Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsstart, driller!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny:

Der er jo ingen tvivl om Danske Bank tjener penge. Du kan jo bare kigge på deres årsregnskab.

Min anbefaling var så men også, som skrevet, baseret på min erfaring som kunde, da jeg ikke er blevet mødt med oprettelsesgebyrer på 5.000 kr. og lign., som andre har skrevet om, i forbindelse med oprettelse af erhvervskonti.

---

Min far var en af dem der "flygtede" fordi han mente at et lille gebyr var for dyrt. Jeg tror ham kom på andre tanker, da ham som ny kunde i Nordea ville optage et lån. Men det er jo en helt anden snak.Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Sønderup Hansen:

Tonny:

Der er jo ingen tvivl om Danske Bank tjener penge. Du kan jo bare kigge på deres årsregnskab.

Min anbefaling var så men også, som skrevet, baseret på min erfaring som kunde, da jeg ikke er blevet mødt med oprettelsesgebyrer på 5.000 kr. og lign., som andre har skrevet om, i forbindelse med oprettelse af erhvervskonti.

Karsten, nu er jeg så ikke enig...

Det var jo selvsamme bank som for et par år siden var ved at krakke, og kun blev reddet af en 3-4 bankpakker, d.v.s. de danske skatteydere.

Takken er jo en endeløs gebyrskrue for almindelige bankkunder.

Tonny

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:52

Hvordan kan man være rådgiver med en holdning der siger 'Danske bank er dyr.'

Der er GODT NOK mange forskellige banker i DK. Der er GODT NOK mange forskellige priser i de enkelte banker. - Vi havde for en uge eller 2 siden en der blev præsenteret for et gebyr på 5K for en erhvenvskonto hos Jyske Bank....

Jeg ville være bekymret over en rådgiver med forudindtagede holdninger!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Carsten Kvist:
Jeg ville være bekymret over en rådgiver med forudindtagede holdninger

Jeg ville være bekymret for en rådgiver uden holdning. Man kan tage en runde på diverse prissammenligninger - eksempelvis mybanker - og du vil se at Danske Bank enten topper eller ligger blandt de dyreste. En revisor har da om nogen dette tæt inde på livet i sit daglige arbejde.

Men som nævnt tidligere - alt afhænger af hvad den enkelte selv kan forhandle sig frem til.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:09

Carsten Kvist:

Hvordan kan man være rådgiver med en holdning der siger 'Danske bank er dyr.'

Der er GODT NOK mange forskellige banker i DK. Der er GODT NOK mange forskellige priser i de enkelte banker. - Vi havde for en uge eller 2 siden en der blev præsenteret for et gebyr på 5K for en erhvenvskonto hos Jyske Bank....

Jeg ville være bekymret over en rådgiver med forudindtagede holdninger!

Carsten - Nu er der stor forskel på en såkaldt "forudindtagethed" og erfaringer, hvor jeg kun refererer fakta som jeg genkender disse og som også bekræftes fra kunder, presse m.v..

Det er helt korrekt, at der er andre banker, som også tager gebyrer og endda helt urimelige gebyrer, men det er et faktum, at især Danske Bank har været førende med indførelsen af gebyrer.

Som rådgiver anbefaler jeg normalt ikke den ene bank frem for en anden, men anbefaler derimod kunderne om at "shoppe" lidt rundt for at finde den bedste og mest optimale løsning. 

Valget af bank er trods alt ikke kun et spørgsmål om gebyrer, men også langt hen ad vejen et spørgsmål om, at banken kan være den sparringspartner, som man som kunde efterspørger.

Du behøver derfor ikke være bekymret på mine vegneWink

Tonny

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:11

Hvordan man får

*** Det var noget af en anbefaling af "gebyr-banken". ***

til at blive til *** alt afhænger af hvad den enkelte selv kan forhandle sig frem til. ***

Og en revisor der behændigt omgår sandheden omkring bankpakker med udtalelser som ***Det var jo selvsamme bank som for et par år siden var ved at krakke, og kun blev reddet af en 3-4 bankpakker, d.v.s. de danske skatteydere.*** <- Her er jo ikke et ord om, at det er et lån de fik... Nogle meget dyre lån endda.

Nordea.... Norden ubetinget største bank, var da også ved at krakke for 10-15 år siden... <- Skal man derfor også holde sig fra dem?

I øvrigt fik vi smøren om danske bank stærkt udvidet EFTER udtalelelser om, at en Amino (SEOHansen) havde fået en god og billig behandling....

Holdninger er fine ja, så længe de bunder i virkeligheden, og det gør de jo tydeligvis ikke her, og så synes jeg man skal passe på med sine holdninger.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:21

Carsten Kvist:

Hvordan man får

*** Det var noget af en anbefaling af "gebyr-banken". ***

til at blive til *** alt afhænger af hvad den enkelte selv kan forhandle sig frem til. ***

Og en revisor der behændigt omgår sandheden omkring bankpakker med udtalelser som ***Det var jo selvsamme bank som for et par år siden var ved at krakke, og kun blev reddet af en 3-4 bankpakker, d.v.s. de danske skatteydere.*** <- Her er jo ikke et ord om, at det er et lån de fik... Nogle meget dyre lån endda.

