Hejsa. Da jeg er meget interesseret i at importere enten en eller flere ruller Carbon Folie af 1.52m*30m, skal jeg lige høre noget med hensyn til "carbon fiber-markedet"
Findes der uoriginalt/kopier af gode kvalitetsmærker, eller findet der bare god og dårlig kvalitet? Jeg skal nemlig have tillid til min leverandør, og jeg går meget stærkt ud fra at det er ægte, da det ligner det, og at jeg ikke vil have nogle problemer med told og skat.
Det bliver sendt med FedEx, så hvad er chancerne for told og skat, og er taksterne for udbringning osv. det samme som alle andre steder?
Det lyder ikke som om du til daglig arbejder med folier og indpakning af biler?
Jeg kan kun sige at det er et farligt område at begive sig ud i at importere folier du ikke kender på forhånd. Der er mange forskellige kvaliteter, både havd angår udseende, holdbarhed, farveægthed, type klæber m.m.
Det handler ikke kun om hvor nem/svær folien er at montere, men ligeså meget om hvor nem/svær den er at demontere. Vi har set folier hvor klæberen simpelt hen har brændt sig ind i lakken og været umuligt at fjerne. Det kan være dyrt at spare lidt håndører på folien...
Mht til FedEx så vil jeg da gå ud fra at de med 100% sikkerhed sørger for at varerne bliver fortoldet, så du bliver opkrævet de fastsatte afgifter.
Det bliver sendt med FedEx, så hvad er chancerne for told og skat, og er taksterne for udbringning osv. det samme som alle andre steder?
Du kan være 110 % sikker på at du kommer til at betale Told ( hvad havde du ellers forestillet dig?) Håber du er klar over at du både skal være moms og importør registreret for lovligt at kunne importere.
Der findes rigtig mange tyber folie nu, jeg har selv prøvet at få nogle prøver hjem ( carbon folie ) af nogle andre mærker for ar se om de var noget og det ville jeg ikke bruge.
ta fat i et af de firmaer der sælger folie til skiltefirmaer i danmark de sender sikkert der sælger ud til dig. så kan du få syn for sagen. så kan du vælge ud fra det, det kunne jo være de kunne lave en god pris på det du bruger så slipper du jo helt for alt det indport halløjsa
Men ellers er det da bare at tage nogle prøver hjem. og vurdere det ud fra deres data blad på folien jeg har med folie at gøre i nu snart 20 år og Jeg bruger selv kun kendte kvalitets folier, så ved du det virker Du er glad fordi du arbejder med en folie du kender, og din kunde bliver glad fordi de for noget der dúr :-)
Ja der findes mange kopier! Det kan blive rigtig dyrt at købe billigt folie, alt afhængigt af hvad det skal bruges til selvfølgelig. Carbon folie koster mange penge pr rulle, men som sagt så er penge brugt, meget muligt penge sparet i dette tilfælde.