Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CMS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle Aminoer.

Jeg har besluttet mig for at lave en hjemmeside opbygget ved hjælp af CMS og jeg tror jeg er kommet frem til at jeg vil bruge Typo3.

Mit spørgsmål er så, jeg har ikke prøvet at lave hjemmesider før, og vil derfor gerne have nogle tips og råd til hvordan man kommer godt igang.

Med mange venlige hilsner.

Mathias Christensen.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 150
Fra  Livesound.dk Skrevet kl. 19:15

Hej Mathias.

Må jeg spørge hvad der gjorde at dit valgt faldt på Typo 3 og ikke en af de mange andre der findes derude?

Udlejning af professionelt mobildiskotek

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Efter at havve læst en masse debatter og kommentarer osv.

Og kigget på hjemmesider og hvad rigtige webfolk bruger faldt valget på Typo3.

Håber det er svar nok :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:56
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 105
Fra  ClickTeam ApS Skrevet kl. 08:35

Det er jo som altid smag og behag, hvilket CMS man vælger. Skulle jeg udvikle et unikt site fra bunden, er jeg ikke i tvivl om valget vil falde på TYPO3. Men kommer igen an på krav og ambitioner. Er det et lille site uden avanceret funktionalitet, så er TYPO3 måske lidt ambitiøst at kaste sig ud i. Hvis ikke du kender til TYPO3 i forvejen, så skal du have en til at hjælpe dig med opsætningen.

ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing

Fra Hvidovre
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Meteko Skrevet kl. 11:04

Hej Mathias,

Bare rolig, der er mere end 2 procent ;-)

Først vil jeg anbefale dig sætte dig ind i konceptet TypoScript. Det bruges til at konfigurere dit output. Der findes en masse indstillinger, men dem kan du møde når du får brug for dem - dokumentationen beskriver dem rigtig godt.

For at få dig nemt igang, kan jeg anbefale dig den her artikel, med kode eksempler og kode som du kan copy/paste og få et resultat

https://typo3.org/documentation/article/the-fluidtemplate-cobject/

Det eksempel er til den version som hedder TYPO3 CMS.

Sideløbende udvikles TYPO3 Neos, med en helt ny tilgang til indhold, men rigtig fedt at arbejde med. Både som redaktør men også integrator/udvikler.

Se den her video, hvis du har interesse i fremtidens CMS - eller skal vi kalde det TMS, Things Management System: 

">

">

">

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)