Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor - Taxameteret tæller......

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
At vinde en sag i revisorklagenævnet ud fra manglende skriftligt tilbud når I har siddet sammen - uden det kombineres med noget urimeligt ved timetallet eller andet, vil jeg bedømme som op ad bakke i forhold til en regning på 4000 kr rent ud sagt

Nu er vederlagets størrelse og rimelighed uden betydning for Revisornævnet, da de ingen kompetence har i relation til det eller ej. Der hvor revisornævnet kan komme i spil er alene om der skulle have været udarbejdet et aftalebrev eller ej.

4000 kr kan være mange penge i en opstartsfase. Hvis det er en revisor du vil arbejde videre med fremover, så tag end dialog med ham. Tilbyd ham et kompromis og få aftalt klare linier om betaling fremover. Uanset om du hat moralsk ret eller ej. Så vil det ikke være godt for jeres samarbejde fremover at skændes over et beløb af den størrelse. 

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det har du nok ret i, at det er uden betydning for Revisorklagenævnet.

For mig handler det ikke kun om beløbet, det handler om at jeg føler at tilliden er brudt i-og med jeg har pointeret hvor vigtigt det var for mig at have klare linier.

Jeg har talt med ham i telefonen, hvor han var nedladende men dog godt kunne huske vores "lille" aftale om at give lyd når taxameteret begyndte at tikke.

God dag:-)

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Diana:

Jeg har talt med ham i telefonen, hvor han var nedladende men dog godt kunne huske vores "lille" aftale om at give lyd når taxameteret begyndte at tikke.

Mit råd herfra vil være at betale regningen og sige farvel og tak til ham/revisor virksomheden.


Det kan godt være at 4000,- er mange penge i opstartsfasen men det kræver også blod, sved og tårer at skulle begynde at føre en kamp/sag for hvad der er aftalt og hvad der ikke er aftalt.

I min optik kæmpe streg i regningen til den pågældende revisor da han nu brænder et godt lead som faktisk var igang med at blive omsat til en kunde.

Du ønskes alt mulig held og vind i sejlene herfra

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

White Noize:
men det kræver også blod, sved og tårer at skulle begynde at føre en kamp/sag for hvad der er aftalt og hvad der ikke er aftalt.

Kan vendes 180 grader, og lade revisoren spekulere i om han vil jagte en særdeles skrøbelig sag for 4000 kr.

Det er helt klart revisorens pligt at oplyse om hvornår hans indledende rådgivning bliver til faktureret ydelser.

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

White Noize:
men det kræver også blod, sved og tårer at skulle begynde at føre en kamp/sag for hvad der er aftalt og hvad der ikke er aftalt.

Kan vendes 180 grader, og lade revisoren spekulere i om han vil jagte en særdeles skrøbelig sag for 4000 kr.

Det er helt klart revisorens pligt at oplyse om hvornår hans indledende rådgivning bliver til faktureret ydelser.

 

Helt enig - min personlige erfaring siger mig blot at virksomheder som opererer i det grå som regel lidt også lever til dels af den her slags (har selv haft uheldige episoder). Og revisoren her har jo fysisk dokumentation for arbejde udført i form af telefon logs og rettede lønsedler - så hvis det kommer til påstand vs påstand som jeg læser det står revisoren bedst selv om det måske ikke helt forholder sig sådan.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

støtter helt dialog - og vist kan man lade revisor være den der lægger sag an

m.h.t. revisorankenænvet, som jeg ikke kender til praksis for mente jeg blot, at det nok var nemmere for revisoren med henbiik på at bevist arbejde jo var udført, at begrunde 4000 kr end tilsvarende sag og 100.000 kr - Jeg ville ha troet at ankenævnet ville ha det svært, hvis der reelt er udført arbejde og så relativt få penge, men JA det er mange penge for en startup så begynd helt klart dialog og så evt ankenævnet, hvor det er godt at revisor måske må erkende aftale om at sige til når taksameter tikkede

Generelt med revisorer og advokater kan man regne med, at ja, et møde up-front kan være gratis men kommer der korrespondance og egentlige råd efter et første møde - og ex lønsedler ind, så vil det oftest føre til en regning

Måske i kan mødes halvvejs ved 2000 kr som svarer til en revisortime i mange fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rent juridisk er det således, at retter en erhvervsdrivende henvendelse til en anden erhvervsdrivende og sætter vedkommende i gang eller forudsættes at sætte vedkommende i gang med arbejde, så skal den erhvervsdrivende betale for det UANSET der ikke er aftalt en dyt om pris.

Dette princip er lovfæstet i købelovens § 5 + 6, hvoraf følger:

§ 5.Er køb sluttet, men intet aftalt om købesummens størrelse, har køberen at betale, hvad sælgeren fordrer, for så vidt det ikke kan anses for ubilligt.

§ 6. Er i handelskøb regning (faktura eller nota) tilstillet køberen, og gør han ikke, såsnart ske kan, indsigelse mod den i regningen anførte pris, er han pligtig at betale denne, medmindre lavere pris oplyses at være aftalt, eller regningen er åbenbart urimelig.

*************

Konklusionen er derfor desværre den sædvanlige, hvis revisor ikke kan "huske" jeres aftale, når dagen kommer, så bliver du dømt til at betale med piber og trommer i retten med gebyrer, inkasso etc etc.

Konklusionen er derfor tillige - til alle der måtte læse dette - at man skal sørge for at indgå aftaler om alt - på skrift.

*************

konkret bør du derfor sikre dit bevis for at I havde aftalt, at han ikke skulle bonne dig før I havde aftalt det. det gør du således: ring til ham og optag samtalen. udtryk at du er super ked af denne situation og at du ikke kan forstå, hvordan han kan fakturere dig, når nu i havde denne aftale. Få ham til - med andre ord - at bekræfte at I havde denne aftale... Det er LOVLIGT at bånde en samtale man selv deltager i. Det er lovligt at gennemføre en skjult båndoptagelse, man selv deltager i. Det er ulovligt at bånde en samtale man IKKE er deltager i. En advokat som mig, må IKKE bånde en samtale UDEN at meddele på forhånd, at jeg bånder samtalen... Sådan er vi advokat desværre under tøflen.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Diana:
Brug af Revisor for første gang.

 

Når du siger revisor mener du så en godkendt revisor (registreret eller statsautoriseret) eller en der bare har valgt den ubeskyttede titel revisor?

 

 

Og præcist hvordan er det relevant for, hvornår taxameteret begynder at tælle?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Og præcist hvordan er det relevant for, hvornår taxameteret begynder at tælle?

Det har noget at gøre med hvilke regler man er omfattet er. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er dette rigtig forstået?

1. I holder et møde hvor i taler om prisen for udarbejdelse af årsregnskab, og derudover at der skal gives besked, inden der bliver udført noget der koster penge?

2. Revisor finder selv på noget at lave, og besvarer emails, uden at give besked om at det koster, på trods af at han indrømmer at han har lavet ovenstående aftale?

Hvis ovenstående er tilfældet, og der er juridisk belæg for at han kan få sine penge, så synes jeg at dette skal være en meget vigtig tråd og tjene som en advarsel til alle om kontakte en revisor med henblik på at diskutere et samarbejde. Det kan jo få store konsekvenser.
Det lyder jo helt hen i vejret. Hvis jeg optrådte sådan over for mine kunder, ville der ikke gå mange dage inden jeg med fuld rimelighed måtte dreje nøglen om.
 

 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)