Nordea.... Norden ubetinget største bank, var da også ved at krakke for 10-15 år siden... <- Skal man derfor også holde sig fra dem?

I øvrigt fik vi smøren om danske bank stærkt udvidet EFTER udtalelelser om, at en Amino (SEOHansen) havde fået en god og billig behandling....

Holdninger er fine ja, så længe de bunder i virkeligheden, og det gør de jo tydeligvis ikke her, og så synes jeg man skal passe på med sine holdninger.

OK Carsten - Jeg er ikke sikker på, hvad du vil med dit indlæg...

Det som jeg refererer til, var jo netop det forhold, at Danske Bank blev anbefalet i et af de første indlæg i tråden.

Når man så har en årelang erfaring af det modsatte, så må man nødvendigvis gør opmærksom på, at der er mange andre med en helt anderledes opfattelse og erfaring med denne bank.

Du kunne måske belære mig lidt omkring Danske Banks færden og forretningsmetoder i perioden fra 2007-2011, herunder gerne denne banks eventyr i Irland. Når du så har gennemgået dette, så kan vi måske tale sammen på et fornuftigt niveau.

Nu er du så ikke en, som jeg mener bør have en "løftet pegefinger" overfor personer, som du absolut intet kendskab har til. Derudover har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for min holdning, men derimod kun refereret de faktuelle forhold, som man ved en relativ enkelt søgning kan gøre sig bekendt med.

Så du bør måske finde "et andet træ, som du kan gø ad"....

God aften

Tonny

Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:26

Tak til Tonny, Anders og Karsten for svarene før emnet røg lidt off topic.

Må lige pointere at det er skide dejligt, at der sidder nogle som jer derude som kan forklare på danske hvordan tingene hænger sammen istedet for alt står så kryptisk! :)

Super god weekend til jer alle!  

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:29

Tonny Skov Pedersen:
Når man så har en årelang erfaring af det modsatte, så må man nødvendigvis gør opmærksom på, at der er mange andre med en helt anderledes opfattelse og erfaring med denne bank.

Deri er jeg overhovedet ikke enig. - Man kan forhåbentlig give udtryk for sine meninger uden at kalde den 'gebyr banken'.

Tonny Skov Pedersen:
Du kunne måske belære mig lidt omkring Danske Banks færden og forretningsmetoder i perioden fra 2007-2011, herunder gerne denne banks eventyr i Irland. Når du så har gennemgået dette, så kan vi måske tale sammen på et fornuftigt niveau.

Det har jeg præcis den samme mulighed for som di har. Ingen. - Forskellen på os er, at jeg ikke vil udgive mig for at vide en helt masse om bankens ledelses bevæggrunde.

Tonny Skov Pedersen:
Nu er du så ikke en, som jeg mener bør have en "løftet pegefinger" overfor personer, som du absolut intet kendskab har til. Derudover har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for min holdning, men derimod kun refereret de faktuelle forhold, som man ved en relativ enkelt søgning kan gøre sig bekendt med.

Ord som 'gebyr banken' er KLART holdningspræget.

P.S.: fra det tidligere indlæg: - Jeg er ikke bekymret for dig, jeg er sgu egentlig mere bekymret for dine kunder.

At du har et horn i siden på Danske Bank (eller måske omvendt?) - Det skal vel ikke lægge andre til last?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:49

Hej igen

Jeg tænkte nok, at dine bemærkninger var mere "varm luft" end noget holdbart...

Carsten Kvist:

Tonny Skov Pedersen:

Det har jeg præcis den samme mulighed for som di har. Ingen. - Forskellen på os er, at jeg ikke vil udgive mig for at vide en helt masse om bankens ledelses bevæggrunde.

Dette er så ved flere lejligheder dokumenteret og sandsynliggjort, hvordan Danske Bank agerede, herunder med forklaringer fra flere af bankens tidligere medlemmer af ledelsen.

Carsten Kvist:
Ord som 'gebyr banken' er KLART holdningspræget.

Det er så din holdningSkype-Wondering

At det så er en ganske almindelig opfattelse hos mange mennesker og ikke mindst pressen, er så en anden sag.

Carsten Kvist:
P.S.: fra det tidligere indlæg: - Jeg er ikke bekymret for dig, jeg er sgu egentlig mere bekymret for dine kunder.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvad du har fået at spise her til aften? Jeg ville nok prøve at undgå dette, hvis man bliver sådan.

Du har ikke det fjerneste kendskab til mig og min virksomhed, eller for den sags skyld, hvordan jeg håndterer mine kunder. Men du kunne i det mindste ulejlige dig med at læse mine tidligere indlæg i tråden, hvor jeg også redegører for mine anbefalinger til mine kunder.

Så, Carsten, kom nu med noget konstruktivt eller lad os stopper her.

Tonny

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)