Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor - Taxameteret tæller......

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´s

Taxameteret begyndte at tælle ved min Revisor, inden jeg så mig om ! 

Info: Nystartet Grønært som selvstændig Engros virksomhed.

Brug af Revisor for første gang.

Problem: Grønærten (moi) sidder med en regning for ydelse ved Revisoren, som jeg ikke er blevet gjort bekendt med før at en regning dumpede ind.

Jeg havde en Goodfeeling af Revisor, efter første møde.

Vi aftalte jeg vendte tilbage når års-regnskabet skulle udføres med mere. Han LOVEDE at han nok skulle sige til når Taxameteret begyndte at tikke, for som jeg oplyste ham om var det meget vigtigt for en grønært som mig:-)

Nu sidder jeg så med en regning/faktura for besvarelser af e-mails, telefonsamtaler, og indberetning af løn.

Jeg fik dog kun oplyst prisen på selve regnskab/årsopgørelse på sidste møde, og jeg sagde god for dette.

Mit spørgsmål lyder nu på, om han reelt uden at oplyse/lave tilbud må sende en regning/faktura for ydelser jeg ikke er blevet oplyst om.

Endvidere skal jeg berette om at de har rettet i lønsedler, og blot sendt disse tilbage rettet, uden at forhører om det var noget jeg ønskede ?

Taxameteret er løbet på på små 4000.- incl. moms men der er ikke specifikiseret hvor mange antal timer til hvad og hvornår på fakturaen ?

Håber at der en der kan belyse denne sag ?

God solskinsdag:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

Diana:
Brug af Revisor for første gang.

Når du siger revisor mener du så en godkendt revisor (registreret eller statsautoriseret) eller en der bare har valgt den ubeskyttede titel revisor?

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 10:34

Kære Henrik

Det er en godkendt revisor registreret statsautoriseret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:37

Diana:
Håber at der en der kan belyse denne sag ?

Det er jo kun din revisor der kan belyse sagen - tag dog en snak med vedkommende og forklar din utilfredshed.    Du skriver at revisoren har rettet i nogle lønsedler, så må man jo også sige at han har udført et stykke arbejde for dig, som du naturligvis ikke kan forvente at få gratis.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 10:47

Næh det synes jeg egentligt ikke at kun er min Revisor der kan, der er vel også regler for en Revisor for hvornår han kan tage penge for et stykke arbejde som reelt ikke er bestilt, ligesom der er for andre faggrupper ?

Jeg har talt med ham, og han erkender at han godt kan huske at han sagde til mig at han selvfølgelig nok skulle oplyse om, hvornår taxameteret ville begynde at tikke.

Forventer ikke han arbejder gratis, men forventer at få pris og muligheden for at ja, eller nej tak til det stykke arbejde der ydes.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:54
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Så vidt jeg ved, så SKAL man oplyse sin pris inden man begynder med sin hjælp. Så din revisor kan ikke bare sende en regning, hvis der ikke før har været snak om, hvad rådgivningen løbende vil koste.

Hvis du har tænkt dig, at fortsætte med at bruge denne revisor - så synes jeg du skal tage en snak med ham om regningen, sige at han ikke har gjort dig opmærksom på at det ville koste noget, når han besvarede en mail. Men da du gerne vil have et solidt samarbejde med ham og du godt ved, at han har brugt tid på at hjælpe dig, så vil du gerne betale halvdelen.

Fremadrettet skal han dog gøre dig opmærksom på, når det koster.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

KennM:
så SKAL man oplyse sin pris inden man begynder med sin hjælp. Så din revisor kan ikke bare sende en regning, hvis der ikke før har været snak om, hvad rådgivningen løbende vil koste.

Enig..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

alt tyder på der er udført arbejde, og om det har været klart at det kostede vil formentlig være et ja. Derimod kan du kræve en timespecifikation der klart viser hvad det udførte arbejde har taget af tid

At vinde en sag i revisorklagenævnet ud fra manglende skriftligt tilbud når I har siddet sammen - uden det kombineres med noget urimeligt ved timetallet eller andet, vil jeg bedømme som op ad bakke i forhold til en regning på 4000 kr rent ud sagt. Prøv at ringe til revisorklagenævnet som tager sig af sager mod revisorer og få lidt råd fra dem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 11:23

Ja, det er jeg med på at der er udført arbejde, men dette er ikke arbejde jeg har bedt dem løse i henhold til at rette lønsedler m.m. og har jo heller ikke haft muligheden for at sige nej tak.

Mange tak for feedbacken:-)

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 11:27

kære Kenn

Tak for dit svar.

Jeg ved ikke om jeg skal forsætte arbejdet med Revisor, da tillid er vigtigt for mig, og den er jo ligesom blevet brudt.

Da jeg var meget klar i mæglet omkring at jeg var en Grønært på området, og at jeg ville vide hvornår Taxameteret begyndte at tælle.

Men ellers er det da en fin løsning du kommer med, tak for det:-)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)