Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annullere et køb på min webshop - før den er åbnet ? Magento.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i fuld gang med at opsætte min webshop, og mangler ikke så meget endnu. Dog har jeg slet ikke fået opsat betalings og fragt delen endnu.

På min side er der skrevet, at den ikke er åbnet endnu, men alligevel så har jeg åbenbart besøgende og tilmed er der i dag foretaget et køb ved brug af Dankort. Jeg har skrevet en mail til køber og forklaret at min side ikke er åben endnu, og at jeg vil annullere købet da alt ikke er klart endnu.

Mit problem er, at jeg slet ikke har haft tid til at sætte mig ind i ordre på min webshop (Magento 1.8), så jeg er i tvivl om hvordan jeg annullere et køb, så det bliver gjort ordentligt. Der er en annullere-knap når jeg kigger på ordren - er det nok at trykke på den ?

I øvrigt havde jeg forventet at modtage en mail, når der kommer en ordre, men det har jeg heller ikke fået. Hvor sætter man den del op ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 16:28

Hej Kim

Alt efter hvilken betalingsgateway (Quickpay, DIBS, Epay, etc) du bruger, så burde det være nok blot at annullere ordren.

Dette skulle gerne bevirke at betalingen også bliver slettet fra din betalingsgateway. Du kan dog altid manuelt gå ind og tjekke om det faktisk er tilfældet i administrationsmodulet der medfølger din betalingsgateway.

Ang. modtagelse af en kopi af ordre email'en, så tag et kig under System->Konfiguration->Salgs-emails. Her er der en indstilling der hedder "Send ordre e-mail kopi til". Indtast din e-mail adresse her, og du vil modtage en kopi af ordre e-mailen ved hver ny ordre. 

Mvh

Kasper

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:43

Tak Kasper.

Jeg har endnu ikke opsat noget betalingsmodul, så der burde vel egentligt ikke være mulighed for at trække penge fra et dankort, gætter jeg på.

Jeg må lige prøve at kigge på det med mailen.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:53

Jeg kan se der er en del forskellig information man kan modtage mail på, ved et køb. Jeg har sat den op til at jeg modtager en mail ved en ordre. Er der andre informationer, som kunne var rart at modtage en mail på ? feks Ordrekommentar - Faktura - Fakturakommentar - Levering - Kommentar til levering - Kreditnota - Kreditnoto kommentar ?

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad der er nødvendigt, og hvad der ikke er.

- Kim -

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)