Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 drenge med planer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 2 drenge der kraftigt overvejer at starte en virksomhed, der udvikler hjemmesider og apps.

Men hvilken virksomhedsform skal vi vælge? 

Omsætningen kommer nok til at være under 50.000 årligt, da det er i vores fritid vi vil arbejde (vi er studerende)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 21:00

God aften :)

Jeg ville klart vælge I/S ud fra de (sparsomme) oplysninger du nævner. Jeg kan ikke se noget godt argument for at starte et decideret selskab, når nu det ikke drejer sig om større beløb. Det ville først give mening med holding- og driftsselskaber (i min optik), hvis i forventede det en dag kunne blive mange penge værd (skattefordele). Derudover er der jo så også noget om personlig/solidarisk hæftelse, men her er det jo dejligt at være i softwarebranchen hvor man nærmest kun behøver sin computer og kaffekop ;-)

Tjek også Cookie's udmærkede blogindlæg om emnet: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Jacob Tøjner har også lavet letforståelige videoer om emnet: http://www.ditselskab.dk/ 

Held og lykke med det!

Mvh. Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:07

Tak for svaret :)

Kan det evt. lade sig gøre at drive det som hobbyvirksomhed, når man er 2 personer? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08

Andyen:
Kan det evt. lade sig gøre at drive det som hobbyvirksomhed, når man er 2 personer? :)
ved ikke hvad formålet er men JA - hobbyvirksomhed er jo bare udtryk for at det er en hobby for en og ikke med egentlig indtjening og seriøs drift som hovedformål og noget som skat kan beslutte i gør uanset hvad - men I har jo ikke i sig selv en fordel ved det - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

krav til moms og regnskab er som udgangspunkt de samme - men i har ikke fradrag for underskud i hobby men kan godt være 2

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:09

Kan det sagtens, men et erhverv uden CVR er som at handle med en person der ikke vil oplyse sit navn og adresse :) mange springer fra :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:45
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 10:06

Remy:

Vælg et IVS

Hvad baserer du på?

Drengene regner hverken med at få stor indtjening, eller store omkostninger / risiko. De overvejer sågar, om det bare er en hobbyvirksomhed.

Med et Ivs, skal de nu ud og have 2 holdingselskabet og 1 driftsselskab. Synes du ikke det er overkill?

For mig at se, er det i hvert fald at skyde gråspurve med kanoner. Alt det ekstra regnskab og revisorarbejde vil da slukke gnisten længe inden de overhovedet er kommet igang :-) Til den tid de evt. skulle ønske at gå videre med det, og omdanne det til Ivs / ApS, er det hellere ikke værre, end de kan gøre det for de sparede revisorpenge ved ikke at have gjort det fra starten ;-)

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05

Rasmus Christoffer Nielsen:
Med et Ivs, skal de nu ud og have 2 holdingselskabet og 1 driftsselskab. Synes du ikke det er overkill?
de kunne jo klare sig med et selskab uden holding, men jo det er et overkill og overfladisk svar fra Remy

Med IVS får de ikke alene omkostninger til stiftelse, langt større krav til årsregnskabets udformning OG begge skal tegne lovpligtig arbejdsskadeforsikring til små 2000 kr per person om året - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)