Jeg står og vil gerne til at starte en virksomhed og jeg har søgt rundt på nettet og fundet leverandører af alt hvad jeg skal bruge. Og de fleste af dem er allerede klar til at producere og sende det til mig, men mit spørgsmål er så om jeg godt må købe varerne ind før at jeg har stiftet en virksomhed??
Og hvordan er det med tryk af logoet, fordi jeg har et logo klar som jeg selv har designet, men må jeg godt få leverandører til at putte logoet på produkterne før at logoet egentligt tilhører et firma??
Hvis du køber inden for EU, med et CVR nummer, så kan du spare momsen når du køber. Har du ikke et CVR nummer, hvilket det ikke lyder til, så skal du betale moms ved køb af dine produkter. Blot til info, hvis du kan bruge det til noget.
Resten må du få andre til at hjælpe dig med :)
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Du kan roligt købe ind, inden stiftelse af virksomhed. Skat har fortalt til et iværksætter kursus, at de normalt ikke ser det som et problem, men kun indtil 6 måneder før opstart.
Jeg står og vil gerne til at starte en virksomhed og jeg har søgt rundt på nettet og fundet leverandører af alt hvad jeg skal bruge. Og de fleste af dem er allerede klar til at producere og sende det til mig, men mit spørgsmål er så om jeg godt må købe varerne ind før at jeg har stiftet en virksomhed??
2
Og hvordan er det med tryk af logoet, fordi jeg har et logo klar som jeg selv har designet, men må jeg godt få leverandører til at putte logoet på produkterne før at logoet egentligt tilhører et firma??
1 forudsat du køber fra DK eller EU, ja så må du godt købe varer ind hvis de alene er til din kommende virksomhed, men som nævnt kommer du af med moms fra sælger når du ikke har et CVR nummer at gi dem. Hvorfor ikke bare få det CVR nummer - det er let, hurtigt og gratis. Du må ikke købe fra uden for EU da du der skal ha CVR og IMPORTREGISTRERING Ting du har købt op til MAX 6 mdr inden du har virksomhed må du tage ind i dit regnskab dag 1 forudsat det helt klart kun er til virksomhed (med andre ord ikke noget du selv kan anvende privat inden) og det tager du ind dag 1 og kan også tage momsen fra DK med ind dag 1 - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html
2
Ja det må du gerne, sålænge det er dit logo og ikke et kopieret eller noget der kan tilhøre andre, så no problem
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
nej ikke hvis du kan sige stensikkert det er ting der kun er til virksomheden - og ikke kan bruges privat inden og du ikke inden sender nogle fakturarer uden moms - så kan regning og moms tages ind som i linket fra før - udlandsk moms bliver dog en udgift ekstra
Det er ikke en lov, men 100% kutyme - 6 mdr - rente ting til opstart og jo tættere jo absolut mere sikkert
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Men alle mine producenter/leverandører er primært fra Asien, så derfor skal jeg have oprettet en virksomhed inden, ikke? Eller skal jeg bare have CVR-nummer??