Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhed skal en 15-årig starte?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er 15 år og skal til at starte min egen virksomhed, men jeg er blevet meget i tvivl om hvilken og hvordan det nu egentligt gøres. Jeg har kigget på de forskellige selvskabsformer, men jeg kan ikke finde ud af hvilken jeg skal registrere mig som. Jeg kan hurtigt udelukke A/s og Aps, da jeg slet ikke har kapital til det. Så det står vel lidt mellem et IVS og en Personlig Virksomhed?

Jeg vil starte ud alene med en webshop, men har også i tankerne at prøve at få mine produkter ud i nogle fysiske butikker. Det skal vel også lige pointeres at det er fysiske produkter jeg vil sælge, hvor jeg får delene importeret fra udlandet(uden for EU), og så selv laver produkterne herhjemme.

Så lige lidt andre spørgsmål:

- Kan man bruge Dinero som faktureringsprogram til en webshop? Hvis ikke kender du så nogle alternativer?

- Jeg har købt hosting til et hjemmeside jeg leger lidt med, men i min hostingpakke kan jeg koble 2 domæner op på samme webhotel/hosting. Må jeg godt bruge den privat betalte hosting/webhotel til firmaets webshop, som det andet domæne?

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Tak på forhånd!

Mvh,

- Mark S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43

Vi kan jo starte med at sige, at uanset du vil overveje personlig virksomhed eller IVS osv - så skal du som ikke myndig ha dine forældre til at tage ansvaret for dig og du skal søge som her DISPENSATION HOS STATSFORVALTNINGEN og det vil gælde til du er fyldt 18

god vind med det i alle fald.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:04
Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 22:30

Mange tak for svar begge to :-)

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 17:08

Nogen som eventuelt kan svare på de 2 andre spørgsmål?

På forhånd tak!

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:26

Flot at du har mod på at kaste dig ud i det - og endnu bedre at du spørger her på amino 8^)

De fleste shop-løsninger i dag indeholder en faktura-funktion. Det smarte er selvfølgelig når webshop og dit økonomisystem kan fås til at hænge sammen. Hvis ikke skal du jo over i dit økonomisystem og indføre transaktionen ved 'håndkraft'. Ikke det store problem hvis man sælger få dyre produkter men hvis du sælger 50+ produkter (med lille indtjening) om dagen bliver det hurtigt surt og besværligt

De økonomisystemer der byder på flest muligheder er dem der har et såkaldt åbent API - eksempelvis e-conomic.dk (se mere på http://www.e-conomic.dk/apps/webshops) 

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 14:01

Tak for dit svar Bjørn, jeg vil helt sikkert kigge på e-conomic.

Mvh.

- Mark S.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Fra  ivaerksaetterjura.dk Skrevet kl. 18:33

Mark Sørensen:
Nogen som eventuelt kan svare på de 2 andre spørgsmål?

I forhold at bruge webhotel, der er betalt privat til din virksomhed.

Der er kan være noget aftale mæssigt med din domain udbyder. Altså hvis din udbyder har skrevet at du får én pris hvis domænet skal bruges privat, men en helt anden pris hvis det skal bruges erhvervsmæssigt. Det er ikke min opfattelse at dette sker ofte, men det ses typisk med software licenser.

Skattemæssigt er det ikke et problem at bruge private genstande i din virksomhed. Det er dog et problem at gøre det omvendt, hvis du begynder at indkøbe ting for din virksomheds midler, men som du bruger rent privat.

Håber det hjalp.

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 18:53

Hvis jeg skulle starte i dag ville jeg være blevet glad for følgende råd.
Det handler om at få noget karakter og finde frem til hvornår det er kunden som køber og ikke så meget dig som sælger.
Hvad er en trend, hvad vil folk have. Du skal ikke sætte dig i risici for at tabe penge og du vil gerne sælge fysiske produkter.
Hvad med at starte med network marketing og øve dig lidt. Typisk så kan du ikke gøre så stor skade da startomkostningerne er små.
Så tjek http://disafo.dk/ for hvilket forma som kunne være interessant for dig.
Prøv det af og se om du har evnen til at formidle produkterne, eller også kan du prøve med online affiliate markedsføring der er mange gode kurser.
Men nu hvor det er fysiske produkter du ønsker at sælge og samle dem derhjemme skal du nøje overveje anskaffelsesomkostninger og tidsforbrug på at pakke og forsendelse, samt udgifter til webshop, bogholderi mv. 

Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 13:14

Mange tak for svar!

Mvh

- Mark

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)