i garagen, så kan det jo være at du selv kan tjene til en ny CNC maskine som vel kun koster 1 mio+

Jeg er ked af at sige det med du er altså ude af trit med virkeligheden, med hensyn til priser på arbejde.

Tilmeldt 22. Feb 14
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 06:43

Det synes jeg ikke, men hvis du kan sælge 2 plader sat sammen, som max kan koste 1500 kr i butikken, hænger det så sammen at jeg skal betale 5000 kr + moms + pap og forsendelse og al det andet som der også skal være råd til?

Jeg ved godt hvad ting koster og med hensyn til cnc, så er de fuldt godt med, det er ikke det jeg afviser, det er produktionslinjen og den tilpasning et produktionsmøbel har, hvor de ikke kan være med. De er bedst til enkelt ting, gerne for firmaer som kan betale en god pris.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)