Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på design af undervisningsportal

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Efter at have brugt en masse penge på en indisk programmør som efter halvandet år aldrig leverede det, han skulle, har jeg nu efter to år - med hjælp fra et dansk webbureau - endelig fået et nyt design på mit website. Websitet er en undervisningsportal i musik til gymnasierne.

I skal bare kritisere designet alt hvad I kan - og ikke have ondt af mig fordi designet har været to år undervejs. For at gøre det nemt vil jeg gerne have feedback på blot følgende tre undersider:

Forside: www.musikipedia.dk 

Artikel: http://www.musikipedia.dk/noegler 

Debatforum: http://www.musikipedia.dk/debat 

Jeg glæder mig til en masse konstruktive svar :-)

Mange hilsner

Lasse

Fra Göteborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Caroline Kjelsmark Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Det er godt nok en fin portal. Held og lykke med det.

Måske nogle af de mere "teknisk begavede" herinde har kommentarer til siden, men umiddelbart ser det meget proff og brugbart ud

Mvh

Caroline

Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,

Ærgeligt med den indiske udvikler. Jeg har selv fået udviklet en del ting, af alt fra billige til dyrere udviklere.
Den smarteste i min verden er, hvis muligt, at finde en datalog studerende. Det er ikke værd at betale en inder 20 kr. i timen
hvis han bruger 10.000 timer på det, stresser dig ihjel samt en masse æv og bæv frem og tilbage.

Generelt:
Synes siden er rigtig flot.

Fine farver du har valgt, dog tænkte jeg straks på Spotify, men det er måske ideen med det.

Forside:
Forsiden er lidt rodet, der er simpelthen for meget information her.

Jeg har svært ved at finde ud, hvad jeg egentlig kan bruge den side til, uden at klikke for meget rundt.

Det er fint du bruger store billeder. Men syndt, du ikke bruger dem bedre, til at fortælle om siden, og hvad den "kan".

F.eks har du kort og præcis information i din grønne "Musikipedia.dk" boks, som du har gemt nede i højre hjørne.

Uden at have nogen som helst musikalsk erfaring, antager jeg at det er humlen i din side.

Få evt. de vigtigste punkter (3-5 stk) ind i 1-2 billeder og roter disse.

Gør så teksten fylder meget af billedet, så det ikke er til at tage fejl af.

Den sorte tekst under billederne, skal ikke være der. Den skal være I billedet med STORT (som beskrevet foroven).

Topmenu:
Der er for mange muligheder til at folk kan overskue det.

Vælg f.eks de 4-6 vigtigste og lav menubaren og fonte her større.

Put de "ligegyldige" punkter i bunden.

Resten kan du evt. sætte i toppen, eller i virkeligheden lave en tynd og mindre menubar over den anden, og så højrejustere resten af punkterne i denne med lille font.

Søgning virker lidt malplaceret og den blå "opret bruger", passer ikke ind.

Det var lige lidt umiddelbart.

Virker som om der virkelig er megen brugbar information på din side, og det er egentlig bare lidt småting hist og her der skal til, for virkelig at gøre den god.

PS: Sorry de dårlige formularing hist og her. Orker ikke lige at kigge mit hurtige skriv igennem.

Kan se det kan virke som meget, men jeg synes det er småting, designet er helt fint, det skal bare strammes op.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene begge to - det giver bestemt stof til eftertanke.

Det må være den grønne farve, der får dig til at tænke på Spotify. Det er absolut ikke tiltænkt, men omvendt gør det mig ikke noget. Det havde været noget andet, hvis du havde sagt Ekstra Bladet eller det, der er værre :-)

Top-menuen rører jeg ikke ved. Der er for meget indhold til, at jeg kan skære ned på linksene, og intet af det der er, er så irrelevant, at det kan komme i bunden eller andet steds hen. Men du har da helt ret i, at det ikke er optimalt med så mange links i menuen.

Forsiden (den vel nok vigtigste side) vil jeg til gengæld bestemt kigge på, om jeg kan optimere. Søgeboksen har jeg svært ved at se, hvor ellers skal flyttes hen, hvis den ikke skal være, hvor den er nu. Knap-farven på "Opret bruger" må jeg også lige få kigget på.

