Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento problem - Moms'en er allerede med i prisen - den skal ikke lægges oven i igen !

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle mine varer på min webshop er med moms og på regningen vil jeg gerne have moms'en vist - men den skal ikke lægges oven i prisen, da den allerede er med i prisen. Det har virket fint, men af en eller anden mærkelig grund virker det ikke mere. Jeg har set mig blind på problemet og prøvet i en uendelighed at få det til at virke igen, men har ikke magtet at ramme den rigtige indstilling. Denne vare jeg viser her koster 150 kr med moms, men alligevel bliver der lagt 25% oven i prisen, så slut prisen bliver 187,5 kr, og ikke blot de 150 kr. Er der nogle som kan se hvad der kan være galt ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:12

Altså hele vejen igennem står der "Excluding tax" hvilket betyder uden moms :)

om ikke andet så trækker du bare 20% fra beløbet og skriver det ind, så passer det jo i stedet :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:23

Det er jeg klar over, men jeg er lydhør og er villig til alle forslag. 

Jeg har nok opfattet det anderledes end tiltænkt, men jeg vil mene at excluding tax, betyder at der ikke skal lægges 25% oven i de 150kr, og modsat at including tax betyder at der skal ligges 25% oven i de 150kr. 

men måske du har ret, og det kan være det er den sidste kombination jeg ikke har prøvet :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

KS71:
Alle mine varer på min webshop er med moms og på regningen vil jeg gerne have moms'en vist - men den skal ikke lægges oven i prisen, da den allerede er med i prisen

Hvorfor har du valgt excluding tax på catalog - hvis du siger at priserne er med moms. Det var det eneste der lige sprang i øjnene ved en hurtig scanning.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:28

Excluding tax = Eksklusiv moms = uden moms

Including tax = Inklusiv moms = med moms

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:28

Jeg er helt med på den nu, men har bare vendt den forkert i mit hoved :)

Jeg ved godt at including tax er med moms, men opfattede det forkert på den måde at der på den endelige pris, blev inkluderet moms (lagt oven i) - hvilket som jeg siger, er forkert opfattet af mig.

- Kim -

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 00:06

Vi er tæt på nu :)

Varen koster 100 kr (med moms) + fragten på 22,5 kr = 122,5 kr total, lige som det skal være....men momsen, hvorfor er den på 24,5 kr, den burde være på 20 kr. Det kan jeg ikke lige gennemskue. Kigger jeg på den pågældende vare under produkter, viser den også 20 kr som moms. Der er 4,5 kr der sniger sig ind i moms-regnskabet på en eller anden måde...sikkert en indstilling jeg har overset.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 11:14

KS71:
Der er 4,5 kr der sniger sig ind i moms-regnskabet på en eller anden måde...
Hvor du ændrer det kan jeg desværre ikke hjælpe med, men nu du selv nævner stirre sig blind vil jeg da lige nævne at det ud fra beløbet helt sikkert er portoen der beregnes moms af - hvis det hjælper dig med at lede...

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:53

Portoen på de 22,5 kr er uden moms, men der skal jo heller ikke moms oven i porto.

Hvis der skulle lægges moms oven i portoen, skulle det total moms beløb være en del højere, end hvad de er står til nu, så jeg tror ikke der er moms på portoen.

Jeg må prøve ar kigge på det igen, men er helt blank.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)