Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad definere underskud

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino prøvede at få svar i en anden tråd da spørgsmålet var næsten det samme ,
Hvordan defineres underskud ?
Hvis jeg kommer med nogle lette fiktive tal
Omsætning 100.000
Køb af hjemmesider, bil, værktøj mv for 200.000
Giver det 100.000 i underskud eller er det bare 100.000 i privat indskud ? Og hvordan regner man fradraget ud , har hørt at det er skatte Procenten det vil sige for mig 42% er det så 42.000 passer det eller er jeg helt gal på den ?

Mvh Daniel.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:40

Altså alle køb, der ER NØDVENDIGE for virksomhedens drift, er helt (eller delvist) fradragsberettigede.

Hvis alle dine investeringer/køb er 100 % til firmaet og nødvendige for driften af dette, vil du have et underskud på 100.000 som du kan bruge som fradrag i en evt. anden indtægt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 16:43

Ja, det giver 100.000 kr i underskud. 

De 100.000 i privat indskud tæller ikke med som en indtægt. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49

Security Danmark:
Omsætning 100.000
Køb af hjemmesider, bil, værktøj mv for 200.000
ja det giver underskud på 100.000 MEN er bilen værdiløs eller skal den ikke ha en værdi i status, den kan vel absolut ikke lige afskrives til 0 - og værktøj måske samme sag - og den bil - er det en bil du har med hjem og har du så opgivet skat af fri bil 25% af værdi eller min bil skat af 160.000 kr? 

Jeg vil derfor godt vove påstanden, at du ikke i det fiktive eksempel har underskud på 100.000 kr.

Og pengene - en del er vel kommet som privat indskud som jo så også gerne skal i status men ikke påvirke resultatet

Når du spørger så bredt så må svaret klogeligt være, at du skal ha hjælp af en bogholder eller revisor til at se de helt konkrete og ikke fiktive tal og du kan få gratis bud fra aminos søster www.agera.dk  

For 2014 er netop sondring mellem hobby eller seriøs virksomhed et fokus område for skat der sætter fokus på virksomheder med omsætning under 500.000 kr p.a. - både for sondring hobby eller erhvervsdrivende og fordi disse virksomheder er kendt for alt for mange fejl i de kontroller der er gennemført. Det gælder også virksomheder med gentagne underskud og minus moms. Du kan sagtens ha det helt korrekt som du beskriver det, bortset fra jeg tvivler på at alle de 200.000 er afskrivningsberettigede, og for ikke at få en over næbet hvis skat ikke accepterer underskud, og for at få det korrekt i dit regnskab hvad det ikke lyder til, tag den hjælp, det behøver ikke være dyrt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51

Nikolaj Dam Larsen:
Ja, det giver 100.000 kr i underskud.

Ja - under den forudsætning at der ikke er nogle af de købte ting som skal afskrives (måske bil og ......)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 18:11

Henrik Koudahl:
Ja - under den forudsætning at der ikke er nogle af de købte ting som skal afskrives (måske bil og ......)

Det er sandt. :-) Jeg tog den korte udgave, da det virkede lidt som om spørgsmålet i bund og grund gik ud på om private indskud skulle tælles med som indtægter. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 20:10

Jeg takker meget for Info :)
Som jeg så har forstået det så skal der afskrives på bil og værktøj ? Så hvis vi siger fx 50.000 på bil og værktøj hvordan hænger det så sammen.
Mvh Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25

det går ikke at gætte her. Det som bruges samlet og koster over 12,300 kr skal afskrives skattemæssigt som udgangspunkt med 25% og hvis det er nykøb kan der bruges et forhøjet afskrivningsgrundlag som jeg ikke kan gætte på her. 

Så 25% af værdien på ting over 12.300 kr er det beløb du må afskrive og som du derved får som udgift

Overvej en ekstern hjælp som da ikke behøver være ret dyr - evt få tilbud fra www.agera.dk som er et amino selskab der giver gratis tilbud på revisor og bogførings hjælp - fejl kan blive dyre og du kan misse fradrag

vh John H

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 20:48

Tak cookie
Har fået tilbud fra Agera men prisen der ligger mellem 4-8000 for de 3 firmaer
Mvh Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

lyder lidt højt hvis du har gjort klart at det ikke er revision du skal ha men en gennemgang af regnskabet og tal til skat .- har du sagt til dem hvor mange bilag og hvor lang tid du har drevet virksomheden?

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)