Endnu en gang TAK for hjælpen.

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Må sige, jeg har ikke meget kritik til den side. Den er faktisk rigtig rigtig god. Elsker at i rent faktisk har en gennemgående design guide på siden, det er ofte den primære fejl ved siderne. 

Men jeg har ikke rigtig så meget kritik dersværre, den er rigtig godt lavet :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot og overskuelig, og et fint eksempel på hvordan man organiserer en masse materiale, uden at det virker rodet eller overfyldt.

Nu har jeg selv en ung på en gymnasial musiklinje, som kigger med her, og hun giver dig ret i, at alle menupunkter er vigtige. Man skal tænke på, at for målgruppen, som er bekendt med stoffet, vil det jo være kendte emner og menupunkter, og vil derfor ikke virke så uoverskueligt som det måske vil gøre for udenforstående.

Held og lykke med projektet! Yes

Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse, jeg vil mene at punkterne "Temaer" og "Om" er ligegyldige pt.

Der er også et par af punkterne jeg ikke forstår, men antager at din målgruppe er bekendt med de udtryk du bruger.

Men fair nok, forstår godt hvis du ikke vil til at ændre siden igen. Man kan altid gøre ting bedre, og på et tidspunkt må man sige stop.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasKloster:

Lasse, jeg vil mene at punkterne "Temaer" og "Om" er ligegyldige pt.

Der er også et par af punkterne jeg ikke forstår, men antager at din målgruppe er bekendt med de udtryk du bruger.

Mange tak for uddybningen. Du har pt ret angående "Temaer" - men der kommer snart en masse nyt indhold til denne sektion, hvilket gør linket vigtigt. Men det er jo kun mig der ved det :-)

I øvrigt, angående "Om" linket, så er er konklusionen på denne debat, at det er meget vigtigt at have. Man kan så altid diskutere hvor synlig en position linket skal have. Hvis jeg absolut skal reducere i linksene, så tror jeg, at jeg vil rykke "Debat" og "Øvelser" op som farvet knap ved siden af "Opret bruger", da de ligesom hører sammen med bruger/log-ind delen. Men så kommer der nok for mange farvede knapper til, at det er pænt.

Min målgruppe er bekendt med alle de forskellige udtryk, så der kan du være helt rolig. Endnu en gang tak for debatten - selvom jeg ikke ændrer på det hele, så sætter det bestemt nogle tanker i gang.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Guldbrandsen:
Må sige, jeg har ikke meget kritik til den side. Den er faktisk rigtig rigtig god. Elsker at i rent faktisk har en gennemgående design guide på siden, det er ofte den primære fejl ved siderne. Men jeg har ikke rigtig så meget kritik dersværre, den er rigtig godt lavet :)

Du skal ikke undskylde for ikke at have kritik - det er jo kun positivt :)

Hvad mener du med en "gennemgående design guide"? Blot at selve designet er ens på alle sider?

Tim J. Nielsen:
Flot og overskuelig, og et fint eksempel på hvordan man organiserer en masse materiale, uden at det virker rodet eller overfyldt.

Nu har jeg selv en ung på en gymnasial musiklinje, som kigger med her, og hun giver dig ret i, at alle menupunkter er vigtige. Man skal tænke på, at for målgruppen, som er bekendt med stoffet, vil det jo være kendte emner og menupunkter, og vil derfor ikke virke så uoverskueligt som det måske vil gøre for udenforstående.

Tak. Godt at høre, at din datter - som jo er websitets primære målgruppe - ikke har noget at udsætte. Det er lidt en svær opgave at organisere så stort et materiale, og der er efterhånden en del indhold, som ikke passer perfekt til den sektion (det menulink) de er placeret under. Men jeg kan jo desværre ikke blive ved med at fylde nye links i menuen.

Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, måske fint nok at beholde "om". Du skal bare huske på, at der hvor det virkelig er vigtigt er for folk der sælger produkter.

Desuden, har du jo din "Manden bag", som er rigtig fin, og hvis forsiden bliver ændret for at forklare konceptet kort og kontakt, så er den faktisk ligegyldig. Men ok, jeg stopper her :) 

Hvis du blot ændrer forsiden, så er det sikkert 90%.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)