Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC Webshop?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er mange fordele og ulemper ved at have en hostet løsning. Nogle af fordelene ved en hostet løsning er:

- Du er oppe og køre med det samme

- Alt det tekniske bliver klaret for dig

- Du skal bare sælge produkter

- Udbyderen tager sig af evt. problemer (hacking, DDoS, osv.)

- Du ved hvad du skal betale per måned

Nogle af ulemperne ved en hostet løsning er:

- Du har ikke samme frihed til at lave din webshop præcist som du vil have den. Det afhænger af, om udbyderen vil tilføje funktionalitet

- Det er som regel dyrere at drive en shop baseret på en hostet løsning

- Du kan have større mulighed for at lægge din investering i forhold til din webshop afhængig af hvordan den kører.

- Med en webshop der ikke er hostet kan du købe dine services af en person eller firma du selv vælger. Det vil også sige du har mulighed for at skifte udbyder hvis du ikke er tilfreds.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en Scannet webshop I - den har jeg haft i 10 år, og jeg er stadig glad for den.

De fleste steder kan du få en prøveperiode for en hostet shop uden omkostninger. Tag det, og prøv dig frem, og vælg den, der virker bedst for dig.

Der er store frihedsgrader, men selvfølgelig er der nogle begrænsninger. Jeg har nu ikke fundet nogen endnu, som jeg ikke kan leve med.

De fordele jeg ser er:
Jeg kender omkostningen
Jeg skal ikke forholde mig til nye versioner, serveropgraderinger, tekniske problemer mv
Hvis det driller kan jeg bare ringe til supporten - det koster ikke ekstra

Det er da rigtigt, at det ikke er så let at flytte, hvis man får behov for det, men omvendt bliver du også afhængig af din programmør, hvis du ikke selv kan lave det hele. Så det er ikke et spørgsmål om afhængighed eller ej - det er et spørgsmål om, hvem/hvad du gerne vil være afhængig af.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Det er da rigtigt, at det ikke er så let at flytte, hvis man får behov for det, men omvendt bliver du også afhængig af din programmør, hvis du ikke selv kan lave det hele. Så det er ikke et spørgsmål om afhængighed eller ej - det er et spørgsmål om, hvem/hvad du gerne vil være afhængig af.

Hvis du har en programmør eller anden kyndig person, og du ikke mener at I skal samarbejde længere kan man jo forholdsvist nemt finde en anden, hvor det er langt sværere med en hostet løsning.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:

Kirsten E:

Det er da rigtigt, at det ikke er så let at flytte, hvis man får behov for det, men omvendt bliver du også afhængig af din programmør, hvis du ikke selv kan lave det hele. Så det er ikke et spørgsmål om afhængighed eller ej - det er et spørgsmål om, hvem/hvad du gerne vil være afhængig af.

Hvis du har en programmør eller anden kyndig person, og du ikke mener at I skal samarbejde længere kan man jo forholdsvist nemt finde en anden, hvor det er langt sværere med en hostet løsning.

Ja, det er sikkert nemt at finde en anden programmør, men det kan straks blive sværere at finde en der både har kompetencerne i orden, men også er til rådighed så snart man har brug for ham/hende.
Derudover har alle større Hostede shopløsninger samarbejde med designere/bureauer, der kan hjælpe en videre med shoppen, så nej jeg mener heller ikke man kan bruge afhængighedsargumentet i denne diskussion.

Der er belyst mange fine fordele/ulemper ved OpenSource vs. hostede løsninger, så mit bedste råd til trådstarter er, at skitsere hvilke funktioner du har brug for og derefter så prøve et par systemer og se hvad der passer til dine behov.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)