Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til køb af engros? Ulovligt eller ej

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

-Først og fremmest, undskyld hvis det er under forkert emne!!

Jeg står og tænker på at købe 75 Brand8 Sweatshirts ( http://www.trademen.dk/brand8-sweatshirts/ ).

Men jeg er ikke ejer af et firma etc. så tænker på om jeg som privat person må sælge trøjer, i min fritid? Altså som en form for hobby - med fortjeneste.

Må jeg 'åbne' en webshop og sælge trøjerne her? 

Basic spørgsmål sikkert - men er riiiimelig ny.

-Marc

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:41

Skulle jeg meget gerne mene du må, bare du ikke bruger deres billedere osv. Så du skal selv tage nogle billedere. Går ud fra det er ægte varer fra trademen, så ja. GO FOR IT! :-).

(Hvis jeg tager fejl ret mig, drenge!)

Hvis du er interesseret i nogle skjorter af mærket  ralph, kan jeg godt hjælpe, hvis dit formål er at sælge videre :) ugurjensen@gmail.com er min mail, spørg løs hvis der er noget, vil med glæde hjælpe nye iværksættere

Tilmeldt 12. Mar 14
Skrevet kl. 22:48

UgurJensen:
Skulle jeg meget gerne mene du må, bare du ikke bruger deres billedere osv. Så du skal selv tage nogle billedere. Går ud fra det er ægte varer fra trademen, så ja. GO FOR IT! :-)

-Lyder rigtig godt! Så er der vidst ikke så meget at være bange for.

UgurJensen:
Hvis du er interesseret i nogle skjorter af mærket  ralph, kan jeg godt hjælpe, hvis dit formål er at sælge videre :) ugurjensen@gmail.comer min mail, spørg løs hvis der er noget, vil med glæde hjælpe nye iværksættere

Skriver nok lige en mail i løbet af i aften eller i morgen.

God aften :-)

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:48

Du må gerne have en hobbyvirksomhed, hvor du tjener penge, dog skal du stadigvæk indberette til SKAT, så du kan blive beskattet af din fortjeneste.

Du skal desuden være opmærksom på, at din hobbyvirksomhed kan have konsekvenser af udbetaling af dagpenge/ kontanthjælp (hvis du selvfølgelig modtager en af disse ydelser)

Tilmeldt 12. Mar 14
Skrevet kl. 22:56

Nadiha:
Du må gerne have en hobbyvirksomhed, hvor du tjener penge, dog skal du stadigvæk indberette til SKAT, så du kan blive beskattet af din fortjeneste.

-Vigtigt!! Mange tak! 

Er der et "loft" for, hvor meget en hobbyvirksomhed må tjene?

Tilmeldt 9. Feb 13
Skrevet kl. 23:06

Nej der er ingen loft for hvor meget en hobbyvirksomhed må tjene.

Men du skal huske at momsregistrere dig, hvis du forventer at omsætte for mere end 50.000kr på 12 måneder

Tilmeldt 12. Mar 14
Skrevet kl. 23:13

Okay, super! Tusind tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 9. Feb 13
Skrevet kl. 23:16

velbekommen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

læs dels om pligt til momsregistrering som er 50.000 kr omsætning på 12 mdr i træk her:http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html og

læs her om at drive virksomhed uden momsregistrering med pligter http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html og

endeligt - find kræfter til at læse om forskel på hobby og seriøs virksomhed som har skattebetydning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

har du klaret de tre  - jeg håber letskrevne ting - så er du med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 14
Skrevet kl. 00:12

Tusind tak, der bliver lidt at læse i morgen (i dag).

Hav en god aften/nat, :-)

Mvh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)