Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af varer før man har en virksomhed?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg står og vil gerne til at starte en virksomhed og jeg har søgt rundt på nettet og fundet leverandører af alt hvad jeg skal bruge. Og de fleste af dem er allerede klar til at producere og sende det til mig, men mit spørgsmål er så om jeg godt må købe varerne ind før at jeg har stiftet en virksomhed??

Og hvordan er det med tryk af logoet, fordi jeg har et logo klar som jeg selv har designet, men må jeg godt få leverandører til at putte logoet på produkterne før at logoet egentligt tilhører et firma??

Håber der er nogen de kan hjælpe!

På forhånd tak!

Mvh,

- Mark S.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber inden for EU, med et CVR nummer, så kan du spare momsen når du køber. Har du ikke et CVR nummer, hvilket det ikke lyder til, så skal du betale moms ved køb af dine produkter. Blot til info, hvis du kan bruge det til noget.

Resten må du få andre til at hjælpe dig med :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for hjælpen.

Fra Årslev
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Fra  Thomsens Brandteknik Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Du kan roligt købe ind, inden stiftelse af virksomhed. Skat har fortalt til et iværksætter kursus, at de normalt ikke ser det som et problem, men kun indtil 6 måneder før opstart.

Det med logoet, der må jeg være svar skyldig.

Held og lykke Smile

Mvh.

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Sørensen:

1

Jeg står og vil gerne til at starte en virksomhed og jeg har søgt rundt på nettet og fundet leverandører af alt hvad jeg skal bruge. Og de fleste af dem er allerede klar til at producere og sende det til mig, men mit spørgsmål er så om jeg godt må købe varerne ind før at jeg har stiftet en virksomhed??

2

Og hvordan er det med tryk af logoet, fordi jeg har et logo klar som jeg selv har designet, men må jeg godt få leverandører til at putte logoet på produkterne før at logoet egentligt tilhører et firma??

1 forudsat du køber fra DK eller EU, ja så må du godt købe varer ind hvis de alene er til din kommende virksomhed, men som nævnt kommer du af med moms fra sælger når du ikke har et CVR nummer at gi dem. Hvorfor ikke bare få det CVR nummer - det er let, hurtigt og gratis. Du må ikke købe fra uden for EU da du der skal ha CVR og IMPORTREGISTRERING Ting du har købt op til MAX 6 mdr inden du har virksomhed må du tage ind i dit regnskab dag 1 forudsat det helt klart kun er til virksomhed (med andre ord ikke noget du selv kan anvende privat inden) og det tager du ind dag 1 og kan også tage momsen fra DK med ind dag 1 - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

Ja det må du gerne, sålænge det er dit logo og ikke et kopieret eller noget der kan tilhøre andre, så no problem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg ved at jeg opretter en virksomhed inden for 6 måneder, er det ikke noget problem??

Mvh.

- Mark S.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen, John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nej ikke hvis du kan sige stensikkert det er ting der kun er til virksomheden - og ikke kan bruges privat inden og du ikke inden sender nogle fakturarer uden moms - så kan regning og moms tages ind som i linket fra før - udlandsk moms bliver dog en udgift ekstra

Det er ikke en lov, men 100% kutyme - 6 mdr - rente ting til opstart og jo tættere jo absolut mere sikkert

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Men alle mine producenter/leverandører er primært fra Asien, så derfor skal jeg have oprettet en virksomhed inden, ikke? Eller skal jeg bare have CVR-nummer??

- Mark S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)